Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Thoresen
Nationale topspeler

De 'gaten' na afgelopen seizoen zitten in de tegengoals en dus met name de verdediging. Iedereen Cambuur, Groningen, Emmen enz. vergeten?
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 02 Aug 2023, 23:31
Makaveli wrote: 02 Aug 2023, 23:18Ik denk dan eigenlijk ook al een tijdje dat het niet in het specifieke poppetje "TD" zit. Maar veel meer in het beleid van PSV als club gekoppeld aan de beperkte mogelijkheden.
Dat zou kunnen hoor. Of een combinatie van die twee. Maar puur kijkende naar het idee dat Lang en Pepi twee hele knappe deals waren: mwah, ben ik het niet mee eens. Ik ben heel blij dat ze er zijn, maar voor 25+ miljoen vind ik het ook niet echt blijk geven van geweldig vakmanschap. Gewoon een kwestie van stevig geld uitgeven zonder al teveel risico's.

Maar goed, het zou ook naïef zijn om te denken dat vakmanschap binnen drie maanden naar voren kan komen. Zo'n man verdient de tijd om met zijn visie aan de slag te gaan en te kijken wat het effect op de langere termijn gaat zijn.
Als je blijk van dat vakmanschap wil, dan moet je het ook gewoon anders doen. Talentvolle spelers met een deukje of krasje is per definitie geen hogere wiskunde. Veel moeilijker is het om speler uit bijvoorbeeld Roemenie, Slowakije of Japan in te schatten qua potentie en te halen voordat een andere club ermee aan de haal gaat.

Zo'n Vranckx en Ketelaere vind ik eigenlijk de klassieke Brands targets, en ik vraag me daarom af of we deze zomer niet gewoon met Marcel z'n lijstje aan het winkelen zijn, gezien Earnie pas sinds maart in dienst is en daarvoor in z'n functie nauwelijks focus had op niet-Amerikaanse spelers.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Madueke
Legende

Na de interesse in een verdediger die niet (goed) kan verdedigen en een afwijzing uit Milaan gaat vanaf nu de focus op Feyenoord en Sturm Graz!

Even geen transfers nu.. :sleep:
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Old name: Vogelund

Menno1 wrote: 02 Aug 2023, 23:41
Ykhim wrote: 02 Aug 2023, 23:00

Nee, maar kun je in alle eerlijkheid zeggen dat het nu wél knappe deals zijn? Lang is schijnbaar de duurste transfer ooit en ook Pepi was niet goedkoop. Stewart heeft twee goede spelers gehaald, maar heeft daarvoor wel flink met de portemonnee moeten rammelen. We kunnen gaan vitten over details en percentages, maar dat doet niet zoveel af aan de onderliggende essentie. Ondertussen zijn we een week verwijderd van de voorrondes CL en is er nauwelijks wat gebeurd. Niet qua inkomende transfers, niet qua uitgaande transfers. En ik snap ook wel dat er allerlei andere zaken meespelen en dat dingen nou eenmaal niet altijd in juni afgerond kunnen worden, maar dit duurt gewoon heel erg lang en tot op heden heeft Stewart in principe nog niks gedaan dat applaus verdient.

Nou spreekt er wel een zekere visie uit de namen waaraan we gelinkt worden, dus hij verdient het voordeel van de twijfel. Maar had John de Jong zo gehandeld, dan had d'n Showvink nu wegens digitale overbelasting stevig moeten betalen voor nieuwe servers.
Ik vind Lang best een knappe transfer. Vooral om Noa zelf te bewegen om voor NL/PSV te kiezen. Pepi vind ik geen knappe transfer om eerlijk te zijn; daarvoor is gewoon de vraagprijs min of meer betaald met een flink doorverkoop %. Dat had John ook wel gekund. Je kunt ook vraagtekens zetten bij de timing; ja we hebben best een reserve spits nodig, maar is het prioriteit nummer 1? Ons middenveld is helemaal kaal geplukt na vertrek Xavi en Guti en daar is nog niks voor terug gekomen; dat is essentieler dan een reserve spits, met alle respect voor Pepi.
Op het moment van het binnenhalen van Pepi, was nog niet bekend dat Guti weg ging. En Xavi deed zelfs in Oostenrijk nog mee.

Nogmaals, PSV heeft gewoon de nummer 1 targets gehaald voor de, op dat moment bekende, lege plekken.
Last edited by Vogelund on 02 Aug 2023, 23:50, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 02 Aug 2023, 23:41Ik vind Lang best een knappe transfer. Vooral om Noa zelf te bewegen om voor NL/PSV te kiezen.
Ik kreeg niet de indruk dat Lang zo'n gewild target voor het buitenland was hoor. Van hem wordt vervolgens de duurste transfer in de clubgeschiedenis gemaakt. Tja: prima, maar ik ben daar niet zo van onder de indruk. Prima dat hij er is, net als Pepi namelijk essentieel om op die posities kwaliteit in te kopen, maar toch: met de portemonnee rammelen kunnen we allemaal.

Ik zie wel wat de rest van de transferwindow brengt, maar vooralsnog zijn we vooral heel erg laat met van alles. En zoals gezegd ligt dat ongetwijfeld niet volledig aan PSV en is er met de trainerswissel ook nog wel wat veranderd sinds Stewart aan de slag ging. Daar hebben onze ambities echter geen boodschap aan hè.
Persepolis
Vedette

Vogelund wrote: 02 Aug 2023, 23:49
Menno1 wrote: 02 Aug 2023, 23:41

Ik vind Lang best een knappe transfer. Vooral om Noa zelf te bewegen om voor NL/PSV te kiezen. Pepi vind ik geen knappe transfer om eerlijk te zijn; daarvoor is gewoon de vraagprijs min of meer betaald met een flink doorverkoop %. Dat had John ook wel gekund. Je kunt ook vraagtekens zetten bij de timing; ja we hebben best een reserve spits nodig, maar is het prioriteit nummer 1? Ons middenveld is helemaal kaal geplukt na vertrek Xavi en Guti en daar is nog niks voor terug gekomen; dat is essentieler dan een reserve spits, met alle respect voor Pepi.
Op het moment van het binnenhalen van Pepi, was nog niet bekend dat Guti weg ging. En Xavi deed zelfs in Oostenrijk nog mee.

Nogmaals, PSV heeft gewoon de nummer 1 targets gehaald voor de, op dat moment bekende, lege plekken.
Inderdaad, toen Pepi werd gehaald hadden we in feite dezelfde middenveld bezetting als vorig jaar, toen er (terecht) moord en brand werd geschreeuwd dat John geen 2e spits had gehaald. Want Luuk raakte geblesseerd en we mochten aanklooien met Til, Saibari of El Ghazi in de spits. Een 2e spits was wel degelijk een van de topprioriteiten op dat moment.
koetje
Legende

Feit is dat Johnny Soul Glo zijn selecties wel op orde had bij de voorronde CL. Het vertrek van Ruud zal de plannen wel flink doorgeschud hebben. Lang en Pepi lijken me goede transfers. Dat is er wel minimaal eentje te weinig. Een goede RCV was topprioriteit en een defensieve zes kort daarachter. Denk dat het voor NL clubs steeds moeilijker wordt op de transfermarkt. Daarom is de jeugdopleiding superprioriteit. Alleen daar heb je nu in deze window niks aan.
loginnaam
Internationale topspeler

Thoresen wrote: 02 Aug 2023, 23:45 De 'gaten' na afgelopen seizoen zitten in de tegengoals en dus met name de verdediging. Iedereen Cambuur, Groningen, Emmen enz. vergeten?
Cambuur, Groningen, Emmen, enz. had 0 met de verdediging te maken en alles met de "tactiek" van de trainer. Dat is al opgelost met de aanstelling van Bosz.
Heruone
Lid scoutingsteam

loginnaam wrote: 03 Aug 2023, 00:17
Thoresen wrote: 02 Aug 2023, 23:45 De 'gaten' na afgelopen seizoen zitten in de tegengoals en dus met name de verdediging. Iedereen Cambuur, Groningen, Emmen enz. vergeten?
Cambuur, Groningen, Emmen, enz. had 0 met de verdediging te maken en alles met de "tactiek" van de trainer. Dat is al opgelost met de aanstelling van Bosz.
Ja en nee haha.

Ja, want in veel gevallen kwam in PSV in situaties terecht doordat er tactische fouten gemaakt werden die terug te leiden waren naar de trainer.

Nee, want in veel van de situaties is ook een duidelijk patroon terug te zien: verdedigers komen in de omschakeling in grotere ruimtes terecht en weten zich daarin niet staande te houden tegen snelle/behendige aanvallers. Dat heeft enerzijds met een stuk fysieke kwaliteiten te maken, anderzijds ook kwalitatief in het scannen en inschatten van situaties.

Ook onder een trainer die tactisch een betere organisatie wegzet, ga je voldoende in dit soort situaties komen waarin de verdedigers van PSV dus vrij kwetsbaar zijn. De periode Schmidt onderstreepte dat. En dat ga je ook zien met Ramalho. Er was al een lichte hosanna stemming over hem n.a.v. het potje tegen Nottingham. Zodra in de komende weken Ramalho in de 1vs1 komt tegen behendige aanvallers in grote ruimtes piepen we weer anders.

Waar PSV dan ook de grootste behoefte aan heeft momenteel centraal achterin is iemand die:

- Consistent is, rust brengt, de achterhoede en organisatie op sleeptouw kan nemen en daarmee andere beter kan maken. Jongens als V. Aanholt en Sambo hebben in principe hun handen vol aan zichzelf.

- Iemand met corrigerend vermogen. Iemand die dus snel, atletisch en explosief is en daarmee het vermogen heeft om zich in grotere ruimtes staande te houden tegen behendigere spelers op het moment dat fysieke eigenschappen de doorslaggevende factor worden. Zoals Bosz bij Ajax met De Ligt en Sanchez had, bij Lyon met Lukeba en bij Leverkussen met Tah en Tapsoba. PSV heeft zo’n speler des te meer nodig, omdat Boscagli die kwaliteiten niet heeft en hij vooralsnog de onbetwiste LCV lijkt te worden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Er zijn zo 10 laatste linies te noemen die kampioen zijn geworden in de ED sinds 2000 die kwalitatief gelijk of minder zijn dan de spelers die we nu hebben. Die ene gewenste RCV zal nooit goed genoeg zijn om het hele team bij de hand te nemen. Het zal moeten gebeuren door de organisatie goed neer te zetten, een stuk zelfvertrouwen, een stuk focus, een portie geluk en het geloof dat er een manier is om dit als team te bereiken. Een nieuwe 6 kan zelfs belangrijker zijn dan een nieuwe RCV. Het kan zelfs zo zijn dat Bosz positief verrast is over Ramalho en Boscagli.

We hebben nu gevoelsmatig 2 of 3 transferperiodes nodig om de complete achterhoede te verversen/upgraden en daarom is het een gemiste kans dat we daar in januari niet mee zijn begonnen.

Als er 1 speler is die normaliter in 2024/2025 nog bij de selectie behoort dan is het Sambo en die moet zich nog 100% bewijzen ook nog...en zijn contract verlengen. Dat daar een nieuw RCV bij komt zal wel prettig zijn.
Menno1
Legende

10 kampioenen met een minder duo als Ramalho/Teze - Boscagli??

Noem de even. Wellicht Schwaab - Isimat. Dat was een wonder dat we daarnee kampioen werden destijds. Maar verder? Meestal heeft de kampioen een uiterst sterke verdediging, inclusief keeper.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Menno1 wrote: 03 Aug 2023, 04:31 10 kampioenen met een minder duo als Ramalho/Teze - Boscagli??

Noem de even. Wellicht Schwaab - Isimat. Dat was een wonder dat we daarnee kampioen werden destijds. Maar verder? Meestal heeft de kampioen een uiterst sterke verdediging, inclusief keeper.
Laatste linie, dat is niet enkel de CVs. En ik zei gelijkwaardig of minder. Feyenoord met Botteghin en vd Heijden was ook niet zo best. En Twente met Douglas en Wisgerhof is ook niet bepaald een wonder verdediging geweest. Moisander en Moreno bij AZ met good old Kew Jaliens.

Laatste 2 kampioensjaren onder de Boer was de helft goed en de andere helft niets.
Menno1
Legende

11 Tinus wrote: 03 Aug 2023, 04:45
Menno1 wrote: 03 Aug 2023, 04:31 10 kampioenen met een minder duo als Ramalho/Teze - Boscagli??

Laatste linie, dat is niet enkel de CVs. En ik zei gelijkwaardig of minder. Feyenoord met Botteghin en vd Heijden was ook niet zo best. En Twente met Douglas en Wisgerhof is ook niet bepaald een wonder verdediging geweest. Moisander en Moreno bij AZ met good old Kew Jaliens.

Laatste 2 kampioensjaren onder de Boer was de helft goed en de andere helft niets.
Die van Feyenoord geef ik je zeker. God, dat was echt beroerd haha. Die anderen? Mwah. Niet geweldig maar nog altijd sterker dan onze verdediging. Ik hoop echt op minstens 1 echte topper er bij om de boel op te trekken.
Heruone
Lid scoutingsteam

Mick Jagger wrote: 02 Aug 2023, 23:08
Josef Dettelbacher wrote: 02 Aug 2023, 23:03 Ik vind het vooral knap dat Bosz zo rustig blijft. Hij blijft echt een gentleman naar buiten toe, ondanks dat er niemand komt.
Misschien dat zijn eigen verleden als TD meespeelt, als er een trainer is die weet hoe onderhandelingen kunnen verlopen is het Bosz wel.
Ongetwijfeld speelt dat mee. Bosz kent de klappen van de zweep van beide kanten en weet ook heel goed dat bepaalde bedrijfsprocessen nou eenmaal bepaalde consequenties/gevolgen hebben.

Dat er nog iets gaat gebeuren, lijkt me duidelijk. In vrijwel elk bericht van Elfrink komt naar boven dat PSV nog (voldoende) geld heeft om te investeren. Tegelijkertijd is de positie waarin PSV gewoon inzit heel erg lastig. Daar ondervinden Feyenoord en Ajax overigens ook de gevolgen van.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Heruone
Lid scoutingsteam

Verbaasd me ook niet als PSV hierop gaat happen. Kan zowel links als rechts. En is dus transfervrij.

AddoCultheld
Internationale topspeler

Heruone wrote: 03 Aug 2023, 06:47 Verbaasd me ook niet als PSV hierop gaat happen. Kan zowel links als rechts. En is dus transfervrij.

Zal wel naar Ajax gaan, die hebben ook nog een back nodig.
AddoCultheld
Internationale topspeler

3 augustus

5 dagen voor VcL, ons toptarget komt niet. De andere spelers blijft het ook steeds stiller over. We beginnen met een mindere selectie aan de voorrondes en waarschijnlijk ook de competitie. Met dezelfde kut verdediging. Weinig vertrouwen in iig. Met deze selectie op dit moment speel je voor plek 3 a 4.
Heruone
Lid scoutingsteam

AddoCultheld wrote: 03 Aug 2023, 06:49
Heruone wrote: 03 Aug 2023, 06:47 Verbaasd me ook niet als PSV hierop gaat happen. Kan zowel links als rechts. En is dus transfervrij.

Zal wel naar Ajax gaan, die hebben ook nog een back nodig.
Sanchez moet daar eerst vertrekken volgens mij. En ik betwijfel of Mislintat voor deze keus gaat gezien de geruchten omtrent de Deense jongens.

Weet niet of ik om hem sta te poppelen, maar het zou me iig niks verbazen.
Joenepsv
Legende

Kan me niet voorstellen dat Dest hier in beeld is. Die jongen kan twee dingen. Niks en helemaal niks. Een waardeloze omhooggevallen speler die optimaal heeft geprofiteerd van de Ajax hype.
Drommels
Bankzitter

Kunnen we Spertsyan niet nog kapen?
Robson de Souza
Vedette

Drommels wrote: 03 Aug 2023, 08:10 Kunnen we Spertsyan niet nog kapen?
Ik vraag me oprecht af of die gast wel zo goed is. Speelt geen Europees voetbal en moet het nu doen in een uitgeklede schijtcompetitie waar fucking Promes de beste speler van de competitie is. Ik denk oprecht dat er betere opties zijn.

Buiten dat hoop ik dat PSV toch Vranckx binnen gaat hengelen en dan zou ik het fantastisch vinden om een middenveld met Sangaré, Vranckx en Veerman te hebben.
Sowiese mag ik hopen dat Vranckx (of een andere VM) toptarget is, daarnaast de CV en dan pas de AMC.
PSV90
Nationale topspeler

Persepolis wrote: 03 Aug 2023, 00:00 Inderdaad, toen Pepi werd gehaald hadden we in feite dezelfde middenveld bezetting als vorig jaar, toen er (terecht) moord en brand werd geschreeuwd dat John geen 2e spits had gehaald. Want Luuk raakte geblesseerd en we mochten aanklooien met Til, Saibari of El Ghazi in de spits. Een 2e spits was wel degelijk een van de topprioriteiten op dat moment.
Toen Pepi werd gehaald zei ik en volgens mij vrij velen met mij dat ze in principe blij waren met zijn komst, maar dat het wel een flinke som is voor een spits die in eerste instantie achter Luuk komt en dat het niet ten koste moest gaan van de mogelijkheid om andere posities te versterken. Dat er op het middenveld het één en ander zou gebeuren had PSV kunnen zien aankomen toch? Van de clausule van Xavi wist men en ook Sangaré heeft een clausule. Volgens mij had ook Gutierrez een clausule, maar die hebben we volgens mij vrij/te makkelijk laten gaan.
Teletubby
Nationale topspeler

https://www.ed.nl/PSV/PSV-moet-voor-nu- ... haring_web

Ik heb de laatste weken het gevoel dat ik in een soort Groundhog day zit als het gaat om de premium artikelen van Rik. Elke dag is het "PSV wilt zeker nog versterkingen halen maar alleen als het echt versterkingen zijn, de markt is alleen moeilijk, ze hopen op het Peter Bosz effect met het huidige materiaal" en dat elke dag een beetje variëren.
Drommels
Bankzitter

Ik noem weer eens een naam Berghuis? Zou die iets voor ons kunnen betekenen stel hij zou zijn contract ontbinden of tegen een heel laag bedrag kunnen worden overgenomen? En ja hij heeft geen restwaarde...
mr.top
Internationale topspeler

Joenepsv wrote: 03 Aug 2023, 07:35 Kan me niet voorstellen dat Dest hier in beeld is. Die jongen kan twee dingen. Niks en helemaal niks. Een waardeloze omhooggevallen speler die optimaal heeft geprofiteerd van de Ajax hype.
Ik heb deze aankoop nooit helemaal begrepen. Deze jongen is echt afgefikt bij Barcelona en aangezien al zijn huuravonturen ook al op niets uitliepen kunnen ze haast niks anders dan dit.

Ik zie hem nog eerst zijn geluk beproeven in Amerika voordat hij eventueel naar Nederland komt.
Post Reply