Fábio Silva
-
- Internationale topspeler
Nou.. Hij zit in dezelfde generatie als golden boy Joao Felix. Daarnaast heb je nog spelers als Ramos, Mendes, A. Silva etc. uit dezelfde leeftijdscategorie. Ik denk niet dat hij per definitie als het grootste talent werd gezien. In de jeugd (zoals wel vaker) deed hij het idd heel goed. Net als Bruma trouwens.
-
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
- DonyellMalen
- Legende
We hebben een spits nodig,, [mention]Joenepsv[/mention]. Denk dat iedereen het erover eens is dat huur niet ideaal is, maar we hebben ook te maken met de situatie waar we in zitten. We hebben veel versterking op dit moment nodig, waaronder een spits als concurrent voor Luuk. Laten we daar nou net twee jongens, Jason van Duiven en Fode Fofana, in de jeugd hebben lopen die een grote toekomst wordt voorgeschetst en waar PSV ontzettend veel vertrouwen in heeft.
Fofana is echter aan het kwakkelen met blessures (alweer) en Jason van Duiven is nog maar 17 jaar. Dan snap ik wel dat PSV deze jongen wil huren voor een halfjaar. Qua profiel is hij heel compleet en hij heeft bij Anderlecht aan het begin dit seizoen laten zijn dat hij wel degelijk wat in z'n mars heeft. Vind het zo simpel om dit gelijk compleet af te kraken, maar vervolgens zelf niet met een oplossing te komen hoe men het dan het liefst had gezien. Deel van het geld wat ontvangen hebben voor Noni zal heus wel geïnvesteerd worden in de koop van een buitenspeler. Dat gaat echt wel gebeuren, anders laat Brands onze trainer RvN hard vallen.
Fofana is echter aan het kwakkelen met blessures (alweer) en Jason van Duiven is nog maar 17 jaar. Dan snap ik wel dat PSV deze jongen wil huren voor een halfjaar. Qua profiel is hij heel compleet en hij heeft bij Anderlecht aan het begin dit seizoen laten zijn dat hij wel degelijk wat in z'n mars heeft. Vind het zo simpel om dit gelijk compleet af te kraken, maar vervolgens zelf niet met een oplossing te komen hoe men het dan het liefst had gezien. Deel van het geld wat ontvangen hebben voor Noni zal heus wel geïnvesteerd worden in de koop van een buitenspeler. Dat gaat echt wel gebeuren, anders laat Brands onze trainer RvN hard vallen.
- Joenepsv
- Legende
Ik zeg elke week minimaal 17 keer hoe ik het het liefst had gezien. Zelf investeren in een speler in deze leeftijdscategorie want Fofana kan het fysiek niet aan en Van Duiven heeft nog wel een jaar of 2, 3 nodig om echt op niveau te komen. Dan kun je wel blij zijn dat je een half jaar uit de brand bent en dat is ook prima natuurlijk maar dan moet je in de zomer weer de markt op. Maar nu met minder te besteden want je hebt een zak geld uitgegeven aan huurtransfers. En ja, we hebben te maken met de situatie waar we in zitten. Die situatie is mede veroorzaakt door dit soort transfers te doen. Je moet nu het momentum pakken om uit die vicieuze cirkel te breken door te gaan investeren in talent. Want ondanks het feit dat deze jongen relatief veel gespeeld heeft, is het nog steeds een talent dat volop in ontwikkeling is. Als je dan huurt had ik liever iemand van een jaar of 28 gezien die het klappen van de zweep kent en ons een half jaartje uit de brand helpt.DonyellMalen wrote: ↑19 Jan 2023, 23:37 We hebben een spits nodig,, [mention]Joenepsv[/mention]. Denk dat iedereen het erover eens is dat huur niet ideaal is, maar we hebben ook te maken met de situatie waar we in zitten. We hebben veel versterking op dit moment nodig, waaronder een spits als concurrent voor Luuk. Laten we daar nou net twee jongens, Jason van Duiven en Fode Fofana, in de jeugd hebben lopen die een grote toekomst wordt voorgeschetst en waar PSV ontzettend veel vertrouwen in heeft.
Fofana is echter aan het kwakkelen met blessures (alweer) en Jason van Duiven is nog maar 17 jaar. Dan snap ik wel dat PSV deze jongen wil huren voor een halfjaar. Qua profiel is hij heel compleet en hij heeft bij Anderlecht aan het begin dit seizoen laten zijn dat hij wel degelijk wat in z'n mars heeft. Vind het zo simpel om dit gelijk compleet af te kraken, maar vervolgens zelf niet met een oplossing te komen hoe men het dan het liefst had gezien. Deel van het geld wat ontvangen hebben voor Noni zal heus wel geïnvesteerd worden in de koop van een buitenspeler. Dat gaat echt wel gebeuren, anders laat Brands onze trainer RvN hard vallen. En nogmaals. dan zorgt PSV weer voor extra kapitaal op het veld.
- Tomm
- Vedette
Hoever, gerrit en nu deze silva. Drie jonge gasten op huurbasis (tel ik savio nog niet eens mee). Het zou mijn keuze niet zijn. Geloof niet dat zo’n jongens sportief een wereld van verschil maken want gezien de leeftijd hebben ze nog alles te leren. Geef dan eigen talent de kans en als dat er niet is dan investeer je daarin want op de iets langere termijn schiet je hier zo weinig mee op. Zonder zicht op de financiën en transfermarkt/opties is het echter zo lastig oordelen. Ik sta op de banken mocht het een succes worden maar bij het beleid an sich heb ik grote vraagtekens.
- DonyellMalen
- Legende
Ik snap je punt en normaal gesproken zou dat veel logischer zijn ook wat jij schetst. Denk alleen dat PSV, het geld wat beschikbaar is, liever in een buitenspeler stopt qua koop. Daar komt degene namelijk direct in de basis te staan en is versterking het meest nodig. Vandaar de huur van Silva.Joenepsv wrote: ↑19 Jan 2023, 23:43 Ik zeg elke week minimaal 17 keer hoe ik het het liefst had gezien. Zelf investeren in een speler in deze leeftijdscategorie want Fofana kan het fysiek niet aan en Van Duiven heeft nog wel een jaar of 2, 3 nodig om echt op niveau te komen. Dan kun je wel blij zijn dat je een half jaar uit de brand bent en dat is ook prima natuurlijk maar dan moet je in de zomer weer de markt op. Maar nu met minder te besteden want je hebt een zak geld uitgegeven aan huurtransfers. En ja, we hebben te maken met de situatie waar we in zitten. Die situatie is mede veroorzaakt door dit soort transfers te doen. Je moet nu het momentum pakken om uit die vicieuze cirkel te breken door te gaan investeren in talent. Want ondanks het feit dat deze jongen relatief veel gespeeld heeft, is het nog steeds een talent dat volop in ontwikkeling is. Als je dan huurt had ik liever iemand van een jaar of 28 gezien die het klappen van de zweep kent en ons een half jaartje uit de brand helpt.
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Ben ook geen voorstander van huren als een speler nog erg dartel en onervaren is en totaal geen meerwaarde (of optie tot koop) meebrengt. Bij zo'n Hoever vraag je je echt af welk stel idioten op de club het eens werd om hem te huren en Sambo te verhuren. Het is lood om oudijzer, met het verschil dat Sambo bij Sparta wél een goede indruk maakt. En waarom PSV ruim een halfjaar op Savio heeft gejaagd, terwijl je kunt aanvoelen dat je hem vooral in je Jong-team terugvindt, waar hij een plek inneemt van een eigen jongen die mogelijk wel geld oplevert in de toekomst... het is me een raadsel.Tomm wrote: ↑19 Jan 2023, 23:46 Hoever, gerrit en nu deze silva. Drie jonge gasten op huurbasis (tel ik savio nog niet eens mee). Het zou mijn keuze niet zijn. Geloof niet dat zo’n jongens sportief een wereld van verschil maken want gezien de leeftijd hebben ze nog alles te leren. Geef dan eigen talent de kans en als dat er niet is dan investeer je daarin want op de iets langere termijn schiet je hier zo weinig mee op. Zonder zicht op de financiën en transfermarkt/opties is het echter zo lastig oordelen. Ik sta op de banken mocht het een succes worden maar bij het beleid an sich heb ik grote vraagtekens.
Nu de lijken financieel gezien uit de kast vallen, kan ik op zich leven met een extra huurling om op korte termijn kwaliteit toe te voegen. Ook al blijft het labbekakkerig hoe PSV toch jaar in jaar uit een beleid van pappen en nathouden, vallen en opstaan, fouten maken en vooral niet leren hanteert. Toch heb ik bij deze Silva geen slecht gevoel; zou de eerste geslaagde huur sinds Marco van Ginkel kunnen worden. Fysiek sterke, maar ook technisch niet onbegaafde spits, die in de compilaties blijk geeft van een goed gevoel van ruimte en graag rond een andere aanvalsleider lijkt te kunnen spelen, als een soort 9,5 die inzakt. Zou een aardig koppel met Luuk de Jong kunnen worden.
-
- Internationale topspeler
Ik ga hem eerst een kans geven. Hij was me in de sporadische Portugeze wedstrijden die ik zie wel opgevallen en vond het wel grappig dat hij toen al naar de PL verkaste. Echter is dat wel een veel te zwaar podium, hoeveel tieners slagen daar nou meteen. Belgie was geen domme keuze, Anderlecht wel.
Ben benieuwd, hij heeft een neusje voor de goal en hij lijkt me erg gedreven. Portugezen hebben vaak die extra grinta, kijken wat hij brengt. We kunnen nu alles gebruiken.
Ben benieuwd, hij heeft een neusje voor de goal en hij lijkt me erg gedreven. Portugezen hebben vaak die extra grinta, kijken wat hij brengt. We kunnen nu alles gebruiken.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
PSV roept al een jaar dat we bij huurspelers een constructie optuigen dat we er wel iets aan verdienen als we het naar tevredenheid doen dus ik denk dat zo'n constructie hier ook wel wordt voorgesteld. De deal zelf maakt mij niet zoveel uit eigenlijk want het gaat om kwaliteit.
Is hij goed genoeg om binnen nu en pakweg een maand al op niveau te zijn om ons echt vooruit te helpen? Is hij goed genoeg om Luuk ervoor naar de kant te halen als aanvoerder en sterkste speler binnen de dode spelsituaties? Is hij mentaal sterk en geduldig genoeg om met een bescheiden rol te beginnen? Heeft hij de upside om zelfs de concurrentie van Luuk te winnen? Is zijn aankoop een eerste opzet voor wellicht een 2 spitsen systeem?
Er is teveel onduidelijk voor mij om heel enthousiast te worden of heel negatief want ik ken hem niet goed genoeg maar ik kijk dan naar het profiel en dan denk ik dat dit profiel niet is wat we zoeken. Geen kapstokspits, super jong, heel onervaren, geen bewezen goalenmaker en bij Anderlecht waren er wel wat struggles als ik het goed heb gelezen.
We gaan het zien, want ik denk dat dit nr 1 wordt.
Is hij goed genoeg om binnen nu en pakweg een maand al op niveau te zijn om ons echt vooruit te helpen? Is hij goed genoeg om Luuk ervoor naar de kant te halen als aanvoerder en sterkste speler binnen de dode spelsituaties? Is hij mentaal sterk en geduldig genoeg om met een bescheiden rol te beginnen? Heeft hij de upside om zelfs de concurrentie van Luuk te winnen? Is zijn aankoop een eerste opzet voor wellicht een 2 spitsen systeem?
Er is teveel onduidelijk voor mij om heel enthousiast te worden of heel negatief want ik ken hem niet goed genoeg maar ik kijk dan naar het profiel en dan denk ik dat dit profiel niet is wat we zoeken. Geen kapstokspits, super jong, heel onervaren, geen bewezen goalenmaker en bij Anderlecht waren er wel wat struggles als ik het goed heb gelezen.
-
- Ballenjongen
Ik krijg steeds meer het idee dat we na deze transferperiode overgaan op een 442 formatie.
We (lijken) af te haken bij verschillende buitenspelers en zijn dicht bij het aantrekken van deze Silva wat een echte spits is. Ik verwacht niet dat hij naar PSV zou willen komen als hij het in de onderhandelingen een te horen krijgt dat PSV hem als plan B zou zien.
We (lijken) af te haken bij verschillende buitenspelers en zijn dicht bij het aantrekken van deze Silva wat een echte spits is. Ik verwacht niet dat hij naar PSV zou willen komen als hij het in de onderhandelingen een te horen krijgt dat PSV hem als plan B zou zien.
- Joenepsv
- Legende
Dat eerste werd ook bij Hoever gezegd maar die blijkt al meer dan twee miljoen te kosten.. Denk dat zoiets ook vermeld wordt om de deal aantrekkelijker te doen lijken. Dergelijke huurtransfers gebeuren niet uit luxe. Want wat mag je verwachten van iemand van 20? Ben het ook met de rest van je post eens. Zie in Silva niet de aanvaller die ons uit de penarie gaat helpen en dan snap ik werkelijk niet dat je weer geld, tijd en energie in een huurspeler steekt.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jan 2023, 05:22 PSV roept al een jaar dat we bij huurspelers een constructie optuigen dat we er wel iets aan verdienen als we het naar tevredenheid doen dus ik denk dat zo'n constructie hier ook wel wordt voorgesteld. De deal zelf maakt mij niet zoveel uit eigenlijk want het gaat om kwaliteit.
- ruuddevil
- Legende
Inderdaad. Laat Ruud van die jongen een geweldenaar maken. Daar zal Wolves erg blij mee zijn. Dat is also je een huis voor een half jaar of anderhalf jaar huurt, en het in de tussentijd renoveert.Joenepsv wrote: ↑19 Jan 2023, 23:26Dan mag hij zijn vizier wel even poetsen voor hij hier komt.Sensation wrote: ↑19 Jan 2023, 23:21 Iemand die altijd het vizier op het doel gericht heeft en Portugees pit in z’n donder heeft, klinkt als een type die we wel kunnen gebruiken in de selectie. Is potentieel nog altijd waanzinnig maar de afgelopen jaren is het lang niet altijd tot uiting gekomen. Laat superspits Ruud maar met deze knul aan de slag gaan.
Dit zijn zeker interessante spelers hoor. Ben ik met je eens. Maar in deze constructie hebben we er toch niks aan dat Ruud met hem aan de slag gaat. Die kan daar niet in 4 maanden ineens een topper uit halen. En als deze jongen wél tot volle wasdom komt dan vertrekt hij weer. Ik vind het zo zonde om hier energie aan te verspillen.
-
- Regelmatige invaller
Vergeet bovendien niet dat het een ongelooflijk moeilijke periode is om bij een club aan te sluiten. Andere medespelers, nieuwe speelstijl, niet gewend aan de afspraken, etc. etc.
We zijn zeker dun bezet voorin, dus wellicht betekent dit simpelweg dat Vertessen voor de rest van het seizoen als buitenspeler wordt gezien, maar het blijft pure armoede. Als we toch de handdoek in de ring gooien, kun je de back-up posiitie net zo goed gaan oplossen met Vertessen, Fofana, Til en Simons.
Heeft iemand enig idee waarom Anderlecht hiermee akkoord gaat? Krijgen ze een zak geld ter compensatie of was deze mogelijkheid contractueel opgesteld?
We zijn zeker dun bezet voorin, dus wellicht betekent dit simpelweg dat Vertessen voor de rest van het seizoen als buitenspeler wordt gezien, maar het blijft pure armoede. Als we toch de handdoek in de ring gooien, kun je de back-up posiitie net zo goed gaan oplossen met Vertessen, Fofana, Til en Simons.
Heeft iemand enig idee waarom Anderlecht hiermee akkoord gaat? Krijgen ze een zak geld ter compensatie of was deze mogelijkheid contractueel opgesteld?
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik bedoelde van zijn lichting, hij zit 3 jaar achter Felix. Reeg in de jeugd de doelpunten aaneen, 33 goals in 39 wedstrijden voor Porto u19, op 17-jarige leeftijd.Ittot wrote: ↑19 Jan 2023, 23:31Nou.. Hij zit in dezelfde generatie als golden boy Joao Felix. Daarnaast heb je nog spelers als Ramos, Mendes, A. Silva etc. uit dezelfde leeftijdscategorie. Ik denk niet dat hij per definitie als het grootste talent werd gezien. In de jeugd (zoals wel vaker) deed hij het idd heel goed. Net als Bruma trouwens.
https://www.goal.com/en/news/fabio-silv ... 9mf1b3fvls
Laten we gewoon met zijn allen hopen dat zijn potentie hier tot uiting komt, en laten we vooral hopen dat er een koopoptie in het contract zit en dat we idd niet een half jaar een speler aan het ontwikkelen zijn voor een ander.“When Ronaldo was 17, he played as a centre-forward for Sporting's youth teams. I saw him doing things that I'm now seeing a boy from Porto do, Fabio Silva,” were the words of Sporting C.P. legend Manuel Fernandes when speaking to SIC Noticias ahead of the World Cup in Russia.
“He will be a hell of a player. In a short time, he will be an extraordinary striker.”
-
- Vedette
Of je huurt een huis, maakt het voor 1,5 jaar naar je zin tegen een beperkte investering terwijl je een villa bouwt waar je na die 1,5 jaar heen verhuisd. Het ligt er ook maar aan hoe je ernaar kijkt,ruuddevil wrote: ↑20 Jan 2023, 07:39Inderdaad. Laat Ruud van die jongen een geweldenaar maken. Daar zal Wolves erg blij mee zijn. Dat is also je een huis voor een half jaar of anderhalf jaar huurt, en het in de tussentijd renoveert.Joenepsv wrote: ↑19 Jan 2023, 23:26
Dan mag hij zijn vizier wel even poetsen voor hij hier komt.
Dit zijn zeker interessante spelers hoor. Ben ik met je eens. Maar in deze constructie hebben we er toch niks aan dat Ruud met hem aan de slag gaat. Die kan daar niet in 4 maanden ineens een topper uit halen. En als deze jongen wél tot volle wasdom komt dan vertrekt hij weer. Ik vind het zo zonde om hier energie aan te verspillen.
-
- Regelmatige invaller
En aangezien hij bij Anderlecht consistent speelminuten kreeg, is er in mijn ogen weinig reden waarom Wolverhampton deze transfer zou toejuichen.
Kans is namelijk groot dat hij het grootste gedeelte van het seizoen op de bank zit achter De Jong. Het is overigens ook geen hele beweeglijke jongen, dus denk niet dat ze naar een twee spitsen systeem switchen om een plek te creëeren voor deze jongen oid.
Kortom, kans is zeer groot dat PSV maar weer eens een zak met geld neerlegt voor een huurling. Allemaal leuk en aardig, maar er is imo echt wel wat beters te doen met het geld dat je aan een Hoever, Savio, Braithwaite en deze Fabio Silve neerlegt.
- ComeOnPSV
- Vedette
-
- Bankzitter
- Old name: Kezza75!
- Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Wintertransfers zijn lastig en duur.
Ik denk dat PSV het komende half jaar wil overbruggen met 2 huurlingen die er (soort van) direct staan en dan in de zomer structurele investeringen doen in een paar (heel) goede spelers. In de winter is er gewoon veel minder beschikbaar. Dus als dit de strategie is, dan is daar best wat voor te zeggen.
Ik denk dat PSV het komende half jaar wil overbruggen met 2 huurlingen die er (soort van) direct staan en dan in de zomer structurele investeringen doen in een paar (heel) goede spelers. In de winter is er gewoon veel minder beschikbaar. Dus als dit de strategie is, dan is daar best wat voor te zeggen.
Champions are not born. Champions are made during practice.