ComeOnPSV wrote: ↑16 Jul 2023, 16:14
Wat staat er in artikel van Elfrink?
In principe gewoon dat PSV snel door wilt en Ketelaere graag ergens anders wilt spelen. Ook staat er dat kopen vrijwel uitgesloten is en het wachten is op wat Milan wilt.
ComeOnPSV wrote: ↑16 Jul 2023, 16:14
Wat staat er in artikel van Elfrink?
In principe gewoon dat PSV snel door wilt en Ketelaere graag ergens anders wilt spelen. Ook staat er dat kopen vrijwel uitgesloten is en het wachten is op wat Milan wilt.
Waarop baseer je dat koop wordt uitgesloten?
Wat mij opvalt is dat huur helemaal niet genoemd wordt. En het metname gaat over het zoeken naar een "aanvaardbare prijs" etc.
We moeten onthouden dat Rik een doorgeefluik van PSV is. Van de week werden de verwachtingen rondom Xavi al getemperd. Dus ik hoop dat nu wordt gezegd dat koop onmogelijk lijkt om het straks nog knapper van PSV te laten lijken als het lukt om CDK binnen te halen. Het glas is halfvol
Waarop baseer je dat koop wordt uitgesloten?
Wat mij opvalt is dat huur helemaal niet genoemd wordt. En het metname gaat over het zoeken naar een "aanvaardbare prijs" etc.
"Voor PSV lijkt een koop onhaalbaar. Of De Ketelaere op een voor PSV financieel aanvaardbare manier naar Eindhoven kan komen, is afwachten."
Hij heet Charles De Ketelaere, in het Vlaams schrijven ze de voorvoegsels altijd met een hoofdletter, ook als er een voornaam voor staat.
Maar dat geheel terzijde, CDK is wel weer een ambitieuze naam.
Het is toch wel even slikken als je ziet dat dit de vervanger moet worden van Xavi. Geen enkele vervanger zal het niveau van Xavi aantikken, verwacht ik. Ik heb de beelden rustig bekeken maar ik ben niet onder de indruk. Flegmatieke speler waarbij ik mezelf de vraag stel of zijn handelingssnelheid goed genoeg is voor de top. In de ED en bij PSV zal hij het vast en zeker goed gaan doen, maar obv de beelden zou ik er op dit moment zeker geen 15mln+ voor neertellen. Gelukkig is de jongen pas 22 jaar en kan hij nog groeien. Ik ben anti huur geworden, maar als we CDK gaan halen dan zou huur met optie beter zijn, anders ben ik bang dat we teveel gaan betalen voor wat we krijgen. Die 35mln zal als een steen aan het been van Milan hangen.
Standbeeld wrote: ↑16 Jul 2023, 16:24
Het is toch wel even slikken als je ziet dat dit de vervanger moet worden van Xavi. Geen enkele vervanger zal het niveau van Xavi aantikken, verwacht ik. Ik heb de beelden rustig bekeken maar ik ben niet onder de indruk. Flegmatieke speler waarbij ik mezelf de vraag stel of zijn handelingssnelheid goed genoeg is voor de top. In de ED en bij PSV zal hij het vast en zeker goed gaan doen, maar obv de beelden zou ik er op dit moment zeker geen 15mln+ voor neertellen. Gelukkig is de jongen pas 22 jaar en kan hij nog groeien. Ik ben anti huur geworden, maar als we CDK gaan halen dan zou huur met optie beter zijn, anders ben ik bang dat we teveel gaan betalen voor wat we krijgen. Die 35mln zal als een steen aan het been van Milan hangen.
Heeft net zoveel voetballend talent als Xavi. Alleen bij lange na niet de mentale gesteldheid van Xavi. Dat laatste maakt wel een groot verschil.
AC Milan was gewoon te vroeg voor hem. In de Eredivisie gaat hij het onder Bosz wellicht wel goed doen. Dat zullen we moeten afwachten.
Maar ik begrijp heel goed waarom PSV in hem de vervanger van Xavi ziet.
Last edited by Ronaldio on 16 Jul 2023, 16:33, edited 1 time in total.
Standbeeld wrote: ↑16 Jul 2023, 16:24
Heeft net zoveel talent als Xavi. Alleen niet de mentale gesteldheid van Xavi.
AC Milan was gewoon te vroeg voor hem. In de Eredivisie gaat hij het onder Bosz wellicht wel goed doen. Dat zullen we moeten afwachten.
Wat bedoel je met "niet de mentale gesteldheid van Xavi"?
colocolofc wrote: ↑16 Jul 2023, 16:23
We moeten onthouden dat Rik een doorgeefluik van PSV is. Van de week werden de verwachtingen rondom Xavi al getemperd. Dus ik hoop dat nu wordt gezegd dat koop onmogelijk lijkt om het straks nog knapper van PSV te laten lijken als het lukt om CDK binnen te halen. Het glas is halfvol
Hij is geen doorgeefluik. Hij is een journalist in dienst van het AD.
Heeft net zoveel talent als Xavi. Alleen niet de mentale gesteldheid van Xavi.
Mentale weerbaarheid, enorme werk ethiek, er altijd en overal vol voor gaan.... Constant zichzelf willen verbeteren. Dat soort dingen.
Standbeeld wrote: ↑16 Jul 2023, 16:33
Mentale weerbaarheid, enorme werk ethiek, er altijd en overal vol voor gaan....
Nou, als dat nog bovenop mijn inzichten obv het filmpje zou moeten komen, dan zou ik haast zeggen: doe maar niet. Het bevestigt iig wel mijn standpunt huur + optie.
colocolofc wrote: ↑16 Jul 2023, 16:23
Nah, Rik meldt vooral de dingen die hij hoort van agenten en PSV. Hij doet zelden echt journalistiek werk, dat hij zelf iets onderzoekt. Is rondom Xavi ook op zijn bek gegaan. En met het betalen voor oefenpotjes heeft hij het over hoor en wederhoor en schrijft hij de onzin die PSV meldt over. Een echte journalist zoekt dan even uit wat zo'n live uitzending daadwerkelijk kost en toont daarmee aan of PSV lult of niet.
Zet Xavi en Pereiro naast elkaar en ik denk dat je aardig in de buurt komt als je verschillen wilt inzien
En dat geeft mij gelijk veel twijfel want naast af en toe geniaal was Pereiro vooral een slappe zak die de juiste mindset miste om het te redden bij PSV als bepalende speler. Laat staan een niveau hoger.
Mentale weerbaarheid, enorme werk ethiek, er altijd en overal vol voor gaan....
Nou, als dat nog bovenop mijn inzichten obv het filmpje zou moeten komen, dan zou ik haast zeggen: doe maar niet. Het bevestigt iig wel mijn standpunt huur + optie.
Het is afwachten. Nooit te voorspellen zoiets.
Als Bosz en Stewart overtuigd zijn zal het best wel goedkomen allemaal. Eerst maar eens zien of hij haalbaar is voor PSV.
Nah, Rik meldt vooral de dingen die hij hoort van agenten en PSV. Hij doet zelden echt journalistiek werk, dat hij zelf iets onderzoekt.
Hoe zie ie dat voor je? Mij lijkt het navraag doen bij agenten en TD's zijn voornaamste manier om aan info te komen. Het is geen detective, nee. Er is in dit geval gewoon weinig te onderzoeken, omdat de enigen die er iets van weten TD's en agenten zijn. En natuurlijk die tientallen insiders op dit forum.