Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 04 May 2024, 18:30 Misschien moet Vitesse zich gewoon aansluiten bij NEC? 1 grote topclub maken in Gelderland. Of opper ik nu iets geks? 🤔 😬 😁
Heel veel NEC supporters hebben knaken gedoneerd om dat te voorkomen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Standbeeld wrote: 04 May 2024, 18:01
ziege maar ook zagge wrote: 04 May 2024, 16:22Natuurlijk heeft Vitesse zo'n beetje alles aan zichzelf te wijten maar deze knakker heeft er along the way wel maximaal van geprofiteerd.
Is dat niet ook het doel als je het stadion koopt met bijbehorende lopende overeenkomsten?
De huur ff flink verhogen op het moment dat de club op omvallen staat, omdat je weet dat ze geen kant op kunnen?

Ik vind dat aasgierengedrag, in mijn vriendenkring is iig geen plaats voor zulke figuren. Optiefen met je knaken, patjakker.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge wrote: 04 May 2024, 19:44
Standbeeld wrote: 04 May 2024, 18:01
Is dat niet ook het doel als je het stadion koopt met bijbehorende lopende overeenkomsten?
De huur ff flink verhogen op het moment dat de club op omvallen staat, omdat je weet dat ze geen kant op kunnen?
Vind ik niet gek. Als Vd Kuit het stadion koopt en Vitesse zegt binnen een maand zonder overleg eenzijdig het huurcontract op.. tsja. Dat zou ook zeer slecht vallen bij mij als ik net een stadion heb gekocht. Vervolgens heeft Vitesse 5 jaar lang de tijd om met oplossingen te komen. Die hadden ze niet. Dat de clash dan in 2023 samenvalt met het feit dat Vitesse wederom de zaken niet op orde heeft is niet het probleem van Vd Kuit. Dat probleem is door Vitesse zelf gecreëerd. Domme zet.
Ik vind dat aasgierengedrag, in mijn vriendenkring is iig geen plaats voor zulke figuren. Optiefen met je knaken, patjakker.
Vreemd. In een relatie van bijvoorbeeld huisjesmelker met zakelijk belang vs. kwetsbare particulier met woonbelang zou ik dat begrijpen. Een zakelijke speler die sterk staat vs een particulier die vaak kwetsbaar is. In het geval van zakelijk belang vs. zakelijk belang begrijp ik dat totaal niet. Vd Kuit en Vitesse hebben allebei een zakelijk belang. Het zijn geen knikkervrienden. Contracten en overeenkomsten bepalen de spelregels en binden de partijen. Degene die het vies speelt houdt zich niet aan de regels in het contract.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Vitesse heeft het ook wel erg hoog gespeeld, in die zin snap ik het als mensen chagrijnig geworden zijn. Maar om te stellen dat alleen contracten tellen, nee zo zie ik de dingen niet. Maar goed, dit is niet het business ethics topic ;)
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Standbeeld
Mister PSV

ziege maar ook zagge wrote: 07 May 2024, 18:22 Het is dus inderdaad chagrijn:

https://www.nu.nl/voetbal/6311963/stadi ... werkt.html
Ook hier gewoon 100% gelijk dat die voorzitter van de RvC al lang weg had moeten zijn. Vitesse luistert helaas niet. Maar naar de licentiecommissie moeten ze wel luisteren. Die zijn het dus gewoon eens met Vd Kuit. Van Bussel moet vertrekken.
Juancho
Mister PSV

Dus nu willen ze weer gaan (of hopen ze op) een partij uit het midden oosten die de club overneemt? Dat zal vast weer goed gaan.... Van de regen in de drup...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Asterix
Meervoudig international

Vitesse is het hoertje van het internationale voetbal geworden. Het liegt, bedriegt en roept dat ze bestaansrecht heeft maar ondertussen wachten tot er een rijke Rus, Arabier of Amerikaan langskomt, z’n flappen neerlegt en je als speeltje gebruikt tot ze er genoeg van hebben om vervolgens weer met het vingertje naar de knvb te wijzen. De stekker eruit is het enige wat ze verdienen. Misschien is OnlyFans daarna wat voor ze.
  • These users thanked the author Asterix for the post:
    Juancho
    Ich liebe gegenpressung
    Eindjehoger
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Luc Nilis

Asterix wrote: 08 May 2024, 13:09 Vitesse is het hoertje van het internationale voetbal geworden. Het liegt, bedriegt en roept dat ze bestaansrecht heeft maar ondertussen wachten tot er een rijke Rus, Arabier of Amerikaan langskomt, z’n flappen neerlegt en je als speeltje gebruikt tot ze er genoeg van hebben om vervolgens weer met het vingertje naar de knvb te wijzen. De stekker eruit is het enige wat ze verdienen. Misschien is OnlyFans daarna wat voor ze.
    Ik sluit me hier volledig bij aan. Het is jammer dat de gewone man weer eens het slachtoffer wordt van het megalomane project van een passant. Ik hoop echt dat ze ergens anders in de regio een mooie doorstart kunnen maken en snel kunnen opklimmen naar de tweede divisie!
    Den Bondskoots
    Vaste waarde in elftal

Er wordt hier door jullie nu wel volledig voorbij gegaan aan het feit dat die Edwin Reijntjens pas een paar weken bij Vitesse zit en dat hij maar 1 opdracht heeft en dat is Vitesse in leven houden.

Daarvoor zijn 2 zaken noodzakelijk: een licentie en geld.

Hij heeft niet heel veel opties en vooral een gebrek aan tijd, waardoor hij gedwongen is om niet de beste, maar de minst slechte keuze te maken. Hij heeft ook al meerdere malen aangegeven voor geld het liefst in de regio te kijken, maar heeft daarbij ook aangegeven dat wanneer er iemand 20 miljoen neerlegt dat die gene dan direct de sleutels van de club krijgt. Natuurlijk is er al interesse van partijenen vanuit zowel NL als het buitenland anders doet hij zo'n uitspraak niet, maar de tijd dat hij op zijn gemak gaat kijken aan welke potentiële koper hij de club kan overdragen is er niet. Dat is de beste man niet aan te rekenen, maar wel al die luchtfietsers die met de russen in zee gingen 15 jaar geleden.

Het Duitse model (waarbij een investeerder nooit meer dan 49% van de aandelen in handen kan krijgen) is een conservatief model op korte termijn, maar helpt je complete competitie wel stabiel te houden en dat levert rendement op op de lange termijn. Want ook hier geld Alleen (met 1 eigenaar) ga je sneller, maar samen (eigenaar + fans + sponsors) kom je verder.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

De grootste lucht fietser kwam uit Velp een dorp onder de rook van Arnhem. Het megalomane idee van er is maar plek voor een club in Gelderland en het dramatisch uitgepakte idee van een nieuw onbetaalbaar stadion. Dit zorgde voor het afglijden naar externe partijen en de huidige bedelstand.

Ongelofelijk sneu voor de fans, maar ook daar is er niet tijdig actie ondernomen voor zover het mogelijk was.
    Die knepen zichzelf in de arm met Europese wedstrijden tegen Spurs etc.
    Over zichzelf afgeroepen; toch zie ik liever eerste divisie en blijven bestaan, dan een Jong team uit de KKD of een Jong team erbij om de competitie aan te vullen. Er zal geen amateur team meer zijn na wat erbij Achilles is gebeurd. Over megalomaan gedrag gesproken.
    Standbeeld
    Mister PSV

Benieuwd welke gek 20mln gaat lappen voor een KKD ploeg met een begroting van 10mln. Geen eigen stadion, achterland te klein, geen hele grote sponsors in de regio. Zelfs voor een sjeik nauwelijks interessant. Misschien kunnen ze Graydon-mannetje bellen zodat hij van Vitesse een City club kan maken.
    VeresRivne
    Vedette

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 15:09 Benieuwd welke gek 20mln gaat lappen voor een KKD ploeg met een begroting van 10mln. Geen eigen stadion, achterland te klein, geen hele grote sponsors in de regio. Zelfs voor een sjeik nauwelijks interessant. Misschien kunnen ze Graydon-mannetje bellen zodat hij van Vitesse een City club kan maken.
    Zelfs City duikt hier niet op.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    trouwepsvfan
    Vedette

Uitstekende onderzoeksjournalistiek weer van NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/05/10/vi ... j-a4198315
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    VeresRivne
    Vedette

trouwepsvfan wrote: 10 May 2024, 16:06 Uitstekende onderzoeksjournalistiek weer van NRC.

Ik dacht dat bovenstaande al tijden bekend was maar misschien zit ik er naast

meer over Abramovic hier...

Over Abramovic gesproken: https://threadreaderapp.com/thread/1761 ... 86406.html
    SLAVA UKRAINE!!!
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

trouwepsvfan wrote: 10 May 2024, 16:06 Uitstekende onderzoeksjournalistiek weer van NRC.

Ho ho, even volledig en correct zijn hè? Ben een fan van de onderzoeksjournalistiek van de NRC, maar er zijn aanzienlijk meer partijen: '[...]onderzoek van het Britse journalistieke onderzoeksplatform TBIJ en The Guardian in samenwerking met NRC, Trouw en Het Financieele Dagblad.' Kan ook niet anders in deze tijden: is volstrekt onmogelijk voor één medium om zo diep te graven en dat zelfstandig te bekostigen
    VeresRivne
    Vedette

Een mogelijk reddingsplan van Vitesse met ondernemer Maasbert Schouten als centrale figuur is stukgelopen, zo melden bronnen rond de Arnhemse club tegenover De Telegraaf. Stadioneigenaar Michael van de Kuit zou weigeren om een huurverlaging te accepteren, waardoor de kans op een faillissement stijgt.

Iets met Van der Kuit die een lul is, Standbeeld ziege maar ook zagge
  • These users thanked the author VeresRivne for the post (total 2):
    ziege maar ook zaggeRen Höek
    SLAVA UKRAINE!!!
    mr.top
    Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 14 May 2024, 18:25 Een mogelijk reddingsplan van Vitesse met ondernemer Maasbert Schouten als centrale figuur is stukgelopen, zo melden bronnen rond de Arnhemse club tegenover De Telegraaf. Stadioneigenaar Michael van de Kuit zou weigeren om een huurverlaging te accepteren, waardoor de kans op een faillissement stijgt.

Iets met Van der Kuit die een lul is, @Standbeeld @ziege maar ook zagge
    Maar wat voor belang heeft die gast daarbij? De enige vaste gebruiker van dat stadion is Vitesse. De drie keer per jaar dat daar een concert is, levert mijns inziens toch niet genoeg op?
    Standbeeld
    Mister PSV

VeresRivne wrote: 14 May 2024, 18:25 Een mogelijk reddingsplan van Vitesse met ondernemer Maasbert Schouten als centrale figuur is stukgelopen, zo melden bronnen rond de Arnhemse club tegenover De Telegraaf. Stadioneigenaar Michael van de Kuit zou weigeren om een huurverlaging te accepteren, waardoor de kans op een faillissement stijgt.

Hangt van de details af. Ik ga niet blind af op de woorden van De T, die klaarblijkelijk alleen de kant van Schouten heeft gehoord (verrassend!).
    Tjompie
    Internationale topspeler

VeresRivne
    Vedette

mr.top wrote: 14 May 2024, 18:39

Maar wat voor belang heeft die gast daarbij? De enige vaste gebruiker van dat stadion is Vitesse. De drie keer per jaar dat daar een concert is, levert mijns inziens toch niet genoeg op?
    Hij zei dat hij in de plaats van Vitesse ook wel evenementen kon organiseren die hem meer opbrachten hoewel evenementen qua aantal wel een contractuele limiet hadden.
  • These users thanked the author VeresRivne for the post:
    mr.top
    SLAVA UKRAINE!!!
    Standbeeld
    Mister PSV

Uit het artikel van Quote blijkt dus dat Vd Kuit op de achtergrond ook opzoek is naar een investeerder, met als belangrijke troef Vitesse en het stadion kunnen samenvoegen.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Volgens mij is het heel simpel: vd Kut is de enige die Vitesse kan redden (lees: kopen), maar vóór hij dat doet wil hij afdwingen dat de club qua personele bezetting zo slank mogelijk is. Dan komen die kosten niet voor zijn rekening qua sanering, of dan gaan ze iig niet voor de makkelijke weg van huurverlaging en de rest houden zoals het is (vermoed ik dat de redenering is)
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Eindjehoger
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Luc Nilis

Deze week is toch het definitieve oordeel van de KNVB mbt de licentie? Het wordt allemaal wel heel kort dag zo!
    Standbeeld
    Mister PSV

Eindjehoger wrote: 14 May 2024, 19:31 Deze week is toch het definitieve oordeel van de KNVB mbt de licentie? Het wordt allemaal wel heel kort dag zo!
    Is al bekend dat ze in beroep gaan als ze het niet halen. Dus dan hebben ze weer wat langer.
    Post Reply