Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 08 May 2023, 13:32 Brands gaf aan in de winter dat de afschrijvingen te hoog waren en dat het niet meer past bij PSV omdat je niet standaard 30 a 40 miljoen per jaar wil moeten verkopen om niet in de problemen te komen. Nu zijn de dure jongens Max Romero Bruma en Doan uit de boeken, Sangaré heel snel normaliter en blijven enkel Veerman en Baumgartl over met een dikke transfersom. Guti was natuurlijk ook een dure jongen maar op basis van 5 jaar zou zijn afschrijving ook weg moeten zijn. Dan heb je nog een rits kleine bedragen die samen ook behoorlijk wat afschrijvingen opleveren uiteraard. Boscagli, El Ghazi, Drommel, Til, Luuk etc maar dat blijft volgens mij wel wat beperkt

2018 – 6 miljoen
2019 – 33 miljoen
2020 – 15 miljoen
2021 – 10 miljoen
2022 – 9 miljoen

Als je dan ziet dat bovenstaand al genoeg was om dik in de problemen te komen dan begin ik wel te twijfelen of we zoveel kunnen investeren in transfersommen. Als je voor pakweg 60 miljoen verkoopt en voor 30 miljoen aan transfersommen betaalt dan heb je alsnog die afschrijvingen op een behoorlijk niveau. En de komende jaren wil je ook blijven investeren dus die afschrijvingen zullen groeien. Als je CL haalt is dat geen probleem, maar zonder CL......

Wellicht dat we 2 goede investeringen erbij krijgen en voor de rest weer heel creatief moeten zijn.
Ik ben overigens wel benieuwd wat de reserveringen volgend seizoen doen na de verkoop van bijvoorbeeld Max, Sangare, Guti, Doan etc.
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor 10/15m zou ik liever Boscagli zien een deel van dat geld in een RCV steken.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het wordt wel echt, echt, echt tijd dat er een verdediger komt met de nodige ervaring, die echt de poort dicht gooit. Waarom kunnen we niet net zoals in FM gewoon een regen Moreno hebben?
Last edited by Ardbeg on 08 May 2023, 14:22, edited 1 time in total.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat de transfersommen alleen maar hoger worden is trouwens geen wet van Meden en Perzen. De lasten voor clubs worden ook steeds hoger.
Saibari is underrated.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Keepers
Walter Benitez (2025)
Joël Drommel (2026)
Boy Waterman (2024)
Kjell Peersman (2026)

Drommel wil weg en ik zou hem ook laten gaan. Hiervoor zou ik een gratis vervanger halen die ouder is en dus niet in Jong PSV hoef te spelen.


Rechtsback
Jordan Teze (2025)
Philipp Mwene (2024)
Shurandy Sambo (2024)

De vraag hier is of Sambo klaar is voor een basisplaats. Ik denk dat er andere posities zijn waarop we een grotere behoefte hebben voor aankopen, dus ik zou zijn contract verlengen en Mwene als back-up houden. In Teze zie ik het niet zitten als rechtsback, dus die zou ik verkopen of als rechter centrale zien (al zie ik hem niet weer settlen voor een back-up rol). Afgelopen winter schijnt er 7 miljoen te zijn geboden, dan neig ik naar verkopen.

Centrale verdedigers
André Ramalho (2024)
Timo Baumgartl (2024)
Jenson Seelt (2024)
Olivier Boscagli (2025)
Armando Obispo (2025)
Jarrad Brantwaithe (2023)

Brantwaithe zou ik niet halen voor ruim 10 miljoen. Dat is veel geld voor PSV en ik vind zijn opbouwende kwaliteiten daar te weinig voor. Liever zie ik Boscagli als basisspeler en dat PSV een flinke som geld investeert in een heel sterke rechter centrale verdediger. Als back-up zou ik sowieso Obispo houden, ook omdat die voor weinig op de balans staat. Aan de rechterkant zou ik flink investeren en een basisspeler halen. Baumgartl en Ramalho zou ik wegdoen (te duur) en ik zou Seelt de kans geven om door te groeien en zijn contract te verlengen.

Linksback
Mauro Júnior (2025)
Patrick van Aanholt (2024)
Fredrik Oppegard (2025)

Oppegard zou ik lekker nog een jaartje verhuren in de Eredivisie. Wie weet groeit hij nog door en zijn contract is nog 2 jaar, dus verkopen kan na dat jaar ook nog.

Middenvelders
Ibrahim Sangaré (2027)
Joey Veerman (2026)
Érick Gutiérrez (2025)
Guus Til (2026)
Xavi Simons (2027)
Richard Ledezma (2025)

Ledezma zou ik lekker verkopen na zijn huur. Sangaré en Guti lijken te vertrekken. Hier moeten dus 3 spelers bij. Ik zou één speler (de nummer 6) laten aansluiten vanuit de jeugd (in mijn ogen is dit Tielemans of Tygo Land). Hier moeten dus 2 spelers bij gaan komen: een voetballende middenvelder die een jaar later de plek van Veerman overneemt en een balveroveraar.

Buitenspelers
Johan Bakayoko (2025)
Anwar El Ghazi (2025)
Ismael Saibari (2025)
Yorbe Vertessen (2025)
Sávio (2023)
Thorgan Hazard (2023)

Hazard en Savio lekker laten gaan. Op rechts zou ik Bakayoko de kans geven om zich door te ontwikkelen. Op links zou een basisspeler zeker gewenst zijn. El Ghazi, Saibari en Vertessen (eventueel ook als spits) zouden prima back-ups zijn.

Spitsen
Fábio Silva (2023)
Luuk de Jong (2025)
Maximiliano Romero (2024)
Fodé Fofana (2025)

Romero mag gaan. Als Fabio Silva niet wil/kan blijven, lijkt het me verstandig om een 2e spits te halen. Luuk de Jong als stormram gaat natuurlijk nooit gebeuren, gezien wat hij kost. De back-up heb je het liefste natuurlijk gratis. Hij kan dan mooi 1 of 2 jaar hier als back-up zijn, totdat Van Duiven en/of Fofana klaar zijn om het stokje over te nemen. Als we een ander type voorin nodig hebben, hebben we Yorbe Vertessen nog.


Dat komt uit op het onderstaande plaatje.
Image

Aankopen:
Aankoop 1: Mattijs Branderhorst, Nick Marsman, Peter Leeuwenburgh, Finn Dahmen
Aankoop 2: Davinson Sanchez, Ethan Ampadu, Reece Oxford, Nemanja Gudelj (gratis)
Aankoop 3: Stijn Spierings, Abdoulaye Doucouré
Aankoop 4: Branco van den Boomen, Tom Davies
Aankoop 5: Bas Dost, Tobias Lauritsen
Aankoop 6: Ryan Kent, Mohamed Elyounoussi, Peter Olayinka, Alexis Vega, Octavian Popescu
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nick Marsman, Bas Dost? Welke drugs is dat ;)? Als ik eerlijk ben vind ik veel van die namen die je noemt niks bijzonders, zoals Ampadu.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 08 May 2023, 13:57
11 Tinus wrote: 08 May 2023, 13:32 Brands gaf aan in de winter dat de afschrijvingen te hoog waren en dat het niet meer past bij PSV omdat je niet standaard 30 a 40 miljoen per jaar wil moeten verkopen om niet in de problemen te komen. Nu zijn de dure jongens Max Romero Bruma en Doan uit de boeken, Sangaré heel snel normaliter en blijven enkel Veerman en Baumgartl over met een dikke transfersom. Guti was natuurlijk ook een dure jongen maar op basis van 5 jaar zou zijn afschrijving ook weg moeten zijn. Dan heb je nog een rits kleine bedragen die samen ook behoorlijk wat afschrijvingen opleveren uiteraard. Boscagli, El Ghazi, Drommel, Til, Luuk etc maar dat blijft volgens mij wel wat beperkt

2018 – 6 miljoen
2019 – 33 miljoen
2020 – 15 miljoen
2021 – 10 miljoen
2022 – 9 miljoen

Als je dan ziet dat bovenstaand al genoeg was om dik in de problemen te komen dan begin ik wel te twijfelen of we zoveel kunnen investeren in transfersommen. Als je voor pakweg 60 miljoen verkoopt en voor 30 miljoen aan transfersommen betaalt dan heb je alsnog die afschrijvingen op een behoorlijk niveau. En de komende jaren wil je ook blijven investeren dus die afschrijvingen zullen groeien. Als je CL haalt is dat geen probleem, maar zonder CL......

Wellicht dat we 2 goede investeringen erbij krijgen en voor de rest weer heel creatief moeten zijn.
Ik ben overigens wel benieuwd wat de reserveringen volgend seizoen doen na de verkoop van bijvoorbeeld Max, Sangare, Guti, Doan etc.

Ik vermoed dat veel spelers die we halen transfervrij of voor een lage som gaan komen. Wat ik wel verwacht is dat we inzetten op veel talenten. Verwacht wel 3 a 4 'aankopen' voor JPSV in de categorie Malen, Madueke en Steur. Weghalen bij een buitenlandse club op een leeftijd dat de transfersom nog niet te hoog is.

(Nederlandse) Spelers die in deze categorie mogelijk zijn:
- Björn Hardley, (linker) centrale verdediger bij Manchester United. Basisspeler in Man Utd O23
- Sil Swinkels, (linker) centrale verdediger/linksback bij Aston Villa. Debuut voor O23 van Aston villa gemaakt maar geen basisspeler.
- Lamare Bogarde, CVM van Aston Villa. Dit jaar basisspeler in de League One bij Bristol Rovers.
- Ismeal Kabia, linksbuiten bij Arsenal. Zit regelmatig bij selectie voor O23 terwijl hij pas 17 is.
- Martin Sherif, 16-jarige spits die bij Everton O19 al 14 goals heeft gemaakt in 22 wedstrijden.

Verder zullen er genoeg Engelse talenten zijn die na Madueke en Branthwaite zien dat PSV de ideale stap is. Ik verwacht dan ook dat PSV deze kans met 2 handen aangrijpt. Verwacht deze zomer ook een Engels talent uit de jeugdopleiding van een Engelse topclub voor Jong PSV.

- Kami Doyle, 17 jarige AM van Southampton die de O23 echt kapot speelt.
- Amario Cozier-Duberry, talent uit de Arsenal jeugd spelend voor O23 en wetende dat Saka daar staat is de kans niet groot om definitief door te breken.
- Oscar Bobb, smaakmaker bij Man City O23. met 17 assists in 25 wedstrijden.
- Aanvoerder die geen enkele pot mist bij Man City O23. Shea Charles, CVM.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 08 May 2023, 15:54
Ittot wrote: 08 May 2023, 13:57

Ik ben overigens wel benieuwd wat de reserveringen volgend seizoen doen na de verkoop van bijvoorbeeld Max, Sangare, Guti, Doan etc.

Ik vermoed dat veel spelers die we halen transfervrij of voor een lage som gaan komen. Wat ik wel verwacht is dat we inzetten op veel talenten. Verwacht wel 3 a 4 'aankopen' voor JPSV in de categorie Malen, Madueke en Steur. Weghalen bij een buitenlandse club op een leeftijd dat de transfersom nog niet te hoog is.

(Nederlandse) Spelers die in deze categorie mogelijk zijn:
- Björn Hardley, (linker) centrale verdediger bij Manchester United. Basisspeler in Man Utd O23
- Sil Swinkels, (linker) centrale verdediger/linksback bij Aston Villa. Debuut voor O23 van Aston villa gemaakt maar geen basisspeler.
- Lamare Bogarde, CVM van Aston Villa. Dit jaar basisspeler in de League One bij Bristol Rovers.
- Ismeal Kabia, linksbuiten bij Arsenal. Zit regelmatig bij selectie voor O23 terwijl hij pas 17 is.
- Martin Sherif, 16-jarige spits die bij Everton O19 al 14 goals heeft gemaakt in 22 wedstrijden.

Verder zullen er genoeg Engelse talenten zijn die na Madueke en Branthwaite zien dat PSV de ideale stap is. Ik verwacht dan ook dat PSV deze kans met 2 handen aangrijpt. Verwacht deze zomer ook een Engels talent uit de jeugdopleiding van een Engelse topclub voor Jong PSV.

- Kami Doyle, 17 jarige AM van Southampton die de O23 echt kapot speelt.
- Amario Cozier-Duberry, talent uit de Arsenal jeugd spelend voor O23 en wetende dat Saka daar staat is de kans niet groot om definitief door te breken.
- Oscar Bobb, smaakmaker bij Man City O23. met 17 assists in 25 wedstrijden.
- Aanvoerder die geen enkele pot mist bij Man City O23. Shea Charles, CVM.
Charlie Patino ook een optie? of is die te oud?
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 08 May 2023, 15:55
LaFoquita wrote: 08 May 2023, 15:54


Ik vermoed dat veel spelers die we halen transfervrij of voor een lage som gaan komen. Wat ik wel verwacht is dat we inzetten op veel talenten. Verwacht wel 3 a 4 'aankopen' voor JPSV in de categorie Malen, Madueke en Steur. Weghalen bij een buitenlandse club op een leeftijd dat de transfersom nog niet te hoog is.

(Nederlandse) Spelers die in deze categorie mogelijk zijn:
- Björn Hardley, (linker) centrale verdediger bij Manchester United. Basisspeler in Man Utd O23
- Sil Swinkels, (linker) centrale verdediger/linksback bij Aston Villa. Debuut voor O23 van Aston villa gemaakt maar geen basisspeler.
- Lamare Bogarde, CVM van Aston Villa. Dit jaar basisspeler in de League One bij Bristol Rovers.
- Ismeal Kabia, linksbuiten bij Arsenal. Zit regelmatig bij selectie voor O23 terwijl hij pas 17 is.
- Martin Sherif, 16-jarige spits die bij Everton O19 al 14 goals heeft gemaakt in 22 wedstrijden.

Verder zullen er genoeg Engelse talenten zijn die na Madueke en Branthwaite zien dat PSV de ideale stap is. Ik verwacht dan ook dat PSV deze kans met 2 handen aangrijpt. Verwacht deze zomer ook een Engels talent uit de jeugdopleiding van een Engelse topclub voor Jong PSV.

- Kami Doyle, 17 jarige AM van Southampton die de O23 echt kapot speelt.
- Amario Cozier-Duberry, talent uit de Arsenal jeugd spelend voor O23 en wetende dat Saka daar staat is de kans niet groot om definitief door te breken.
- Oscar Bobb, smaakmaker bij Man City O23. met 17 assists in 25 wedstrijden.
- Aanvoerder die geen enkele pot mist bij Man City O23. Shea Charles, CVM.
Charlie Patino ook een optie? of is die te oud?
Zeker niet te oud, verwacht alleen dat hij meer tussen 1 en JPSV schommelt. Zie ook de transferwaarde van 8 miljoen. Deze jongens hebben transferwaardes van enkele tonnen, dat is totaal niet vergelijkbaar.

Vind Patino wel een leuke speler trouwens, haalbaarheid is alleen een dingetje.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie analyse, Analist ! Van je gesuggereerde aankopen ben ik niet van alle overtuigd; Bas Dost en Lauritsen bijvoorbeeld vind ik geen spelers die PSV zou moeten halen als het CL wil afdwingen. Bovendien wil je achter De Jong volgens mij liever een ander type, dat niet alleen meer voetbal meebrengt maar ook een echte concurrent van De Jong moet worden. Transfervrije vondsten als Gudelj en Branderhorst zou ik daarentegen wel erg toejuichen.

Mijn ideaalplaatje voor volgend jaar zou er uitzien zoals hieronder, waarmee je volgens mij een goed mix hebt tussen talent en ervaring, fysiek en techniek. En waarin 7 van de 11 basiskrachten 'geld op het veld' vertegenwoordigen. Met Branderhorst, Gudelj, de terugkerende Sambo, de opnieuw gehuurde Van Aanholt, Van de Boomen, Spierings en Van Bommel zou je 7 posities (bijna) transfervrij kunnen invullen, wat financieel ruimte geeft om Van Ewijk, Vitík, Krejci, Souza, Mikautadze en Spertsyan over te nemen van hun huidige clubs. Waarschijnlijk kost je dat in totaal zo'n €45m-€50m, met de kanttekening dat je laatstgenoemde evt. ook nog á la Szymanski kunt huren met een optie tot koop van de Russische club waar hij nu onder contract staat.

Wil PSV echt de ambities kracht bijzetten, dan moet het kritisch zijn naar een aantal zelfopgeleide spelers. Naast Teze en Obispo heeft Vertessen in drie jaar tijd ook wel aangetoond voor PSV tekort te komen. Voor doorstromende of doorgestroomde jeugdspelers als Seelt, Tielemans, Saibari, Ledezma, Van Duiven en Fofana zou de club verhuuroplossingen moeten zoeken, wat imo eigenlijk een standaardkeuze zou moeten zijn om vanuit Jong PSV naar de hoofdmacht de stap te maken.

Image
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 08 May 2023, 15:46 Nick Marsman, Bas Dost? Welke drugs is dat ;)? Als ik eerlijk ben vind ik veel van die namen die je noemt niks bijzonders, zoals Ampadu.
Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat Bas Dost zijn schoenen zeer waarschijnlijk aan de wilgen gaat hangen, dus geen zorgen :-)
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Souza lijkt me echt prio 1 als opvolger van Sangare. De beelden, de verhalen, de kenners, ook vorige zomer... ik word er wel warm van. Mag wat kosten ook, maar dat krijg je als je kwaliteit voor de basis wil. Tis te hopen dat, hoe jammer ook, Ibi heel snel knopen door hakt en heel rap naar Engeland verhuist. Kan Stewart Souza proberen over te halen, wellicht met de ingangen van Brands bij City. Dat nieuwe middenveld van PSV moet heel rap klaar staan

Souza/Veerman/Xavi... Yes please! :tongue: (A)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 08 May 2023, 16:19 Mooie analyse, @Analist ! Van je gesuggereerde aankopen ben ik niet van alle overtuigd; Bas Dost en Lauritsen bijvoorbeeld vind ik geen spelers die PSV zou moeten halen als het CL wil afdwingen. Bovendien wil je achter De Jong volgens mij liever een ander type, dat niet alleen meer voetbal meebrengt maar ook een echte concurrent van De Jong moet worden. Transfervrije vondsten als Gudelj en Branderhorst zou ik daarentegen wel erg toejuichen.

Mijn ideaalplaatje voor volgend jaar zou er uitzien zoals hieronder, waarmee je volgens mij een goed mix hebt tussen talent en ervaring, fysiek en techniek. En waarin 7 van de 11 basiskrachten 'geld op het veld' vertegenwoordigen. Met Branderhorst, Gudelj, de terugkerende Sambo, de opnieuw gehuurde Van Aanholt, Van de Boomen, Spierings en Van Bommel zou je 7 posities (bijna) transfervrij kunnen invullen, wat financieel ruimte geeft om Van Ewijk, Vitík, Krejci, Souza, Mikautadze en Spertsyan over te nemen van hun huidige clubs. Waarschijnlijk kost je dat in totaal zo'n €45m-€50m, met de kanttekening dat je laatstgenoemde evt. ook nog á la Szymanski kunt huren met een optie tot koop van de Russische club waar hij nu onder contract staat.

Wil PSV echt de ambities kracht bijzetten, dan moet het kritisch zijn naar een aantal zelfopgeleide spelers. Naast Teze en Obispo heeft Vertessen in drie jaar tijd ook wel aangetoond voor PSV tekort te komen. Voor doorstromende of doorgestroomde jeugdspelers als Seelt, Tielemans, Saibari, Ledezma, Van Duiven en Fofana zou de club verhuuroplossingen moeten zoeken, wat imo eigenlijk een standaardkeuze zou moeten zijn om vanuit Jong PSV naar de hoofdmacht de stap te maken.

Image
Ben het met enkele dingen eens maar uiteindelijk zijn al deze namen totaal onrealistisch. Heb even de verwachte transfersommen bij elkaar geteld. Deze spelers gaan minimaal 40 en ik denk zelf nog meer dan 55 miljoen kosten allemaal bij elkaar.. Maakt het direct onrealistisch, zitten trouwens wel enkele leuke namen tussen.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zijn er sinds de winterstop nog geruchten geweest over Spertsyan?
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita: dan liggen jouw inschatting en de mijne (€45-50m) niet ver uit elkaar. Normaal gesproken zou dat inderdaad een wel erg hoog bedrag zijn. Maar in wat Rik Elfrink al noemde 'de transferzomer van de eeuw voor PSV' denk ik dat het wel degelijk die kant op gaat. De afgelopen vijf jaren leert immers dat de mate van investeren die PSV heeft toegepast onvoldoende was om CL in de voorronde af te dwingen, laat staan directe plaatsing door landskampioenschap. Dat zal zonder meer met de beperkte financiele middelen te maken hebben. Maar dat lijkt juist komende zomer anders te gaan worden. Door de uitgaande transfers van afgelopen winter is er veel binnengeharkt.

Weliswaar zal een deel van het Madueke-geld voor het jaarlijkse begrotingstekort worden ingezet. Maar een ander deel zal i.c.m. de miljoenen die je voor Sangaré, Gutierrez, e.a. ophaalt deze zomer echt ingezet moeten worden voor een forse kwaliteitsimpuls, die PSV in staat stelt om in de CL geen modderfiguur te slaan én nationaal uit te rusten voor titelwinst. Met een tweede CL-ticket in het vooruitzicht voor Nederland, zal ook Feyenoord en Ajax zich tot de tanden wapenen om daar aanspraak op te maken. Willen we sportief een hoger niveau, dan moet dat ook gelden voor de investering. En die mogelijkheid lijken we te hebben de komende maanden.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 08 May 2023, 16:40 @LaFoquita: dan liggen jouw inschatting en de mijne (€45-50m) niet ver uit elkaar. Normaal gesproken zou dat inderdaad een wel erg hoog bedrag zijn. Maar in wat Rik Elfrink al noemde 'de transferzomer van de eeuw voor PSV' denk ik dat het wel degelijk die kant op gaat. De afgelopen vijf jaren leert immers dat de mate van investeren die PSV heeft toegepast onvoldoende was om CL in de voorronde af te dwingen, laat staan directe plaatsing door landskampioenschap. Dat zal zonder meer met de beperkte financiele middelen te maken hebben. Maar dat lijkt juist komende zomer anders te gaan worden. Door de uitgaande transfers van afgelopen winter is er veel binnengeharkt.

Weliswaar zal een deel van het Madueke-geld voor het jaarlijkse begrotingstekort worden ingezet. Maar een ander deel zal i.c.m. de miljoenen die je voor Sangaré, Gutierrez, e.a. ophaalt deze zomer echt ingezet moeten worden voor een forse kwaliteitsimpuls, die PSV in staat stelt om in de CL geen modderfiguur te slaan én nationaal uit te rusten voor titelwinst. Met een tweede CL-ticket in het vooruitzicht voor Nederland, zal ook Feyenoord en Ajax zich tot de tanden wapenen om daar aanspraak op te maken. Willen we sportief een hoger niveau, dan moet dat ook gelden voor de investering. En die mogelijkheid lijken we te hebben de komende maanden.
Ik zou ermee rekenen dat 10 miljoen van Madueke gebruik mag worden en 10 miljoen van Sangaré. Overige transfer nog erbij Teze en Obispo bijvoorbeeld die jeugdproducten zijn. Laten we zeggen 30 miljoen investeren. Meer zal het niet worden, denk dat PSV meer op jeugd gaat inzetten en dus meer jeugdtransfers gaat doen en een enkele speler koopt voor 6 tot 8 miljoen. Vinicius Souza zal ben ik bang meer dan 14 miljoen moeten kosten, vergeet de Braziliaanse tax niet + hij is eigendom van de City group. Dan die Georgische spits.. Ik denk dat er een Engelse club zo gek is om 15 miljoen te betalen voor zo'n jongen. Is voor Engelse clubs Peanuts en voor ons een dure aankoop. Die verdedigers zijn wel interessant en te betalen verwacht ik. Al zal ik nooit meer dan 5 miljoen uitgeven aan van Ewijk, zo bijzonder vind ik hem niet.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee joh, Mikautadze hoeft geen 15 miljoen te kosten. Maximaal 6 miljoen.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 08 May 2023, 16:55 Nee joh, Mikautadze hoeft geen 15 miljoen te kosten. Maximaal 6 miljoen.
Verwacht je dat echt? Zijn transferwaarde is 6 miljoen en heeft nog een 3 jarig contract. Transferwaarde van Bakayoko is 9 miljoen maar ik weet zeker dat PSV hem niet voor 9 miljoen laat gaan. Waarom zou Metz hun beste speler voor 6 miljoen verkopen? Verwacht echt een Engelse club, type Nottingham Forest die zo'n jongen oppikt voor ergens tussen de 12 en 16 miljoen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lees her en der weer berichten dat we niet zo heel veel te investeren hebben. Maar Armada heeft dit gepost:
Armada wrote: 30 Apr 2023, 10:59Komende zomer ligt er een potje van tussen de 40 en 60 miljoen om te investeren. Dat laatste getal zal benaderd worden wanneer Sangare zal gaan voor de gelimiteerde transferwaarde. Die kans is heel groot, er zijn nu al clubs die bereid zijn om het te betalen. Chelsea is er een van, maar daar wil Sangare zelf niet zo graag naar toe begreep ik.
Dus ik reken erop dat we 40-60mln kunnen investeren.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop toch ook dat Armada dat inderdaad ergens heeft opgevangen van 1 of meerdere personen. Zou het ook helemaal niet zo gek vinden, in de winter al voor ongeveer 100 miljoen verkocht als je kleinere verkopen meerekent en daarbij dus heel veel salaris weg. Sangare + Guti zou ook weer goed moeten zijn voor 40 miljoen en dan heb je het ook nog niet eens over andere mogelijke “kleine” verkopen. Dan zou je zelfs met 60 miljoen op ongeveer 40 a 45 procent herinvestering zitten wat niet zo gek lijkt met dat 2e CL ticket in het vizier.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Analist wrote: 08 May 2023, 15:21 Aankopen:
Nick Marsman, Peter Leeuwenburgh
Tom Davies
Bas Dost, Tobias Lauritsen
Image
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 08 May 2023, 15:54Sil Swinkels, (linker) centrale verdediger/linksback bij Aston Villa. Debuut voor O23 van Aston villa gemaakt maar geen basisspeler.
Zal niet gaan gebeuren denk ik. Komt bij mij uit het dorp, ken die ouders en zus en mijn vader heeft hem in de F1 toevallig nog getraind bij de plaatselijke club. Maar heeft het naar zijn zin in Engeland, verdient daar een aardig centje op die leeftijd en ontwikkelt zich daar alleraardigst. Heeft nu overigens een wat langere blessure.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met de komst van Stewart verwacht ik deze zomer minimaal 3 Amerikanen, eventueel als jeugdspeler. Hij kent als eindverantwoordelijke de markt daar door en door, dus deze zomer is het moment om daarvan te profiteren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

#AnnouncePulisic #TheChristianWay
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik verwacht, ongeacht de inkomsten, niet dat we 30 miljoen kunnen uitgeven. Dat zijn 6 miljoen pj aan reserveringen erbij. Dat kunnen we echt niet betalen komende jaren.
Afgelopen zomer hebben we ondanks gezeik op JdJ gewoon een prima transferzomer gehad als je ziet wat die ons gekost heeft.

We hebben nog geen 10m aan transferkosten (tekengeld en huursommen even niet meegenomen) betaald voor Xavi, Til, Luuk, Benitez en el Ghazi.

Ik verwacht dat we op dezelfde voet doorgaan, dus transfervrije spelers en buitenkansjes. Met als grote verschil dat we nu iets meer kunnen uitgeven (ik verwacht 15m), minder gaan huren (hopelijk) en ook met een minder grote selectie gaan werken (waar in de winter al aan is gewerkt).

Hazard, Savio, Drommel, Guti en Sangare zullen vertrekken. En van de spelers Obispo, Teze, Ramoaho, Mwene, Oppegard, Saibari, Gerrit, Fabio zal ook minimaal de helft vertrekken. En dat is prima.


Ik blijf Kitolano nog steeds een interessante speler vinden voor erbij (vervanger Guti). En ik ben ook benieuwd naar Charlie Webster, of dat nog speelt. Die is transfervrij en past dus goed in het beleid. Ik hoop niet dat we voor kansloze dingen als vd Beek gaan. Maar echt waarde op het veld zetten, dus jong fris talent aangevuld met een aantal ervaren mannen die ook echt een meerwaarde hebben ipv meelopen (zoals Mwene en Ramalho)
Post Reply