Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

JChovanec wrote: 29 Jul 2024, 18:08
RPSV94 wrote: 29 Jul 2024, 17:21

Als je superjoden roept dan ben je dus voorstander van kindermoord in Palestina!!!11!1/!
Geen idee of je dit serieus meent, kan het me niet voorstellen.
Gezien de !!111!!! kun je het sarcastisch opvatten denk ik :grin:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 29 Jul 2024, 17:48 En bij de thuiswedstrijd is dat risico er dan ineens niet of zo? Of hoe zien ze dat dan?
Je kunt moeilijk ál je eigen supporters thuislaten bij een thuiswedstrijd, niet? :mrgreen: En over de supporters van de tegenpartij gaat PSV dan weer niet... Maar: over het gedrag van Ajax supporters in het Philips Stadion mag het gesprek ook eens worden aangegaan, is echter weer een ander hoofdstuk
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Voornamelijk BTSS, kan me niet voorstellen dat het van Sven zn kant komt
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 18:17
danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 17:45Wat een onzin in 1 bericht. Als je iets verder had gelezen of er een keer bij bent weet je ook gewoon dat Halsema overal van in de stress schiet als het aankomt op voetbal en veiligheid. Dat ze deze keuze maken betekent niet dat het de enige manier is. Sterker nog. Het is de makkelijkste manier. Maar hier ga je niks mee oplossen. Het is geen oplossing. Als je dit wil “oplossen”, moet je toch echt met andere dingen komen.

Dat de mensen in Amsterdam er voor gekozen hebben als bijnaam joden te gebruiken staat natuurlijk los van het geloof. Iedereen die ook maar een klein beetje logisch kan nadenken weet dat. Ik zie het verschil niet tussen kut Jood, kut Boer of kut Kakkerlak. Bij 1 van de 3 roept het problemen op. Terwijl je in feite 3 keer hetzelfde doet.

Vooral lekker collectief blijven straffen terwijl de individuelen hun straf al hebben. Daar ga je echt veel mee oplossen ja. Nogmaals het echt het makkelijkste wat ze kunnen doen. Maar ze lossen er niks mee op.

Maar het is vooral lekker om weer even zwarte capuchonnetjes te kunnen zeggen. Heerlijk hè
Je kan me wat met je ''onzin'' hoor. We leven in een tijd waarin onze geliefde harde kern (bij gebrek aan een betere term, ja) het keer op keer voor elkaar krijgt om zich te misdragen, waar het ook naartoe trekt. Het is een keer klaar. Dat wijzen naar individuen of kleine subgroepen door andere individuen of subgroepen houdt ook een keer op. Net als het wijzen naar Halsema. Ja: ontzettende slappe kutburgemeester, maar zij zingt die liedjes niet en ze sloopt ook de toiletten niet. Dit was niet eens haar beslissing, maar die van PSV. Je trekt er als één geheel naartoe, dan wordt het ook maar een keer tijd dat je als één geheel een statement maakt en daadwerkelijk zorgt dat toekomstige incidenten uitblijven. Maar nee, het grote wijzen en het zoeken naar excuses is weer in volle gang. Alles om verandering te kunnen ontwijken hè. Die zwarte capuchonnetjes die de club gebruiken om hun eigen merk door te drukken kunnen wat mij betreft stuk voor stuk van een trap donderen. Ik ben zo klaar met dat tuig. En inderdaad: niet alle fanatiekelingen hebben een zwart capuchonnetje en een tof maskertje, en niet alle zwarte capuchonnetjes misdragen zich, maar dit is de prijs die je tegenwoordig betaalt. Daarom: spiegel pakken en onderling op zoek naar oplossingen, en anders kun je fluiten naar je favoriete uitwedstrijden. Niks mis mee. Individueel straffen werkt duidelijk ook niet.

Sowieso is het idee dat het hier om enkelingen gaat echt verwerpelijk. Hoeveel incidenten hebben we de laatste jaren gehad, van Amsterdam tot aan Londen? Hoeveel meer wil je er nog hebben voordat we daadwerkelijk mogen spreken van een supportersprobleem?
Je haalt van alles erbij maar daar gaat het hier niet om. Wie zegt dat individueel straffen niet werkt? Bewijs daarvan alsjeblieft? Het is de grootste onzin namelijk.

Lees het bericht nog eens. Het gaat hier om antisemitische leuzen van de vorige wedstrijd. Kan je Londen of gesloopte WC’s erbij halen om te kunnen wijzen naar de zwarte capuchonnetjes, maar daar gaat het hier niet over.

Was je er bij vorig jaar? Ik wel. Als je er bij was weet je dat het om een enkeling gaat van de groep die mee was. Hoop aannames. Veel populaire teksten die het bij een bepaalde groep goed doen maar helemaal niks met deze beslissing te maken. Maar ja ach. Zwarte capuchonnetjes hè.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 Jul 2024, 18:22
JChovanec wrote: 29 Jul 2024, 18:08

Geen idee of je dit serieus meent, kan het me niet voorstellen.
Gezien de !!111!!! kun je het sarcastisch opvatten denk ik :grin:
Had het voor de zekerheid in Google i gegeven maar kreeg geen hits. Dus leg uit voordat ik weer naar de bekende weg vraag :lol: :lol:
TigTogFlip
Basisspeler
Posts: 425
Joined: 17 Jan 2023, 00:23
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 18:25Wie zegt dat individueel straffen niet werkt? Bewijs daarvan alsjeblieft
Dylano die met een SV de stadion binnen kwam en Dmitrovic aanviel
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

JChovanec wrote: 29 Jul 2024, 18:25
Jur1913 wrote: 29 Jul 2024, 18:22

Gezien de !!111!!! kun je het sarcastisch opvatten denk ik :grin:
Had het voor de zekerheid in Google i gegeven maar kreeg geen hits. Dus leg uit voordat ik weer naar de bekende weg vraag :lol: :lol:
Een gebruik op het internet dat wanneer je iets een beetje voor de gek wil houden op een sarcastische toon dat je dan overdreven veel leestekens er achter pleurt met de getallen ertussen. Goh wat klinkt dat kut als je het uitlegt :lol: Ergens vergelijkbaar met oP dEzE mAnIeR jE zInNeN tYpEn
These users thanked the author Jur1913 for the post:
JChovanec
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

StratumZuid wrote: 29 Jul 2024, 18:24 Voornamelijk BTSS, kan me niet voorstellen dat het van Sven zn kant komt
Wat heeft Mislintat hiermee te maken?
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Fuck wat is 't werm
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wel, lekker
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

She's back (left back?)! 🥳

Image
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 18:25Je haalt van alles erbij maar daar gaat het hier niet om.
Natúúrlijk gaat het daar wel om, want PSV zou nooit overgaan op deze beslissing als het niet eerst een vrachtlading aan incidenten geregend heeft. De club en de instanties worden al jarenlang stapje voor stapje uitgedaagd en nu staan we op de finishlijn.
Wie zegt dat individueel straffen niet werkt? Bewijs daarvan alsjeblieft? Het is de grootste onzin namelijk.
We straffen individuen al jarenlang en nog steeds stapelen de incidenten zich op. Dan werkt het dus niet, of niet goed genoeg. Ik weet niet welk ander bewijs je graag gewenst had.
Was je er bij vorig jaar? Ik wel. Als je er bij was weet je dat het om een enkeling gaat van de groep die mee was. Hoop aannames. Veel populaire teksten die het bij een bepaalde groep goed doen maar helemaal niks met deze beslissing te maken. Maar ja ach. Zwarte capuchonnetjes hè.
Ja, je bent precies onderdeel van het probleem met dit soort teksten. Het zijn altijd ''anderen'', altijd maar die malle individuen, of dat groepje waar ''wij helemaal niks mee te maken hebben'', zoals ik hier al talloze keren heb gelezen. Continu wijzen, continu distantiëren, maar nooit aanpakken. Verrassing: het zijn geen enkelingen meer. Al jarenlang niet. Het zijn heel veel enkelingen en daarmee dus hele groepen. We kunnen niet eens een kampioenswedstrijd spelen zonder supportersincidenten, omdat een veel te grote groep imbecielen denkt dat regels er zijn om gebroken te worden, of dat PSV er is om misbruikt te worden. De maat is vol. Het gros van de supporters is het zat, de club is het zat, de overheid is het zat, dus krijg je nu deze maatregelen. En terecht.

Op korte termijn zijn er helemaal geen awaydays meer en dat is volgens jouw logica dan te danken aan die enkeling? Grappig. Nederland kent supportersproblemen, maar PSV gaat daarin steeds vaker vooraan lopen en die ontwikkeling is al jaren gaande. Het is godverdomme treurig.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 9):
Jur1913TigTogFlipmatejaSørenJohann VogelaarIttotpsvgoudaShovingNE2Number 8 On Tour
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 18:55Natúúrlijk gaat het daar wel om, want PSV zou nooit overgaan op deze beslissing als het niet eerst een vrachtlading aan incidenten geregend heeft. De club en de instanties worden al jarenlang stapje voor stapje uitgedaagd en nu staan we op de finishlijn.
Waarom communiceren ze dat dan niet? Waarom dan aangeven dat het om antisemitische teksten gaat? Als je een statement wil maken tegen het probleem heeft het geen zin om er om heen te draaien. Zeg waar het op slaat. Jij vult nu namelijk volledig in dat het om andere dingen gaat. Nogmaals is daar bewijs voor?
Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 18:55We straffen individuen al jarenlang en nog steeds stapelen de incidenten zich op. Dan werkt het dus niet, of niet goed genoeg. Ik weet niet welk ander bewijs je graag gewenst had.
https://www.knvb.nl/nieuws/organisatie/ ... e-stadions

Het stapelt zich op en toch zijn er minder incidenten. Directeuren die spreken of dat de aanpak werkt. Het is weer een onderbuikgevoel dat je als feit presenteert zonder cijfers te overleggen. Denk je echt dat het vroeger allemaal beter was? Ga eens in gesprek met mensen die vroeger op Oost zaten. Kijk hoe het er toen aan toe ging. Tegenwoordig wordt alleen alles gefilmd en staat het binnen 1 minuut op Social media. Dat is niet het bewijs dat het maar blijft oplopen.
Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 18:55Ja, je bent precies onderdeel van het probleem met dit soort teksten. Het zijn altijd ''anderen'', altijd maar die malle individuen, of dat groepje waar ''wij helemaal niks mee te maken hebben'', zoals ik hier al talloze keren heb gelezen. Continu wijzen, continu distantiëren, maar nooit aanpakken. Verrassing: het zijn geen enkelingen meer. Al jarenlang niet. Het zijn heel veel enkelingen en daarmee dus hele groepen. We kunnen niet eens een kampioenswedstrijd spelen zonder supportersincidenten, omdat een veel te grote groep imbecielen denkt dat regels er zijn om gebroken te worden, of dat PSV er is om misbruikt te worden. De maat is vol. Het gros van de supporters is het zat, de club is het zat, de overheid is het zat, dus krijg je nu deze maatregelen. En terecht.
Of jij bent onderdeel van het probleem waardoor er geen oplossing is. Zolang je collectief blijft straffen haal je de individuen er niet uit. Oftewel, de rotte appels zijn er volgende keer gewoon weer bij. Want op een gegeven moment worden er weer supporters toegelaten bij Ajax-PSV. Het ging vorig jaar in totaal om ongeveer 20 mensen wat ik begreep die dingen geroepen hebben. Als dat serieus een reden is om een collectieve straf op te leggen, los je het probleem niet op.
Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 18:55Op korte termijn zijn er helemaal geen awaydays meer en dat is volgens jouw logica dan te danken aan die enkeling? Grappig. Nederland kent supportersproblemen, maar PSV gaat daarin steeds vaker vooraan lopen en die ontwikkeling is al jaren gaande. Het is godverdomme treurig.
Nogmaals, op korte termijn zijn er alleen geen awaydays als mensen collectieve straffen blijven accepteren en de rotte appels niet keihard aangepakt worden. Overal gebeurd het dat individuen worden aangepakt behalve bij het voetbal. Nee daar wordt er voor gekozen om hele groepen mensen buiten te sluiten. En blijkbaar vinden we het nog normaal ook.
These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 3):
Mr.UnibetJordi29.04.2007
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 19:08Waarom communiceren ze dat dan niet? Waarom dan aangeven dat het om antisemitische teksten gaat? Als je een statement wil maken tegen het probleem heeft het geen zin om er om heen te draaien. Zeg waar het op slaat. Jij vult nu namelijk volledig in dat het om andere dingen gaat. Nogmaals is daar bewijs voor?
Sorry, maar je bent zelf echt wel intelligent genoeg om dezelfde inschatting te maken als ik. Kom nou. Als jij denkt dat deze keuze gemaakt wordt op basis van één keer antisemitische teksten, dan ben je wel heel naïef. Sowieso heb ik nog geen enkele PSV-Ajax of Ajax-PSV bezocht waar niet tenminste één keer iets lelijks over Joden of het vergassen ervan gezongen/geschreeuwd wordt, dus wat dat betreft is het toch vooral een soort nare traditie. En nu is de maat vol, nadat er al verschillende keren is gevraagd en gewaarschuwd om het niet te doen. Wat dat betreft bestaat het gros van de fanatieke aanhang duidelijk uit een stel koppige kinderen die niet kunnen luisteren.
Het stapelt zich op en toch zijn er minder incidenten. Directeuren die spreken of dat de aanpak werkt. Het is weer een onderbuikgevoel dat je als feit presenteert zonder cijfers te overleggen. Denk je echt dat het vroeger allemaal beter was? Ga eens in gesprek met mensen die vroeger op Oost zaten. Kijk hoe het er toen aan toe ging. Tegenwoordig wordt alleen alles gefilmd en staat het binnen 1 minuut op Social media. Dat is niet het bewijs dat het maar blijft oplopen.
Nee, vroeger was niet alles beter en vroeger hadden we ook incidenten, maar de laatste jaren is het bij PSV wel aan het toenemen. Daarvoor hoef je alleen maar regelmatig een wedstrijd te bezoeken. Over andere clubs kan ik niks zeggen en dat doe ik dan ook niet.

Overigens zou ik je willen aanraden om een betere link te gebruiken dan bovenstaande, waarin slechts twee seizoenen worden vergeleken. Dat zou je standpunt misschien ten goede komen.
Of jij bent onderdeel van het probleem waardoor er geen oplossing is. Zolang je collectief blijft straffen haal je de individuen er niet uit. Oftewel, de rotte appels zijn er volgende keer gewoon weer bij. Want op een gegeven moment worden er weer supporters toegelaten bij Ajax-PSV. Het ging vorig jaar in totaal om ongeveer 20 mensen wat ik begreep die dingen geroepen hebben. Als dat serieus een reden is om een collectieve straf op te leggen, los je het probleem niet op.
Ik ben onderdeel van het probleem omdat ik voorstander ben van het collectief straffen van een achterban die zich structureel misdraagt? Grappig. Misschien had je die uitwedstrijd van vorig jaar niet moeten bezoeken, want je standpunten worden er niet per se helderder van.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
TigTogFlipJur1913
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 18:55
danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 18:25Je haalt van alles erbij maar daar gaat het hier niet om.
Natúúrlijk gaat het daar wel om, want PSV zou nooit overgaan op deze beslissing als het niet eerst een vrachtlading aan incidenten geregend heeft. De club en de instanties worden al jarenlang stapje voor stapje uitgedaagd en nu staan we op de finishlijn.
Wij staan ( bijna ) bovenaan!
Image

Is natuurlijk seizoen 2021/22 & 2022/23, niet 2023/24. Daar zijn zo ver ik kan zien 'maar' 3 boetes ( wat niveau 2021/22 is ) opgelegd. Dat is nog buiten de overige incidenten.
Dat PSV - of eerder een select deel van de aanhag ) het braafste jongentje van de klas is is nou niet echt de realiteit meer en dat is spijtig, het is nergens voor nodig en zorgt enkel voor dit soort spijtige keuzes.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ben geen voorstander van dit collectief straffen. Zoals ook hier op het forum ook wel door meerdere wordt gedeelt dat de rotte appels alleen maar komen om rotzooi te trappen en geen supporter zijn, die ga je dus niet straffen als ze niet naar ajax-PSV mogen. En ik geloof er ook niet in dat 1 keer zonder uitsupporters naar amsterdam te gaan voorkomt dat het haar erop geen spreekkoren zijn. Zijn genoeg camera's op het vak om de schreeuwers eruit te halen en een flinke straf te geven.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 19:29Sorry, maar je bent zelf echt wel intelligent genoeg om dezelfde inschatting te maken als ik. Kom nou. Als jij denkt dat deze keuze gemaakt wordt op basis van één keer antisemitische teksten, dan ben je wel heel naïef. Sowieso heb ik nog geen enkele PSV-Ajax of Ajax-PSV bezocht waar niet tenminste één keer iets lelijks over Joden of het vergassen ervan gezongen/geschreeuwd wordt, dus wat dat betreft is het toch vooral een soort nare traditie. En nu is de maat vol, nadat er al verschillende keren is gevraagd en gewaarschuwd om het niet te doen. Wat dat betreft bestaat het gros van de fanatieke aanhang duidelijk uit een stel koppige kinderen die niet kunnen luisteren.
Omdat het in Amsterdam, zeker met Halsema de laatste tijd, vaker voorkomt. Vraag het aan de NEC supporters die het stadion niet inkwamen omdat ze Youri Youri (Baas) scanderen in de trein/bus. Zoals ze altijd doen. Politie verstaat Nouri. Op aanwijzen van de burgemeester iedereen naar huis gestuurd die in die trein/bus zat. Zo zijn er nog meer voorbeelden van een overdreven aanpak van Halsema. Precies wat ik denk dat hier ook gebeurd. Waarom zijn er vorig jaar anders wel, tot verbazing van veel mensen, een vol uitverkocht uitvak? Terwijl het vaker voor is gekomen dat er beperkingen waren? Jij vindt het blijkbaar allemaal logisch. Ik snap nog steeds niet waarom het niet in het bericht zal staan als het zo is. Helemaal omdat vorig jaar, nogmaals op een enkeling na, zo’n 20 mensen op zo’n grote groep, iets geroepen hebben.
Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 19:29Nee, vroeger was niet alles beter en vroeger hadden we ook incidenten, maar de laatste jaren is het bij PSV wel aan het toenemen. Daarvoor hoef je alleen maar regelmatig een wedstrijd te bezoeken. Over andere clubs kan ik niks zeggen en dat doe ik dan ook niet.

Overigens zou ik je willen aanraden om een betere link te gebruiken dan bovenstaande, waarin slechts twee seizoenen worden vergeleken. Dat zou je standpunt misschien ten goede komen.
Het enige wat ik met bovenstaande link deed is jouw standpunt weerleggen dat de incidenten zich aan het opstapelen zijn. Ik zal van jou daar het bewijs dan wel eens willen zien aangezien de informatie die ik deel van het OM en KNVB komen. Officiële cijfers dus. Nogmaals, alleen om aan te geven dat het niet aan het opstapelen is. Iets wat jij roept, maar blijkbaar dus zonder keiharde cijfers.

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 19:29Ik ben onderdeel van het probleem omdat ik voorstander ben van het collectief straffen van een achterban die zich structureel misdraagt? Grappig. Misschien had je die uitwedstrijd van vorig jaar niet moeten bezoeken, want je standpunten worden er niet per se helderder van.
Maar ik ben wel het probleem omdat ik nog steeds van mening ben dat het om een enkeling gaat? En ja, ik vind mensen die voor collectieve straffen zijn en dit allemaal maar accepteren en blijkbaar het er dus mee eens zijn een onderdeel van het probleem. Omdat als het zo doorgaat de stap naar wedstrijden zonder publiek dalijk normaal is. Omdat je met collectieve straffen de rotte appels er niet uithaalt. Wat PSV nu letterlijk doet is het “probleem” verschuiven naar komende jaren. Dit lost toch niets op.

Wat is de volgende stap. Ajax thuis zonder publiek? Want denk je niet dat er dan niet iets met joden en springen gezongen wordt? Waar het hier allemaal om gaat? Deze actie heeft 0.0 zin. Dat is het enige wat ik vanaf het begin duidelijk probeer te maken. En ik wil het bij de feiten houden en niet dat er dingen worden geroepen die hier gewoon niks mee te maken hebben.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 20:02Omdat het in Amsterdam, zeker met Halsema de laatste tijd, vaker voorkomt. Vraag het aan de NEC supporters die het stadion niet inkwamen omdat ze Youri Youri (Baas) scanderen in de trein/bus. Zoals ze altijd doen. Politie verstaat Nouri. Op aanwijzen van de burgemeester iedereen naar huis gestuurd die in die trein/bus zat. Zo zijn er nog meer voorbeelden van een overdreven aanpak van Halsema. Precies wat ik denk dat hier ook gebeurd. Waarom zijn er vorig jaar anders wel, tot verbazing van veel mensen, een vol uitverkocht uitvak? Terwijl het vaker voor is gekomen dat er beperkingen waren? Jij vindt het blijkbaar allemaal logisch. Ik snap nog steeds niet waarom het niet in het bericht zal staan als het zo is. Helemaal omdat vorig jaar, nogmaals op een enkeling na, zo’n 20 mensen op zo’n grote groep, iets geroepen hebben.
Ik weet niet wat er bij andere incidenten precies gebeurd is, was er ook niet bij, maar het interesseert me ook niet zoveel. Dit is typisch wijsgedrag waar je vanaf moet. Het gaat om PSV en bij ons gaat het al jarenlang op allerlei plekken mis. Het gaat niet om Halsema, NEC of een enkeling die wat roept, want dan zouden dit geïsoleerde incidenten zijn. Dat zijn het niet. We kunnen ons niet eens gedragen tijdens onze eigen kampioenswedstrijd. Besef je hoe ernstig dat is? Besef je hoe diep de problemen dan zitten?
Het enige wat ik met bovenstaande link deed is jouw standpunt weerleggen dat de incidenten zich aan het opstapelen zijn. Ik zal van jou daar het bewijs dan wel eens willen zien aangezien de informatie die ik deel van het OM en KNVB komen. Officiële cijfers dus. Nogmaals, alleen om aan te geven dat het niet aan het opstapelen is. Iets wat jij roept, maar blijkbaar dus zonder keiharde cijfers.
Je weerlegt precies niks. Je post een link over een afgenomen aantal incidenten in het Nederlandse betaalde voetbal vergeleken met vorig seizoen. Dat is niet hoe je een trend analyseert, laat staan een trend over PSV-supporters waar ik het over heb. Met diezelfde logica kan ik evengoed framen dat het aantal incidenten tijdens Ajax-PSV explosief zijn toegenomen ten opzichte van vorige jaren. Dat is verder mijn punt ook niet: de incidenten stapelen zich op en dat kun je niet ontkennen. Madrid, meerdere keren Amsterdam, Londen, Heerenveen, Lens, Rotterdam, zelfs in ons eigen stadion en onze eigen stad. En dat zijn dan gedocumenteerde incidenten. Je kan het allemaal nog een keer rustig op het grote boze internet nalezen. Maar ik heb het vermoeden dat dat allemaal ook weer aan anderen lag en écht niet aan de eigen supporters.
Wat is de volgende stap. Ajax thuis zonder publiek?
Het zou me niets verbazen als het daar ook nog een keer toe gaat komen als onze eigen supporters schijt blijven hebben aan alle verzoeken, regels en maatregelen. Het wijzen naar anderen moet gewoon stoppen. In de spiegel kijken.
Last edited by Ykhim on 29 Jul 2024, 20:27, edited 1 time in total.
These users thanked the author Ykhim for the post:
TigTogFlip
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No



:finger:
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 20:27Ik weet niet wat er bij andere incidenten precies gebeurd is, was er ook niet bij, maar het interesseert me ook niet zoveel. Dit is typisch wijsgedrag waar je vanaf moet. Het gaat om PSV en bij ons gaat het al jarenlang op allerlei plekken mis. Het gaat niet om Halsema, NEC of een enkeling die wat roept, want dan zouden dit geïsoleerde incidenten zijn. Dat zijn het niet. We kunnen ons niet eens gedragen tijdens onze eigen kampioenswedstrijd. Besef je hoe ernstig dat is? Besef je hoe diep de problemen dan zitten?
En dat is hier juist het probleem. Het gaat in dit specifieke geval om iets wat een enkeling geroepen heeft. Zoals nu voor de 3e keer aangegeven. Een groep van 20 personen. Dat is rond de 1% van de personen die er waren. Dan heb ik het over een enkeling ja. Kan je van alles er weer bijhalen. Er wordt in het bericht van PSV over vorig jaar gesproken. Over niks anders. En die individuen zijn gestraft. Wat heeft het voor nut om nu dan nog een keer collectief te straffen?
Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 20:27Je weerlegt precies niks. Je post een link over een afgenomen aantal incidenten in het Nederlandse betaalde voetbal vergeleken met vorig seizoen. Dat is niet hoe je een trend analyseert, laat staan een trend over PSV-supporters waar ik het over heb. Met diezelfde logica kan ik evengoed framen dat het aantal incidenten tijdens Ajax-PSV explosief zijn toegenomen ten opzichte van vorige jaren. Dat is verder mijn punt ook niet: de incidenten stapelen zich op en dat kun je niet ontkennen. Madrid, meerdere keren Amsterdam, Londen, Heerenveen, Lens, Rotterdam, zelfs in ons eigen stadion en onze eigen stad. En dat zijn dan gedocumenteerde incidenten. Je kan het allemaal nog een keer rustig op het grote boze internet nalezen. Maar ik heb het vermoeden dat dat allemaal ook weer aan anderen lag en écht niet aan de eigen supporters.
Ik frame niks. Ik laat de feiten zien. Het is een feit dat het aantal incidenten is gedaald. Als iemand dan roept dat de incidenten zich de laatste tijd opstapelen, prima. Vervolgens begin je over zwarte capuchonnetjes en nu noem je Atletico van 8 jaar geleden. Ik kan je 1 ding zeggen. Maar daar hadden zwarte capuchonnetjes en de jongens die volgens jou de laatste jaren voor meer problemen veroorzaken bij ons op de tribune niks mee te maken.

Verder benoem ik al 3 keer iets wat je niet wilt lezen. Je moet de rotte appels aanpakken. Keihard straffen er voor zorgen dat ze niet meer bij zulke dingen betrokken kunnen raken. Ik zeg nergens dat onze supporters goed bezig zijn. Ik blijf het zeggen. Met collectief straffen los je precies 0.0 op. En weet je waarom? Omdat iedereen van de dupe is. En de mensen die het doen geven het er minste om. Zorg dat je die mensen raakt. Zorg dat ze niet meer het stadion inkomen. Sterker nog, zorg er voor dat ze niet eens meer rond het stadion mogen komen zodra PSV speelt. Daar ga je iets mee oplossen. Niet door niemand meer naar een stadion te laten.
Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 20:27Het zou me niets verbazen als het daar ook nog een keer toe gaat komen als onze eigen supporters schijt blijven hebben aan alle verzoeken, regels en maatregelen. Het wijzen naar anderen moet gewoon stoppen. In de spiegel kijken.
En wat gaan we daarmee opschieten? Als er 10 man iets roepen, vervolgens gecorrigeerd worden en overstemd worden door de rest van de supporters, precies wat vorig jaar bij Ajax-PSV gebeurde hebben mensen toch geen schijt aan de verzoeken? Dat er rotte appels tussen zitten klopt. Maar hiermee ga je die niet aanpakken. Ik val in herhaling. Maar als 10 mensen zich niet aan de maximumsnelheid van 130 houden op de snelweg, ga je die weg toch ook niet dichtgooien voor de rest van de week. Dan zorg er je voor dat die mensen die zich niet aan de regels houden gepakt worden.

Nogmaals. Er gebeurd genoeg waar je iets van kan vinden. Als je denkt dat dat met collectieve straffen gaat oplossen ga je wat mij betreft heel snel toe naar een voetbal zonder uitsupporters en vervolgens naar een voetbal zonder supporters. Want je straft de mensen niet die het doen. Ik zie nogmaals echt 0.0 nut van deze beslissing.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik kan er heel veel over zeggen nog. Ik denk dat het beter is deze gewoon nog een keer hier te droppen. Hij is weer grotendeels van toepassing:

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Het staat en valt met het feit dat de individuele straffen niet gehandhaafd kunnen worden terwijl de middelen aanwezig zijn.

Zodra dat tuig ineens 5 jaar meldplicht heeft en 10 jaar een gebiedsverbod op wedstrijddagen ben je al een stuk verder.

Natuurlijk zijn er nog steeds lieden dat straffen niet werkt en dat je in gesprek moet gaan met doorgaans doorgesnoven idioten. Werkt niet. Stadionverboden kunnen niet effectief gehandhaafd worden omdat de halve wereld dan privacy gaat schreeuwen.

Individueel straffen, gebiedsverboden en meldplicht. Niet aan houden verlengen. Boetes voor PSV, verhalen. Geen idee waarom PSV dat moet betalen, maar het schijnt volgens een groep zielig te zijn om te verhalen. Maar als je schade maakt moet je betalen. Simplex as that.

Zolang dat niet kan blijft collectief straffen de enige optie als de rest duidelijk niet werkt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2024, 20:55Zolang dat niet kan blijft collectief straffen de enige optie als de rest duidelijk niet werkt.
Dus moet een grote groep mensen die er niks mee te maken hebben gestraft worden omdat bepaalde instanties(door verschillende redenen) de zaakjes niet op orde hebben?

Plus het feit dat je met collectieve straffen niks oplost, maar het probleem(als er een probleem is) alleen maar aan het verschuiven bent naar de toekomst. Je lost er niks mee op en als je het voor langere tijd gaat doen ben ik er van overtuigd dat het echt heel geen centen gaat kosten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Zolang individueel straffen niet wordt opgepakt en er altijd een groep huilenbalken is die het zielig vindt en jankt over privacy dan hou je dit.

Kiezen of delen.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Johann Vogelaar
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 21:02
ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2024, 20:55Zolang dat niet kan blijft collectief straffen de enige optie als de rest duidelijk niet werkt.
Dus moet een grote groep mensen die er niks mee te maken hebben gestraft worden omdat bepaalde instanties(door verschillende redenen) de zaakjes niet op orde hebben?

Plus het feit dat je met collectieve straffen niks oplost, maar het probleem(als er een probleem is) alleen maar aan het verschuiven bent naar de toekomst. Je lost er niks mee op en als je het voor langere tijd gaat doen ben ik er van overtuigd dat het echt heel geen centen gaat kosten.
Waarom los je er niks mee op dan? Je stelt toch een duidelijk grens als club, gebeurt het volgende keer weer, deel je opnieuw de straf uit. Neemt niet weg dat je daarnaast ook individueel moet straffen.
Saibari is underrated.
Post Reply