PSV - FC Twente I Eredivisie (17/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Ivicii
Bankzitter
Posts: 283
Joined: 06 Jun 2023, 10:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De effectiviteit voorin is denk ik wel het grote zorgenkindje voor de komende tijd.

Ook in deze wedstrijd weer heel weinig vanaf de vleugels. Met zo weinig rendement van de vleugels is til opstellen volgens mij ook niet ideaal.
Die heeft het ook voor een groot deel nodig van ballen van de vleugels waar hij in de gaten springt die Luuk trekt.

Baka heeft gewoon z'n houding niet mee soms, ziet er allemaal heel erg lammetakkerig uit als het net niet loopt. Lozano speelt veel slechter maar werkt zich te pletter.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 18 Mar 2024, 10:06
Prof_napo wrote: 18 Mar 2024, 08:17

Je zou affluiten als twee spelers op het middenveld op eenzelfde manier voor een bal gaan?
Ikzelf? Nee. Maar ik vind dan ook mijn eerste argument veel belangrijker. Nee, in de Laws of the Game van de FIFA staat er niks over speciale bescherming van keepers in het 5-meter gebied. Echter wordt dat sinds jaar en dag, in elk land en op elk niveau wel gedaan. Het zou daardoor juist zeer inconsequent, en daardoor m.i. fout, zijn om het nu opeens eenmalig níét te doen. Ook al klopt het volgens de letter van de wet dan wel. Consequent zijn is dan in mijn ogen veel belangrijker. Prima beslissing dus.
En in dit soort gevallen mag - lees moet - het spelregelboek aangepast worden aan de realiteit. je mag als bond best bewust afwijken van de formele regels maar leg dat vast. Zowel in strikter als soepeler zijn. Nu zijn er een set regels die niet vastgelegd zijn en een set regels die wel vastgelegd zijn edoch niet uitgevoerd worden ( e.g. maximaal 6 seconden de bal vasthouden als doelverdediger ).

Beide kanten op ( wel fluiten maar ook niet affluiten ) is hier wel te billijken. Maar zoals - in ieder geval het Neerlandsche scheidsrechterskorps - betaamd zijn scheidsrechters vaker niet consequent dan dat ze wel zijn, al helemaal als je dat over de breedte van de competitie legt.


En dat creeer je overigens deels ook zo door overtredingen op verschillende plaatsen op het veld anders te bestraffen ( en dan niet vrije trap of strafschop, maar wel of geen overtreding ), daar moet je zo veel mogelijk vanaf geraken. De straf kan anders zijn ( e.g. strafschop, rode kaart voor doorgebroken speler, gele kaart voor veelbelovende aanval, of enkel een vrije trap ) maar of het een overtreding is zou in ieder geval op iedere positie hetzelfde moeten zijn.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Mar 2024, 10:12 Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
Het is makkelijk zoiets te zeggen als de beslissing in je voordeel valt, we zullen nooit weten hoe dat zou zijn als de beslissing ander was geweest. Ook zo werkt het voetbal ;)
These users thanked the author Prof_napo for the post:
Grasmat
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 18 Mar 2024, 06:33 Dat collectieve orgasme! Heerlijk!

Mooi om Sambo het ook te zien uitschreeuwen van blijdschap, terwijl hij amper speelt. Love it.
These users thanked the author LeandroBonfim for the post:
Thijs
Hightower
Regelmatige invaller
Posts: 358
Joined: 04 Nov 2020, 14:30
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Mar 2024, 10:12
GillesdelaCroquette wrote: 18 Mar 2024, 08:39 Sinds jaar en dag en in alle competities wordt de keeper beschermd in zijn doelgebied en worden dit soort acties standaard afgefloten. Maar nu het PSV treft had volgens de usual suspects de goal ineens wel moeten tellen. Echt, draag me weg, de overwinning wordt er alleen maar zoeter van.
Opvallend dat de NOS commentator (tijdens studio voetbal) het ook een overtreding vond. 'discutabel, maar begrijpelijk' of zo maakte hij ervan.

Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
Zo sta ik er ook in, vond het wel een discutabel moment, waar we echt goed weggekomen zijn, mede omdat Benitez er daar niet goed uitzag.

Als het bij ons was gebeurt, had ik me ook bestolen gevoeld.

Ook genoeg gezegd over Kooij, vond het gisteren wel meevallen eerlijk gezegd, heb me er niet zo heel erg aan gestoord, in tegenstelling tot Utrecht - PSV.
Maar blijf het bijzonder vinden dat hij, gezien het feit dat hij een zwager is van Stengs, deze wedstrijd gekregen heeft. Toont naar mijn inzicht ook de incapabelheid van de scheidsrechtercommissie/knvb aan.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
FOOTB_REM_S: No

Meer van dit soort potjes graag! Niet goed voor de bloeddruk, maar wel super goed voor de ontwikkeling van spelers.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Mar 2024, 10:12
GillesdelaCroquette wrote: 18 Mar 2024, 08:39 Sinds jaar en dag en in alle competities wordt de keeper beschermd in zijn doelgebied en worden dit soort acties standaard afgefloten. Maar nu het PSV treft had volgens de usual suspects de goal ineens wel moeten tellen. Echt, draag me weg, de overwinning wordt er alleen maar zoeter van.
Opvallend dat de NOS commentator (tijdens studio voetbal) het ook een overtreding vond. 'discutabel, maar begrijpelijk' of zo maakte hij ervan.

Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
Commentator was wel Jan Roelfs, die heeft echt geen kut verstand van voetbal.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Grasmat
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Peet heeft een beetje huisgehouden in de rust, naar eigen zeggen:

https://nos.nl/artikel/2513192-pepi-hel ... -fc-twente
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 17 Mar 2024, 22:09
Ricardo Zamora wrote: 17 Mar 2024, 22:04
Als ik deze jongen zie denk ik altijd aan die wedstrijd tegen Willem 2 in 19/20 waarin ie zoek werd gespeeld door Nunnely. Balletje breed Sadilek
Prima speler geworden!
Hadden we dit jaar goed kunnen gebruiken…
Het is exact dezelfde speler als toen hij bij PSV speelde. Een dertien in een dozijn speler die op hetzelfde niveau is blijven hangen. Niveau bankzitter PSV at best.
These users thanked the author Persepolis for the post:
Grasmat
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Moet overigens zeggen, waar groot deel van de media volledig over die afgekeurde goal van Boadu valt, vond ik de Twente-spelers en Oosting redelijk kalm reageren. Dat siert ze wel, realistische reacties. Dat zie je toch steeds minder en daarom absoluut het benoemen waard.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 18 Mar 2024, 11:00 Peet heeft een beetje huisgehouden in de rust, naar eigen zeggen:

https://nos.nl/artikel/2513192-pepi-hel ... -fc-twente
Dat mocht ook wel. Eerste helft leek grotendeels op collectieve werkweigering.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 18 Mar 2024, 11:10 Moet overigens zeggen, waar groot deel van de media volledig over die afgekeurde goal van Boadu valt, vond ik de Twente-spelers en Oosting redelijk kalm reageren. Dat siert ze wel, realistische reacties. Dat zie je toch steeds minder en daarom absoluut het benoemen waard.
Klopt, dat siert ze zeker. Speelt m.i. ook mee dat het een redelijk "normale" beslissing was, zulke goals worden nagenoeg altijd afgekeurd. Wat ik eerder zei, het zou vreemd zijn om dat nu opeens eenmalig niet te doen.
These users thanked the author Persepolis for the post:
D.Millpants
User avatar
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Posts: 597
Joined: 31 Aug 2021, 18:38
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Ricardo Pepi
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 18 Mar 2024, 11:10 Moet overigens zeggen, waar groot deel van de media volledig over die afgekeurde goal van Boadu valt, vond ik de Twente-spelers en Oosting redelijk kalm reageren. Dat siert ze wel, realistische reacties. Dat zie je toch steeds minder en daarom absoluut het benoemen waard.
Nou ja, ik zag voorbij komen dat Oosting op de radio heeft gezegd dat Twente tegen 12 man speelde :tear: Desalniettemin vond ik het eigenlijk ook een belachelijke beslissing om die goal af te keuren. Benitez had wel iets meer 'power' mogen tonen om die bal weg te boksen. Als doelpunten als deze al worden afgekeurd dan kun je net zo goed zeggen dat spitsen niet meer een luchtduel met de keeper mogen aangaan als de bal in de 5 meter belandt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 18 Mar 2024, 10:20
ShovingNE2 wrote: 18 Mar 2024, 10:12 Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
Het is makkelijk zoiets te zeggen als de beslissing in je voordeel valt, we zullen nooit weten hoe dat zou zijn als de beslissing ander was geweest. Ook zo werkt het voetbal ;)
Oh zeker. Als wij hem erop verliezen dan denk je misschien anders. Lekker opportunistisch :L
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Prof_napo
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
BoemBoemTheo
Talent
Posts: 79
Joined: 04 Nov 2020, 14:55
FOOTB_REM_S: No

Ik dacht zelf in eerste instantie ook dat Benitez een flinke beuk kreeg op de doellijn, dus niet raar dat Kooij fluit. Var kan vervolgens niets meer doen omdat er wel contact is van arm Boadu op het lichaam van Benitez wat dus als een (lichte) overtreding gezien kan worden.
Dus zuur voor Twente, maar niet raar dat het afgekeurd werd en denk dat 9 van de 10 scheidsrechters deze hadden afgefloten.
Maar het gaat natuurlijk al fout doordat de KNVB de schoonbroer van een speler van de concurrent van Twente meent te moeten aanstellen als scheidsrechter..
User avatar
Remontada
Veelbelovend talent
Posts: 104
Joined: 06 Jun 2023, 13:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vond vooral dat Boadu zijn arm erg hoog had waardoor ik ergens wel kan begrijpen dat het doelpunt afgekeurd werd.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 18 Mar 2024, 11:00 Peet heeft een beetje huisgehouden in de rust, naar eigen zeggen:

https://nos.nl/artikel/2513192-pepi-hel ... -fc-twente
Minuut stilte
De wedstrijd werd aangevangen met een minuut stilte ter nagedachtenis aan Kees Rijvers. PSV en Twente hadden alle reden om de op 4 maart overleden Brabander nogmaals te eren, aangezien Rijvers bij beide clubs zes jaar als trainer actief was.
Het was geen minuut stilte, maar een minuut applaus...
These users thanked the author nilssonH for the post:
SKERLA
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik had een minuut stilte meer op zijn plaats gevonden. Eens temeer omdat Rijvers een verleden had bij beide clubs. Dat had een heel indrukwekkende minuut stilte geweest kunnen zijn. Maar goed, als dit op verzoek van de familie Rijvers was dan is applaus natuurlijk helemaal prima.
User avatar
Ronzz
Jeugdinternational
Posts: 142
Joined: 21 Jun 2022, 09:25
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wel echt lekker om nu tussen alle Twente-fans een bakje koffie te kunnen halen bij het koffieapparaat. De frustratie zit ze nog diep :D
User avatar
Hammer
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 06 Jun 2023, 17:46
Favoriete speler: Tim van den Heuvel
FOOTB_REM_S: No

Ronzz wrote: 18 Mar 2024, 11:48 Wel echt lekker om nu tussen alle Twente-fans een bakje koffie te kunnen halen bij het koffieapparaat. De frustratie zit ze nog diep :D
Zeg ze maar dat wij thuis ook AZ pakken en Twente mede daardoor gewoon derde wordt en voorronde CL gaat spelen. Dat zal ze opbeuren.
These users thanked the author Hammer for the post:
Ronzz
Support in difficult times
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 18 Mar 2024, 10:12
GillesdelaCroquette wrote: 18 Mar 2024, 08:39 Sinds jaar en dag en in alle competities wordt de keeper beschermd in zijn doelgebied en worden dit soort acties standaard afgefloten. Maar nu het PSV treft had volgens de usual suspects de goal ineens wel moeten tellen. Echt, draag me weg, de overwinning wordt er alleen maar zoeter van.
Opvallend dat de NOS commentator (tijdens studio voetbal) het ook een overtreding vond. 'discutabel, maar begrijpelijk' of zo maakte hij ervan.

Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
Volgens mij is er sprake van collectieve blindheid. Je ziet op de beelden duidelijk dat Boadu eerst tegen Benitez aanspringt waardoor deze achterover valt en niet bij de bal kan. Veel duidelijker dan dit ga je ze niet krijgen. Zoek alle vergelijkbare situatie in de afgelopen 100 jaar voetbal op en ze zijn allemaal afgekeurd.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 3):
GrasmatD.MillpantsPersepolis
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Ronzz wrote: 18 Mar 2024, 11:48 Wel echt lekker om nu tussen alle Twente-fans een bakje koffie te kunnen halen bij het koffieapparaat. De frustratie zit ze nog diep :D
Mijn collega die voor FC Twente is negeert mijn Teams-berichten al de hele ochtend, wat eigenlijk nog mooier is dan een reactie krijgen. Die zit wss woedend achter z’n schermpie
These users thanked the author Raw85 for the post:
Ronzz
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Deze zal vast al gedeeld zijn, maar nog een keer genieten. Met geluid :D

These users thanked the author TomPSV for the post:
VTheMan
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 18 Mar 2024, 12:30
ShovingNE2 wrote: 18 Mar 2024, 10:12

Opvallend dat de NOS commentator (tijdens studio voetbal) het ook een overtreding vond. 'discutabel, maar begrijpelijk' of zo maakte hij ervan.

Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
Volgens mij is er sprake van collectieve blindheid. Je ziet op de beelden duidelijk dat Boadu eerst tegen Benitez aanspringt waardoor deze achterover valt en niet bij de bal kan. Veel duidelijker dan dit ga je ze niet krijgen. Zoek alle vergelijkbare situatie in de afgelopen 100 jaar voetbal op en ze zijn allemaal afgekeurd.
Peter Bosz gaf het heel duidelijk aan, deze goal moet je eigenlijk goedkeuren. Gewoon een fout van Benitez, heeft niks met collectieve blindheid te maken.
Saibari is underrated.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 18 Mar 2024, 12:32
Ronzz wrote: 18 Mar 2024, 11:48 Wel echt lekker om nu tussen alle Twente-fans een bakje koffie te kunnen halen bij het koffieapparaat. De frustratie zit ze nog diep :D
Mijn collega die voor FC Twente is negeert mijn Teams-berichten al de hele ochtend, wat eigenlijk nog mooier is dan een reactie krijgen. Die zit wss woedend achter z’n schermpie
Werkgerelateerde Teamsberichten of over het voetbal? 🤣
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 2):
RonzzMexicano
Ex unitate vires
Post Reply