Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Post Reply
Revolinho
Internationale topspeler

Ik zie hem graag komen.

Natuurlijk is het geen eindproduct, PSV haalt doorgaans geen spelers die PSV als plafond hebben. Hij neemt een fantastische passing, assists, een goed spelinzicht, goede werkethiek en wat Eredivisie-ervaring met zich mee. Bij PSV kan hij dat alles nog verder verbeteren en aan zijn handelingsnelheid werken. En vooruit, misschien zelfs aan dat accent. Je moet naar hem kijken vanuit het oogpunt van ontwikkeling. Hij lijkt me een speler waar nog een goede rek in zit.

En dat bedrag interesseert mij niks, ik hoef het niet neer te leggen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Magnus wrote: 01 May 2021, 19:04Waarom doen de ploegen dat nu dan al niet massaal? De meeste ploegen zetten tegen PSV juist minder druk dan tegen Heerenveen.
Ik begrijp je punt, maar je gaat voorbij aan een belangrijk feit, namelijk dat je bij PSV sneller en accurater moet handelen omdat je hier moet winnen. Bij Heerenveen kun je nog relatief vrijblijvend ballen, met of zonder druk, maar hier ligt het tempo hoger en voetbal je met minder ruimte voor je. Daar slaat het hele concept van handelingssnelheid dan ook op.

Het probleem is ook niet het drukzetten van tegenstanders, maar de snelheid van handelen in z'n algemeenheid. Pressie van tegenstanders is daarin een onderdeel, niet de kern.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Revolinho wrote: 01 May 2021, 21:05 Ik zie hem graag komen.

En dat bedrag interesseert mij niks, ik hoef het niet neer te leggen.
In dat geval: doe mij maar Haaland, Mbappe, van Dijk, Kimmich, Davies en Alisson.
Joenepsv
Legende

Heruone wrote: 01 May 2021, 17:16
Voormalig KG wrote: 30 Apr 2021, 13:14 Als ze tegen een normaal bedrag Joey Veerman (niet meer dan 6 miljoen)
Waarom zou minder dan 6 miljoen een normaal bedrag zijn? Hij heeft 7 goals en 9 assists dit seizoen en hij domineert de ranglijsten qua dribbels, creation en passing stats. Als Heerenveen er 10 miljoen voor vraagt, is het dan hun goed recht en vind ik het persoonlijk niet eens zo'n gek bedrag.
Joenepsv wrote: 30 Apr 2021, 13:09 Op basis van wat ik gezien heb zou ik niet meer dan 7 miljoen betalen en dat vind ik echt al heel veel geld voor iemand die het nog maar moet laten zien.
Guess what, dit soort bedragen zal je wel moeten gaan neertellen voor dergelijke spelers (categorie talentvolle spelers, maar waarbij een kwaliteitsbreuk zit tussen huidige niveau van club en niveau van PSV) wil je Ajax bijbenen. En als je in je scouting dermate kwaliteit hebt lopen en er dermate van overtuigd bent dat dit een goede speler is incl. technische staf, in hoeverre ligt er dan een risico?

Ik snap dat er dit soort bedragen worden gevraagd tegenwoordig. En het is ook het goed recht van Heerenveen om een dergelijk bedrag te vragen voor Veerman. Dat moet hun cash cow worden die ze financieel op de been houdt. Alleen vind ik hem niet meer dan tien miljoen waard. Ik vind zeven miljoen heel veel geld voor iemand die alles nog moet bewijzen.

Overigens ga ik ervan uit dat de scouting, td en de ts overtuigd is van elke aankoop. Alleen zegt dat niet zoveel aangezien er best veel missers bij zitten. En dit gebeurt bij elke club wat mij zegt dat het heel moeilijk tot onmogelijk is om het plafond van een speler te voorspellen. Bij aankopen als Max of Sangaré kun je van tevoren met iets meer zekerheid zeggen dat ze gaan slagen omdat ze in een zwaardere competities tegen meer tegenstand hebben gevoetbald. Deze twee hebben minder gekost dan Heerenveen voor Veerman vraagt. Sangare was daarbij al international van Ivoorkust. Veerman voetbalt nu net een seizoen leuk bij Heerenveen in een elftal dat om Veerman draait. Bij PSV zal hij één van de circa 18 basiswaardige spelers worden en komt hij met een andere status de kleedkamer binnen dan hij bij Heerenveen heeft/had. Ik zie overigens ook het talent van Veerman wel. Fijne voetballer, geweldige trap en is bovendien een Nederlandse jongen wat ik toch ook altijd leuk vind. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Propper die al gearriveerd is of Veerman die dat niveau zou kunnen halen zou ik altijd voor Propper gaan.
Menno1
Legende

Ik ook, terwijl ik best wel kan genieten van de speler Veerman. Ik denk alleen dat zodra hij voor PSV speelt, dat alles wat hem zo goed maakt bij Heerenveen bijna irrelevant is geworden. Ik zou ook niet weten waar hij zou moeten spelen: PSV speelt met een blok van 2 voor de verdediging en die zijn er om ballen te veroveren en druk te zetten: Als je dat zoekt, dan zie ik niet waarom je bij Veerman uitkomt. Voor een van de aanvallende middenvelders vind ik hem ook niet geschikt, net zoals ik van Ginkel daar ook niet vind passen.

Ik vind deze speler een enorm hoog Maher, Ramselaar, Sinkgraven-gehalte hebben: Oogt leuk bij een middenmotor/subtopper, maar hier worden andere dingen verlangd.
Joenepsv
Legende

Heruone wrote: 01 May 2021, 17:16
Voormalig KG wrote: 30 Apr 2021, 13:14 Als ze tegen een normaal bedrag Joey Veerman (niet meer dan 6 miljoen)
Waarom zou minder dan 6 miljoen een normaal bedrag zijn? Hij heeft 7 goals en 9 assists dit seizoen en hij domineert de ranglijsten qua dribbels, creation en passing stats. Als Heerenveen er 10 miljoen voor vraagt, is het dan hun goed recht en vind ik het persoonlijk niet eens zo'n gek bedrag.
Joenepsv wrote: 30 Apr 2021, 13:09 Op basis van wat ik gezien heb zou ik niet meer dan 7 miljoen betalen en dat vind ik echt al heel veel geld voor iemand die het nog maar moet laten zien.
Guess what, dit soort bedragen zal je wel moeten gaan neertellen voor dergelijke spelers (categorie talentvolle spelers, maar waarbij een kwaliteitsbreuk zit tussen huidige niveau van club en niveau van PSV) wil je Ajax bijbenen. En als je in je scouting dermate kwaliteit hebt lopen en er dermate van overtuigd bent dat dit een goede speler is incl. technische staf, in hoeverre ligt er dan een risico?
Ardbeg wrote: 30 Apr 2021, 16:24 en in de luwte aan zijn handelinggssnelheid en andere facetten werken die momenteel nog wat te kort komen kan gaan werken,
Eindhovenvoetbal wrote: 30 Apr 2021, 17:19 Qua handelingssnelheid echt onvoldoende.
Waar komt het idee vandaan dat de handelingssnelheid van Veerman te laag ligt?
Ik snap dat er dit soort bedragen worden gevraagd tegenwoordig. En het is ook het goed recht van Heerenveen om een dergelijk bedrag te vragen voor Veerman. Dat moet hun cash cow worden die ze financieel op de been houdt. Alleen vind ik hem niet meer dan tien miljoen waard. Ik vind zeven miljoen heel veel geld voor iemand die alles nog moet bewijzen.

Overigens ga ik ervan uit dat de scouting, td en de ts overtuigd is van elke aankoop. Alleen zegt dat niet zoveel aangezien er best veel missers bij zitten. En dit gebeurt bij elke club wat mij zegt dat het heel moeilijk tot onmogelijk is om het plafond van een speler te voorspellen. Bij aankopen als Max of Sangaré kun je van tevoren met iets meer zekerheid zeggen dat ze gaan slagen omdat ze in een zwaardere competities tegen meer tegenstand hebben gevoetbald. Deze twee hebben minder gekost dan Heerenveen voor Veerman vraagt. Sangare was daarbij al international van Ivoorkust. Veerman voetbalt nu net een seizoen leuk bij Heerenveen in een elftal dat om Veerman draait. Bij PSV zal hij één van de circa 18 basiswaardige spelers worden en komt hij met een andere status de kleedkamer binnen dan hij bij Heerenveen heeft/had. Ik zie overigens ook het talent van Veerman wel. Fijne voetballer, geweldige trap en is bovendien een Nederlandse jongen wat ik toch ook altijd leuk vind. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Propper die al gearriveerd is of Veerman die dat niveau zou kunnen halen zou ik altijd voor Propper gaan.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 01 May 2021, 22:25 Ik ook, terwijl ik best wel kan genieten van de speler Veerman. Ik denk alleen dat zodra hij voor PSV speelt, dat alles wat hem zo goed maakt bij Heerenveen bijna irrelevant is geworden. Ik zou ook niet weten waar hij zou moeten spelen: PSV speelt met een blok van 2 voor de verdediging en die zijn er om ballen te veroveren en druk te zetten: Als je dat zoekt, dan zie ik niet waarom je bij Veerman uitkomt. Voor een van de aanvallende middenvelders vind ik hem ook niet geschikt, net zoals ik van Ginkel daar ook niet vind passen.

Ik vind deze speler een enorm hoog Maher, Ramselaar, Sinkgraven-gehalte hebben: Oogt leuk bij een middenmotor/subtopper, maar hier worden andere dingen verlangd.
Interessant, dan is er sprake van agree to disagree. Heeft iemand misschien statistieken over Joey Veerman die soms zo mooi verschijnen over bijvoorbeeld Ibrahim Sangaré.

Mijn gevoel over Veerman is heel anders dan bij de door jou benoemde spelers.

Mijn uiteenzetting:
Voor mijn gevoel waren Sinkgraven, Maher en Ramselaar wel andere type spelers met name spelverdelers die vanaf de 10 posities speelden.
Veerman heeft met name centraal op het middenveld of de positie verdedigende middenvelder gespeeld voor Volendam en Heerenveen.

Veerman is fysiek sterker, gespierder en groter dan de andere spelers. Hij zal niet snel fysiek geïmponeerd worden.
Ook is hij minimaal twee jaar ouder, meer ervaren en wijzer dan toen de anderen kwamen.

Bij Joey Veerman zie ik een geleidelijke opbouw in zijn carrière. Van Volendam naar Heerenveen.
Maher, Sinkgraven en Ramselaar kwamen vanuit hun eerste club en waren voor het eerst dus weg uit hun vertrouwde omgeving.

Bij zowel Volendam en Heerenveen heeft hij bewezen significant beter te zijn dan zijn ploegmaats. Ook in de grote wedstrijden valt zijn goede oog en voetballende vermogen op en valt hij niet in het niet. Ik kan mij geweldige wedstrijden tegen PSV en Ajax herinneren. Waarin hij zich ook ogenschijnlijk makkelijk vrijspeelde onder druk van twee of meer spelers.

Ergens vind ik het wel mooi dat hij in deze corona tijden ook Jong Oranje 🍊 heeft afgewezen en Ie ik het zeker niet als 'oranje vlag' or redherring. Wat ik heb gehoord en gelezen heb is het volgende.. doordat hij bij Volendam speelde is hij nooit in beeld geweest voor de vertegenwoordigende teams.
Hij heeft dus geen band met zijn leeftijdgenoten hier opgebouwd, geen verplichtingen naar hen toe, een zwaar seizoen gehad met een rare voorbereiding bij Heerenveen. Tijdens de corona hebben de voetballers het ook niet makkelijk met in quarantaine gaan en/of in isolatie. Als hij ervoor kiest om zich anders op te laden voor zijn club ipv Jong Oranje is dat zijn goede recht. In deze periode waren sommige spelers van Jong Oranje ook besmet (geweest) en daarmee is het risico ook groter. Dit vind ik een weloverwogen leuze en mogelijkheid. Hij hoeft zich van mij ook zich hier niet voor te verantwoorden.

In corona tijden heeft hij zijn prioriteiten anders dat getuigt van een beoaalde eigenzinnigheid en ook verantwoordelijkheid naar zichzelf toe.

Voordat hij naar Heerenveen ging had ik al graag dat hij hierheen zou komen. Dat gevoel is alleen maar toegenomen. Het is niet veel maar in ieder geval mijn argumentatie. 100% ben je immers nooit.
Johann Vogel
Vedette

In denk dat de meeste Veerman wel een goede voetballer vinden. Hij steekt er bij Heerenveen ook wel het hele seizoen er bovenuit. Doet hij niet mee dan is Heerenveen ook een stuk minder. Alleen is hij net zo vaak onzichtbaar als dat hij uitblinkt. Je weet bij hem totaal niet of net zoals pak hem beet Ramselaar een leuke subtop speler is en meer niet. Of dat hij net als Davy Pröpper ook bij een club als PSV in de basis zal staan. Als je dan een vraagprijs hoort van tien tot twaalf miljoen, dan is dat wel een hele risicovolle investering. Ik denk ook niet dat Veerman een speler is die over twee of drie jaar voor dertig miljoen naar een Engelse topclub zal gaan. Dan is het risico om zo veel geld te investeren erg groot. Sowieso hebben we op het middenveld eerder een type Guardado nodig, een speler die ons direct sterker maakt, wat ervaring heeft.
Menno1
Legende

Voormalig KG wrote: 01 May 2021, 22:54
Menno1 wrote: 01 May 2021, 22:25 Ik ook, terwijl ik best wel kan genieten van de speler Veerman. Ik denk alleen dat zodra hij voor PSV speelt, dat alles wat hem zo goed maakt bij Heerenveen bijna irrelevant is geworden. Ik zou ook niet weten waar hij zou moeten spelen: PSV speelt met een blok van 2 voor de verdediging en die zijn er om ballen te veroveren en druk te zetten: Als je dat zoekt, dan zie ik niet waarom je bij Veerman uitkomt. Voor een van de aanvallende middenvelders vind ik hem ook niet geschikt, net zoals ik van Ginkel daar ook niet vind passen.

Interessant, dan is er sprake van agree to disagree. Heeft iemand misschien statistieken over Joey Veerman die soms zo mooi verschijnen over bijvoorbeeld Ibrahim Sangaré.

Mijn gevoel over Veerman is heel anders dan bij de door jou benoemde spelers.

Mijn uiteenzetting:
Voor mijn gevoel waren Sinkgraven, Maher en Ramselaar wel andere type spelers met name spelverdelers die vanaf de 10 posities speelden.
Veerman heeft met name centraal op het middenveld of de positie verdedigende middenvelder gespeeld voor Volendam en Heerenveen.

Veerman is fysiek sterker, gespierder en groter dan de andere spelers. Hij zal niet snel fysiek geïmponeerd worden.
Ook is hij minimaal twee jaar ouder, meer ervaren en wijzer dan toen de anderen kwamen.

Bij Joey Veerman zie ik een geleidelijke opbouw in zijn carrière. Van Volendam naar Heerenveen.
Maher, Sinkgraven en Ramselaar kwamen vanuit hun eerste club en waren voor het eerst dus weg uit hun vertrouwde omgeving.

Bij zowel Volendam en Heerenveen heeft hij bewezen significant beter te zijn dan zijn ploegmaats. Ook in de grote wedstrijden valt zijn goede oog en voetballende vermogen op en valt hij niet in het niet. Ik kan mij geweldige wedstrijden tegen PSV en Ajax herinneren. Waarin hij zich ook ogenschijnlijk makkelijk vrijspeelde onder druk van twee of meer spelers.

Ergens vind ik het wel mooi dat hij in deze corona tijden ook Jong Oranje 🍊 heeft afgewezen en Ie ik het zeker niet als 'oranje vlag' or redherring. Wat ik heb gehoord en gelezen heb is het volgende.. doordat hij bij Volendam speelde is hij nooit in beeld geweest voor de vertegenwoordigende teams.
Hij heeft dus geen band met zijn leeftijdgenoten hier opgebouwd, geen verplichtingen naar hen toe, een zwaar seizoen gehad met een rare voorbereiding bij Heerenveen. Tijdens de corona hebben de voetballers het ook niet makkelijk met in quarantaine gaan en/of in isolatie. Als hij ervoor kiest om zich anders op te laden voor zijn club ipv Jong Oranje is dat zijn goede recht. In deze periode waren sommige spelers van Jong Oranje ook besmet (geweest) en daarmee is het risico ook groter. Dit vind ik een weloverwogen leuze en mogelijkheid. Hij hoeft zich van mij ook zich hier niet voor te verantwoorden.

In corona tijden heeft hij zijn prioriteiten anders dat getuigt van een beoaalde eigenzinnigheid en ook verantwoordelijkheid naar zichzelf toe.

Voordat hij naar Heerenveen ging had ik al graag dat hij hierheen zou komen. Dat gevoel is alleen maar toegenomen. Het is niet veel maar in ieder geval mijn argumentatie. 100% ben je immers nooit.
Dank en prima argumentatie. Ik denk dat het best een goede speler is, maar ik vind hem a. Niet constant genoeg in zijn prestaties en b. toch echt niet passen in Schmidt's powervoetbal.

Zet Veerman bij pakweg AZ neer, en hij zou het uitstekend doen, daar ben ik wel van overtuigd. Maar als het aan mij ligt halen we toch Propper, simpelweg omdat PSV zich geen dure gokjes meer mag veroorloven. En dat is Veerman toch echt een stuk meer als Propper.
Trixm
Vedette

RIO wrote: 01 May 2021, 14:25 Propper was niet gewenst? Die speelde PSV helemaal kapot in dat drama seizoen van ons of ben je dat vergeten? Hij was geweldig en heeft het prima voor ons gedaan. Waar heeft Veerman ons of andere clubs kapot gespeeld? Het is gewoon een vervelend mannetje, grote bek en geen zelfkritisch vermogen. Bij PSV is ie 1 van de 23 en niet de superster uit Volendam.
Klopt, ik doelde op voor zijn komst. Op dit forum werd vooral gehoopt op teamgenoten bij vitesse, ik meen vejinovic en van ginkel. Propper was toen de veerman van vitesse. Zonder dat ik het heb gefactcheckt durf ik het wel aan om te beweren dat de statistieken van veerman in een kwalitatief minder Heerenveen, beter zijn dan toentertijd van propper bij vitesse.
Saibari is underrated.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Propper was een sterkhouder bij Vitesse in 2012-2014. Daarna twee seizoenen prima bij ons (15+ goals/assists per seizoen). In die 2-6 nederlaag tegen Vitesse was ie fabuleus. Veerman heb ik dat niveau niet zien aantikken. En daarbij is zowieso bekend van Propper dat het iemand met inhoud is, Veerman verzaakt regelmatig en met Roger als trainer zal ie niet veel kansen krijgen.
Joenepsv
Legende

Trixm wrote: 01 May 2021, 23:30
RIO wrote: 01 May 2021, 14:25 Propper was niet gewenst? Die speelde PSV helemaal kapot in dat drama seizoen van ons of ben je dat vergeten? Hij was geweldig en heeft het prima voor ons gedaan. Waar heeft Veerman ons of andere clubs kapot gespeeld? Het is gewoon een vervelend mannetje, grote bek en geen zelfkritisch vermogen. Bij PSV is ie 1 van de 23 en niet de superster uit Volendam.
Klopt, ik doelde op voor zijn komst. Op dit forum werd vooral gehoopt op teamgenoten bij vitesse, ik meen vejinovic en van ginkel. Propper was toen de veerman van vitesse. Zonder dat ik het heb gefactcheckt durf ik het wel aan om te beweren dat de statistieken van veerman in een kwalitatief minder Heerenveen, beter zijn dan toentertijd van propper bij vitesse.
Loop al jaren mee op dit forum en hiervoor het oude forum en ik kan me niet heugen dat er iemand om Vejinovic zat te springen. Volgens mij was iedereen wel overtuigd van Propper en was ook iedereen enthousiast over zijn komst. En inderdaad, destijds was Van Ginkel het grotere talent die ik ook toen al graag zag komen.

De vergelijking Veerman/Propper loopt wat mank wat mij betreft. Naar hoe ik het mij herinner was Propper in het Vitesse van toen meer een dienende speler en Veerman is bij Heerenveen de prima donna waar het hele elftal om draait. Heerenveen is ingericht op Joey Veerman en dan is het wel iets makkelijker om uit te blinken. En hoewel ik hem een goede voetballer vind kan ik me niet heugen dat ik naar hem zat te kijken en in hem de ontbrekende schakel voor ons middenveld zag of zie.
RIO
Legende

Van Ginkel zat toen al bij Chelsea. Propper kwam direct nadat Wijnaldum was verkocht. Het was al een tijdje duidelijk dat Davy goed genoeg was voor PSV en nu is ie nog beter. Graag ook PvA erbij, die speelde ons toen ook kapot. Misschien Piazon er nog bij haha
PSV90
Nationale topspeler

Ik was enthousiast over Pröpper bij zijn komst en zie hem ook graag terugkeren. Maar bij hem werden echt wel de gebruikelijke vraagtekens gezet die er altijd zijn als een speler uit de subtop de overstap maakt. Daarnaast bleek hij in zijn eerste siezoen een stuk completer dan de meesten hadden gedacht, o.a. door zijn rendement en het feit dat hij meters maakte. Volgens mij is er wel een parallel te trekken in de zin dat er bij beide spelers weinig vraagtekens zijn over hun spel aan de bal. Ik volg Veerman nauwelijks dus kan niet inschatten hoe groot de kans is dat hij completer is dan wij nu denken. Vond het wel interessant dat hij zichzelf uiteindelijk als controleur ziet.

https://www.vi.nl/nieuws/de-evolutie-va ... controleur
Massimo
Legende

RIO wrote: 02 May 2021, 04:34 Propper was een sterkhouder bij Vitesse in 2012-2014. Daarna twee seizoenen prima bij ons (15+ goals/assists per seizoen). In die 2-6 nederlaag tegen Vitesse was ie fabuleus. Veerman heb ik dat niveau niet zien aantikken. En daarbij is zowieso bekend van Propper dat het iemand met inhoud is, Veerman verzaakt regelmatig en met Roger als trainer zal ie niet veel kansen krijgen.
Ik ben het wel met je eens. Pröpper had 150+ Eredivisiewedstrijden in de benen toen hij de overstap maakte naar PSV. Hij had die tijd ook nodig om meteen bij PSV goed genoeg te zijn voor de basis. Veerman heeft misschien de kwaliteit om daar ook wel naar toe te groeien, maar vind ik nog minder ver in zijn ontwikkeling dan dat Pröpper destijds was toen hij de overstap maakte van Vitesse naar PSV. Tevens deel ik wel je mening wat betreft inhoud. Bij Pröpper weet je dat hij mee kan in de volgende stap die Schmidt en PSV wil gaan zetten en bij Veerman is het afwachten.

Ik zie best wel bepaalde aspecten van Veerman die ervoor zorgen dat hij een hoger niveau dan Heerenveen aan zou kunnen. Ik vind hem voetbalintelligent en een zeer goed passend vermogen hebben. Absoluut een interessante speler. Echter ga je niet ca. 10 miljoen voor een interessante speler betalen en heeft PSV ook nog eens behoeft aan wat meer vastigheid op het middenveld waar Pröpper dat al veel meer bewezen heeft.

De georkestreerde interesse wat betreft Pröpper was van een andere orde dan Veerman, waar sowieso aandacht voor is vanwege de wedstrijd PSV-Heerenveen en het lijkt me dat Pröpper hoger op de lijst staat dan Veerman en dat het plan om hem te halen hoger op de stapel ligt dan Veerman die wellicht in beeld komt als Pröpper niet haalbaal blijkt te zijn.
Last edited by Massimo on 02 May 2021, 10:39, edited 1 time in total.
Trixm
Vedette

Achteraf is het mooi wonen, maar er was wel degelijk heel veel discussie binnen het netwerk over de komst van Propper. Na de successen zullen de twijfels wat in de herinnering zijn verdwenen :D.
Saibari is underrated.
Magnus
Meervoudig international

Ykhim wrote: 01 May 2021, 21:13
Magnus wrote: 01 May 2021, 19:04Waarom doen de ploegen dat nu dan al niet massaal? De meeste ploegen zetten tegen PSV juist minder druk dan tegen Heerenveen.
Ik begrijp je punt, maar je gaat voorbij aan een belangrijk feit, namelijk dat je bij PSV sneller en accurater moet handelen omdat je hier moet winnen. Bij Heerenveen kun je nog relatief vrijblijvend ballen, met of zonder druk, maar hier ligt het tempo hoger en voetbal je met minder ruimte voor je. Daar slaat het hele concept van handelingssnelheid dan ook op.

Het probleem is ook niet het drukzetten van tegenstanders, maar de snelheid van handelen in z'n algemeenheid. Pressie van tegenstanders is daarin een onderdeel, niet de kern.
Dat was mijn andere verklaring (reactie eerder), of wordt er gedoeld op dat hij het spel van PSV te veel zou vertragen. Daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor, hij is juist iemand die het tempo dirigeert, het spel kan versnellen met een splijtende pass, of een bal in de ploeg kan houden wanneer er rust wordt verlangd. Nooit de indruk gehad dat hij het snelle spel niet aan zou kunnen.

Waar ik me eerder zorgen om maak, is bijv. het andere punt wat jij aangeeft over consistentie. Bij Heerenveen is het relatief vrijblijvend ballen, bij PSV moet je er wekelijks staan, kan hij die consistentie opbrengen? Of is hij tactisch genoeg onderlegd om in het pressingsysteem van Schmidt mee te gaan?
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje

Ik hoop dat hij wel naar ons komt we hebben voetbal nodig op het middenveld, Rosario en helaas ook Sangare kunnen niet goed genoeg voetballen, bij PSV is kunnen voetballen gewoon ook belangrijk, alleen een bal af kunnen pakken is niet goed genoeg. Wel kun je Sangare er natuurlijk prima bijhouden voor de bank, Van Rosario gewoon afscheid nemen
RIO
Legende

Misschien dat we Sangare voor Veerman kunnen ruilen? Alleen moet ie dan wel dat grafaccent van hem afleren.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Sangaré houden, Veerman en Pröpper erbij.
Guti, Rosario, Sadilek, Ihattaren en Fein weg..
Dat zou genoeg moeten opbrengen om die twee te moeten kunnen halen, met het potje dat PSV al heeft.

Als Guti, Rosario en Ihattaren alle drie 5 miljoen opbrengen(wat zomaar meer kan zijn) dan hoeven ze zelf maar 5 miljoen bij te leggen.
Daar kunnen ze de 7 miljoen van Bruma of 5 miljoen van Doan ook voor gebruiken.
ShovingNE2
Site Admin

Voormalig KG wrote: 02 May 2021, 22:26 Als Guti, Rosario en Ihattaren alle drie 5 miljoen opbrengen(wat zomaar meer kan zijn) dan hoeven ze zelf maar 5 miljoen bij te leggen.
Als je Lammers verkoopt voor 11 miljoen met 1 jaar contract ga je dan je een basisspeler als Rosario met twee jaar contract voor 5 miljoen verkopen? En het volgens velen een van de grootste talenten ook voor 5 miljoen? Deze drie samen leveren 20 miljoen of meer op. (Ik vind dat je Guti te hoog inschat, niet gespeeld en veel geblesseerd).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 04 May 2021, 07:47
Voormalig KG wrote: 02 May 2021, 22:26 Als Guti, Rosario en Ihattaren alle drie 5 miljoen opbrengen(wat zomaar meer kan zijn) dan hoeven ze zelf maar 5 miljoen bij te leggen.
Als je Lammers verkoopt voor 11 miljoen met 1 jaar contract ga je dan je een basisspeler als Rosario met twee jaar contract voor 5 miljoen verkopen? En het volgens velen een van de grootste talenten ook voor 5 miljoen? Deze drie samen leveren 20 miljoen of meer op. (Ik vind dat je Guti te hoog inschat, niet gespeeld en veel geblesseerd).
Jazeker daarom ging ik uit van een minimum bedrag wat waarschijnlijk alleen maar hoger ligt. Om aan te geven dat als ze doorselecteren de vertrekkende middenvelders eigenlijk hun vervangers in Veerman en Pröpper zelf kunnen terug verdienen.

Nooit beweerd de waarheid in pacht te hebben. Ik hooo en denk dat deze spelers veel meer kunnen opbrengen en met een totaal van de door jouw benoemde 20 miljoen kun je prima die jongens ophalen.. hopelijk samen voor een totaal van 15.

5 miljoen voor Guti vind ik wat hoog, maar wie weet staat hij er in Mexico nog goed op bijvoorbeeld. Anders is een verhuur met een vastgelegd aankoopbedrag een prima plan voor hem en gebruik je hier de gelden voor Doan voor.
Ardbeg
Mister PSV

Voormalig KG wrote: 02 May 2021, 22:26 Sangaré houden, Veerman en Pröpper erbij.
Dat zou genoeg moeten opbrengen om die twee te moeten kunnen halen, met het potje dat PSV al heeft.

Als Guti, Rosario en Ihattaren alle drie 5 miljoen opbrengen(wat zomaar meer kan zijn) dan hoeven ze zelf maar 5 miljoen bij te leggen.
Hier kan ik me wel in vinden!

Over toen Pröpper naar PSV ging: Een hoop mensen hoopten toen op Gudelj, geloof ik. Gelukkig hadden wij Pröpper.
Trixm
Vedette

Ardbeg wrote: 04 May 2021, 09:35
Voormalig KG wrote: 02 May 2021, 22:26 Sangaré houden, Veerman en Pröpper erbij.

Over toen Pröpper naar PSV ging: Een hoop mensen hoopten toen op Gudelj, geloof ik. Gelukkig hadden wij Pröpper.
Was Gudelj het? Ik dacht aan Vejinovic en van Ginkel, maar het kon idd ook Gudelj zijn geweest. De meningen waren in ieder geval zeer verdeeld.
Saibari is underrated.
Ardbeg
Mister PSV

Trixm wrote: 04 May 2021, 09:37
Ardbeg wrote: 04 May 2021, 09:35

Was Gudelj het? Ik dacht aan Vejinovic en van Ginkel, maar het kon idd ook Gudelj zijn geweest. De meningen waren in ieder geval zeer verdeeld.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik destijds ook team Gudelj was, ondanks zijn overmatig haargelgebruik. In 2018 heeft PSV weer geinformeerd.

https://www.goal.com/nl/nieuws/gudelj-k ... 94zbmry7dt

Ik sta niet op hem te wachten iig. Tenminste, zijn voetballende kwaliteiten. Mentaal gezien is het wel meer een leider/vechter dan onze Davy.
Post Reply