Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat het ook afhankelijk is van factoren die wij niet weten. Er zou interesse zijn voor Ramalho, maar wellicht weet PSV al dat Vertessen veel makkelijker te verkopen is. Misschien is daar al wel meer niet gelekte interesse voor, gezien zijn leeftijd.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 29 Jun 2023, 11:46
Persepolis wrote: 29 Jun 2023, 09:38 Ja want Bosz kreeg bij Ajax ook een volledig nieuwe topverdediging. Die bestond voor 3 kwart uit Veltman, Viergever en Sinkgraven hoor 😂 het hele punt van trainers aanstellen als Bosz of Slot is dat zij individuen kunnen laten overpresteren door het tactisch goed neer te zetten. En dat er mensen zijn die denken dat de spitspositie geen prioriteit had..daar hebben we letterlijk alleen Luuk de Jong. In de verdediging zijn er, hoe je het ook wendt of keert en wat je ook van het niveau vindt, op alle posities 2 spelers. Versterking moet er komen, maar ik snap heel goed dat de spitspositie ook heel hoog (misschien hoger) stond, net zoals nog een aanvaller ter vervanging van Gakpo en Madueke.
Waarom zeggen sommige mensen toch steeds dat we letterlijk alleen Luuk als spits hebben?
1. Luuk
2. Vertessen
3. Van Duiven

Dat Vertessen kwalitatief niet voldoet tot nu, is nog altijd een ander verhaal. Overigens zie ik nog steeds potentie in hem, en sluit ik niet uit dat hij onder Bosz nog wel eens zou kunnen verrassen. En wat doen we met Van Duiven, wanneer hij a la Dolberg onder Bosz in de voorbereiding enorm uitblinkt?

Het argument dat we niet moeten stapelen in de verdediging gaat niet echt op wanneer we er vervolgens wel voor kiezen om een extra spits van 10 miljoen te halen, gezien de huidige bezetting.
Van Duiven komt net over, hij kan zich sterk ontwikkelen, het kan ook allemaal wat tegenvallen op een hoger niveau. Vertessen mag vertrekken.

In de eerste seizoenshelft zaten we te smeken om een bruikbare vervanger van Luuk. Uiteindelijk kwam Fabio Silva en die is op momenten heel waardevol geweest. Laten we niet doen alsof dat nu opeens niet meer nodig is. Drie spitsen waarvan 1 basiswaardig, 1 mag vertrekken en 1 zich als jong talent mag gaan bewijzen. Ja daar moet dus wat bij. En ja, in de verdediging moet er ook wat bij.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar ik op hoopte was dat PSV nu juist kon voorsorteren op een vertrek van een speler. Dan kan je dus alsnog tijdig je pijnpunten aanpakken ipv dat je eerst weer terug moet vallen op spelers die je liever ziet gaan. Ik ging er ook vanuit dat PSV dit kon en ja, natuurlijk kan het nog altijd maar de verhalen die je nu hoort spreken dat wat tegen. Eerst verkoop van minimaal 1 CV voor er 1 bij komt. Vraag me dus oprecht af of PSV als het een Sanchez zou kunnen kopen (zal een flinke investering zijn) ze zeggen: nog niet want we moeten eerst een CV verkopen.

Als het zo zal moeten gaan is het toch jammer en gaat je enorm veel druk opleveren in deze belangrijke window.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hezze incoming...
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Waar ik op hoopte was dat PSV nu juist kon voorsorteren op een vertrek van een speler. Dan kan je dus alsnog tijdig je pijnpunten aanpakken ipv dat je eerst weer terug moet vallen op spelers die je liever ziet gaan. Ik ging er ook vanuit dat PSV dit kon en ja, natuurlijk kan het nog altijd maar de verhalen die je nu hoort spreken dat wat tegen. Eerst verkoop van minimaal 1 CV voor er 1 bij komt. Vraag me dus oprecht af of PSV als het een Sanchez zou kunnen kopen (zal een flinke investering zijn) ze zeggen: nog niet want we moeten eerst een CV verkopen.

Als het zo zal moeten gaan is het toch jammer en gaat je enorm veel druk opleveren in deze belangrijke window.
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de voorwaarden. Sanchez is inderdaad een enorme investering. Zowel qua transfersom als qua salaris en tekengeld. Voor zo'n speler kan komen zal er eerst een CV, of misschien 2, moeten vertrekken. Gaat het om een transfer a la Moreno, lage transfersom en geen 5 miljoen als salaris bij wijze van spreken is het wellicht mogelijk om eerder al die CV aan te trekken voordat een CV definitief weg is.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Huh hoezo?
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 29 Jun 2023, 11:48
Chucky wrote: 29 Jun 2023, 11:46En wat doen we met Van Duiven, wanneer hij a la Dolberg onder Bosz in de voorbereiding enorm uitblinkt?
Dan kan je er nog altijd voor kiezen om De Jong te verkopen.
Maar Van Duiven gaat echt wel aan zijn speelminuten komen hoor als die goed genoeg is.

Van Duiven kan ook op de vlanken worden ingezet en Pepi en De Jong gaan niet het hele seizoen topfit zijn.
Ik zie Luuk gezien zijn huidige salaris en persoonlijke situatie (kind en eigen bedrijf) niet zo snel verkassen, die zal niet snel naar de zandbak oid gaan verwacht ik, en een stap omhoog zit er niet meer in. Daarnaast is hij niet voor niets gestopt bij Oranje, dus hem verkopen is sowieso sneller gezegd dan gedaan.

Van Duiven gaat zich hoe dan ook weinig kunnen ontwikkelen als spits bij PSV-1 met Luuk en Pepi voor hem, hoeveel minuten zal een derde spits maken in een seizoen? Daarnaast heeft hij juist de specifieke kwaliteiten van een spits (timing, sprongkracht, inzicht), dus hem inzetten als buitenspeler zou absoluut niet de voorkeur hebben wat mij betreft.
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Heeft toch al voor Anderlecht getekend?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 29 Jun 2023, 11:58
Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Heeft toch al voor Anderlecht getekend?
Nee dat is niet doorgegaan.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 29 Jun 2023, 11:58
Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Heeft toch al voor Anderlecht getekend?
nee dat is geklapt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Is dit ergens op gebaseerd? Anders is het een beetje apart natuurlijk :treurig:
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Dit is gewoon hopen toch of weet je meer? :tear:
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 29 Jun 2023, 11:55
Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Huh hoezo?
Guti weg, hij kost evenveel als we nu voor Guti krijgen. In de winter al aan PSV gelinkt, en na het afketsen met Anderlecht is het opvallend stil.
Vind het wel iets voor PSV, tenzij die agenten echt gek doen.

Dus het is meer hoop dan iets anders, zal me de volgende keer beter uitdrukken..
Last edited by Robson de Souza on 29 Jun 2023, 12:00, edited 1 time in total.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 29 Jun 2023, 11:58
Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:53 Hezze incoming...
Heeft toch al voor Anderlecht getekend?
Is afgeketst. Maar geen enkele aanleiding om te denken dat PSV in de markt zou zijn. Net als bij de genoemde Varela, 0 reden om te denken dat ze echt in beeld zijn
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 29 Jun 2023, 11:59
DeEintovenaar wrote: 29 Jun 2023, 11:55

Huh hoezo?
Guti weg, hij kost evenveel als we nu voor Guti krijgen. In de winter al aan PSV gelinkt, en na het afketsen met Anderlecht is het opvallend stil.
Vind het wel iets voor PSV, tenzij die agenten echt gek doen.
Oh ik dacht dat je een bericht of iets dergelijks voorbij had zien komen.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 29 Jun 2023, 11:46
Persepolis wrote: 29 Jun 2023, 09:38 Ja want Bosz kreeg bij Ajax ook een volledig nieuwe topverdediging. Die bestond voor 3 kwart uit Veltman, Viergever en Sinkgraven hoor 😂 het hele punt van trainers aanstellen als Bosz of Slot is dat zij individuen kunnen laten overpresteren door het tactisch goed neer te zetten. En dat er mensen zijn die denken dat de spitspositie geen prioriteit had..daar hebben we letterlijk alleen Luuk de Jong. In de verdediging zijn er, hoe je het ook wendt of keert en wat je ook van het niveau vindt, op alle posities 2 spelers. Versterking moet er komen, maar ik snap heel goed dat de spitspositie ook heel hoog (misschien hoger) stond, net zoals nog een aanvaller ter vervanging van Gakpo en Madueke.
Waarom zeggen sommige mensen toch steeds dat we letterlijk alleen Luuk als spits hebben?
1. Luuk
2. Vertessen
3. Van Duiven

Dat Vertessen kwalitatief niet voldoet tot nu, is nog altijd een ander verhaal. Overigens zie ik nog steeds potentie in hem, en sluit ik niet uit dat hij onder Bosz nog wel eens zou kunnen verrassen. En wat doen we met Van Duiven, wanneer hij a la Dolberg onder Bosz in de voorbereiding enorm uitblinkt?

Het argument dat we niet moeten stapelen in de verdediging gaat niet echt op wanneer we er vervolgens wel voor kiezen om een extra spits van 10 miljoen te halen, gezien de huidige bezetting.
Ik kijk toch anders tegen deze situatie aan. De Jong wordt een jaartje ouder en heeft vorig jaar maar 57% van de totale speelminuten gespeeld bij PSV. De kwaaltjes komen met de leeftijd zoals ze zeggen dus of we nog een jaar volledig kunnen bouwen op het knikkende koppie van Luuk om ons door alle wedstrijden te slepen, is gezien de blessures van vorig seizoen en de speelwijze van Bosz een vraagteken te noemen.

Hiernaast heb je Vertessen, een speler die bij Union in België ook niet onomstreden was. Zagen zij het dit seizoen dan ook niet goed in hem? Een vraagteken dus en lijkt me dat je hier ook afscheid van moet nemen. Verder heb je van Duiven die het natuurlijk heerlijk heeft gedaan in de KKD maar je zag bijvoorbeeld bij Bakayoko, die ook de KKD aan gort schoot, dat het aanpassen naar de eredivisie echt wat tijd kost. Nog een vraagteken. Wil je met 3 vraagtekens het seizoen ingaan voor de spits positie? Met Pepi haal je een talentvolle spits die zich heeft onttrokken aan de malaise van een van de slechtste Groningen teams ooit, die in de speelstijl van Bosz past.
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hezze zit al dicht tegen het Argentijnse elftal aan ondanks zijn 20 jaar, zou een top aankoop zijn wat mij betreft.
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 29 Jun 2023, 11:59
Rauru wrote: 29 Jun 2023, 11:58

Heeft toch al voor Anderlecht getekend?
Is afgeketst. Maar geen enkele aanleiding om te denken dat PSV in de markt zou zijn. Net als bij de genoemde Varela, 0 reden om te denken dat ze echt in beeld zijn
Wat een onzin 0 reden om te denken dat ze in beeld zijn. Beide spelers zijn al meermaals aan PSV gelinkt. Hezze in de winter nog. Waarom is er volgens jou 0 reden om te denken dat ze in beeld zijn? Omdat Elfrink of Timmer de naam nog niet genoemd heeft?
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 29 Jun 2023, 12:00
Chucky wrote: 29 Jun 2023, 11:46

Waarom zeggen sommige mensen toch steeds dat we letterlijk alleen Luuk als spits hebben?
1. Luuk
2. Vertessen
3. Van Duiven

Dat Vertessen kwalitatief niet voldoet tot nu, is nog altijd een ander verhaal. Overigens zie ik nog steeds potentie in hem, en sluit ik niet uit dat hij onder Bosz nog wel eens zou kunnen verrassen. En wat doen we met Van Duiven, wanneer hij a la Dolberg onder Bosz in de voorbereiding enorm uitblinkt?

Het argument dat we niet moeten stapelen in de verdediging gaat niet echt op wanneer we er vervolgens wel voor kiezen om een extra spits van 10 miljoen te halen, gezien de huidige bezetting.
Ik kijk toch anders tegen deze situatie aan. De Jong wordt een jaartje ouder en heeft vorig jaar maar 57% van de totale speelminuten gespeeld bij PSV. De kwaaltjes komen met de leeftijd zoals ze zeggen dus of we nog een jaar volledig kunnen bouwen op het knikkende koppie van Luuk om ons door alle wedstrijden te slepen, is gezien de blessures van vorig seizoen en de speelwijze van Bosz een vraagteken te noemen.

Hiernaast heb je Vertessen, een speler die bij Union in België ook niet onomstreden was. Zagen zij het dit seizoen dan ook niet goed in hem? Een vraagteken dus en lijkt me dat je hier ook afscheid van moet nemen. Verder heb je van Duiven die het natuurlijk heerlijk heeft gedaan in de KKD maar je zag bijvoorbeeld bij Bakayoko, die ook de KKD aan gort schoot, dat het aanpassen naar de eredivisie echt wat tijd kost. Nog een vraagteken. Wil je met 3 vraagtekens het seizoen ingaan voor de spits positie? Met Pepi haal je een talentvolle spits die zich heeft onttrokken aan de malaise van een van de slechtste Groningen teams ooit, die in de speelstijl van Bosz past.
Ik ben het niet per se oneens met je, maar mijn punt is dat we nu enorm aan het stapelen zijn voor de spitspositie (we hebben naast de genoemde namen ook nog gewoon Fofana en Romero (eind 2023) weer onder contract staan, terwijl dat voor de CV-posities een argument is om nu niemand extra te halen. En dat terwijl de CV-positie een veel grotere kwaliteitsimpuls nodig heeft dan de spitspositie. Ik vind het allemaal niet echt lekker stroken...
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En al mochten we voor Hezze willen gaan, ga er maar niet vanuit dat dit snel geregeld is. Gezien hoe de situatie bij Anderlecht verlopen is kan dit net zo goed ons gebeuren dat naar weken onderhandelen de club, of de zaakwaarnemer(s), of de speler ineens wat anders wilt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Smeets14 wrote: 29 Jun 2023, 12:04Wat een onzin 0 reden om te denken dat ze in beeld zijn. Beide spelers zijn al meermaals aan PSV gelinkt. Hezze in de winter nog. Waarom is er volgens jou 0 reden om te denken dat ze in beeld zijn? Omdat Elfrink of Timmer de naam nog niet genoemd heeft?
Als hier drie (!) posters onafhankelijk van elkaar (!) opvangen dat PSV met een serieuze scoutingsmissie in Argentinië bezig is geweest, waarvan twee posters hebben begrepen dat het daarbij in elk geval ook om Varela ging, dan moet dat toch een teken aan de wand zijn. Wil niet zeggen dat zo'n jongen 100% gaat komen of de gedroomde kandidaat is, maar doen alsof 'ie niet in beeld is, dat is dan wel apart. Maar goed: iedereen mag zelf weten welke informatie ze wel of niet belangrijk vinden en waar ze wat mee doen.

Ik denk dat Ambríz de grootste kanshebber is om Gutiérrez op te volgen, als ik berichtgeving en eigen informatie combineer. Ik kreeg in dat kader ook nog een interessante link van waarde Heruone, waar ik zelf niet van op de hoogte was. Geen onaardig rijtje defensieve middenvelders waar die Ambríz in staat:

https://football-observatory.com/Scouti ... nts-in-the
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hezze is zeker de afgelopen 2 jaar al vrij intensief gescout. Maar ik heb het gevoel dat PSV twijfels heeft, is zover ik weet geen prioriteit op dit moment. Ik zal vandaag eens informeren.
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat was de reden dat zijn overgang naar Anderlecht is afgeketst? Zaakwaarnemer eiste opeens extra commissie ofzo?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 29 Jun 2023, 12:09 Hezze is zeker de afgelopen 2 jaar al vrij intensief gescout. Maar ik heb het gevoel dat PSV twijfels heeft, is zover ik weet geen prioriteit op dit moment. Ik zal vandaag eens informeren.
Als jij nou eens gewoon ieder uur informeert ;-)
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 29 Jun 2023, 12:07
Smeets14 wrote: 29 Jun 2023, 12:04Wat een onzin 0 reden om te denken dat ze in beeld zijn. Beide spelers zijn al meermaals aan PSV gelinkt. Hezze in de winter nog. Waarom is er volgens jou 0 reden om te denken dat ze in beeld zijn? Omdat Elfrink of Timmer de naam nog niet genoemd heeft?
Als hier drie (!) posters onafhankelijk van elkaar (!) opvangen dat PSV met een serieuze scoutingsmissie in Argentinië bezig is geweest, waarvan twee posters hebben begrepen dat het daarbij in elk geval ook om Varela ging, dan moet dat toch een teken aan de wand zijn. Wil niet zeggen dat zo'n jongen 100% gaat komen of de gedroomde kandidaat is, maar doen alsof 'ie niet in beeld is, dat is dan wel apart. Maar goed: iedereen mag zelf weten welke informatie ze wel of niet belangrijk vinden en waar ze wat mee doen.

Ik denk dat Ambríz de grootste kanshebber is om Gutiérrez op te volgen, als ik berichtgeving en eigen informatie combineer. Ik kreeg in dat kader ook nog een interessante link van waarde Heruone, waar ik zelf niet van op de hoogte was. Geen onaardig rijtje defensieve middenvelders waar die Ambríz in staat:

https://football-observatory.com/Scouti ... nts-in-the
Dit is een leuk stuk van een (in mijn ogen) hoog aangeschreven professor/researcher. Doet enorm veel met voetbaldata. Staan ook veel talenten uit landen waar nog niet enorm veel gescout is, voorbeelden daarvan zijn: 2de niveau van Japan, Zuid-Koreaanse competitie, Boliviaanse competitie, Kazachstan etc.
Post Reply