PSV Jeugdopleiding Algemeen
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Ik vind dit ook wel een mis. Volgens mij valt hier veel meer uit te halen, en ja ik weet dat er een kostenverhaal aan vast zit, maar het is ook een deel perceptie en opleiding: PSV wil de nummer 1 opleiding zijn, straal dat dan ook uit. Dus stel ik het volgende voor:TigTogFlip wrote: ↑13 Aug 2024, 18:08Ja, precies. Ik heb het gevoel dat er vroeger (+- 10 jaar terug) nog meer content over de jeugd zou zijn dan nu. Vroeger kreeg je hoogtepunten op Youtube, er was zelfs een apart kanaal voor de jeugd. Nu zijn het drie instagramverhalen dat Jong PSV speelde, gevolgd door de ESPN-hoogtepunten.
- Meer live wedstrijden op Youtube
- Website met programma, standen, opstellingen
- Social media speciaal op jeugd ingesteld; dus wederom programma, opstellingen, highlights, interviews coaches en spelers
- Uitgebreide wedstrijd verslagen vanaf de onder 16 t/m Jong PSV
- Meer interviews met jeugdspelers; laat ze maar alvast wennen aan de cameras
- Consistentie met samenvattingen op youtube: alle samenvattingen van onder 16 t/m Jong PSV en het liefst zo snel mogelijk.
Er valt een enorme winst te behalen. Nogmaals, perceptie is realiteit. PSV zegt dat ze serieus zijn met de jeugd en doorstroming; ook daarin mogen ze nog wel stappen maken, zie het eerdere voorbeeld van Bouhoudane, welke echt een van je grootste talenten is. Ontwikkel, investeer in je jeugd, haal toptalenten en laat ze in alle aspecten wennen aan top voetbal bij PSV.
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 5):
- TomPSV • Thijs • DonyellMalen • Voormalig KG • fritske
-
- Bankzitter
Vind wel dat er iets meer begrip mag zijn voor wat PSV hiermee waarschijnlijk beoogt: talenten in alle rust, zonder allerlei perverse buitenwereld prikkels, zich laten ontwikkelen. Waarmee de schuchtere jongens zich veilig blijven voelen, en de blufferige jongens niet te arrogant worden. Waarin spelplezier de basis is van ontwikkeling, en niet eer en -geldzucht. En nieuwe Ilyas Zaidan, Mo Ihattaren of Dani van der Moot-jes te voorkomen.
Of je het er nu mee eens bent of niet, Ome Dumfries is een gast op de Herdgang, en als PSV er voor kiest om conform hun eigen beleid en principes bepaalde zaken niet te delen, dan is het niet aan hem om dat wel te doen.
Of je het er nu mee eens bent of niet, Ome Dumfries is een gast op de Herdgang, en als PSV er voor kiest om conform hun eigen beleid en principes bepaalde zaken niet te delen, dan is het niet aan hem om dat wel te doen.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Wel leuk hoe hij direct op X zet dat iemand vindt dat hij niet direct alles op X moet zetten…
- These users thanked the author Thijs for the post (total 3):
- Franciscus • Araavos • Ranger
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ik geloof niet dat het delen van een opstelling of het doorgeven van stagespelers daar ook maar iets van invloed op heeft.rjg1992 wrote: ↑13 Aug 2024, 19:18 Vind wel dat er iets meer begrip mag zijn voor wat PSV hiermee waarschijnlijk beoogt: talenten in alle rust, zonder allerlei perverse buitenwereld prikkels, zich laten ontwikkelen. Waarmee de schuchtere jongens zich veilig blijven voelen, en de blufferige jongens niet te arrogant worden. Waarin spelplezier de basis is van ontwikkeling, en niet eer en -geldzucht. En nieuwe Ilyas Zaidan, Mo Ihattaren of Dani van der Moot-jes te voorkomen.
Als ze hem dit verbieden moeten ze dat dan ook bij Rik of Marco gaan doen.
-
- Meervoudig international
Het is niet of hij geheimen op x zet. Als je wil dat bepaalde dingen de buitenwereld niet bereiken moet je het complex afsluiten. Zolang je dat niet doet is deze manier van iemand aanspreken echt belachelijk.rjg1992 wrote: ↑13 Aug 2024, 19:18 Vind wel dat er iets meer begrip mag zijn voor wat PSV hiermee waarschijnlijk beoogt: talenten in alle rust, zonder allerlei perverse buitenwereld prikkels, zich laten ontwikkelen. Waarmee de schuchtere jongens zich veilig blijven voelen, en de blufferige jongens niet te arrogant worden. Waarin spelplezier de basis is van ontwikkeling, en niet eer en -geldzucht. En nieuwe Ilyas Zaidan, Mo Ihattaren of Dani van der Moot-jes te voorkomen.
Als je de berichtje van Dumfries op x ziet gaat het om opstellingen en doelpuntenmakers. Vind dit echt niet des PSV’s.
- These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 3):
- Grasmat • Noudke • fritske
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
'Waarschijnlijk beoogt?' Maar dat weten wij niet. Het enige dat wij weten is dat ome Dumfries beweert dat RdG hem zegt 'onmiddellijk [...te ] stoppen met alles op X Facebook en Instagram [...te] zetten want anders worden maatregelen tegen mij genomen'. Het doorgeven van opstellingen en dergelijke zaken vallen imo niet onder 'allerlei perverse buitenwereld prikkels'. En dan nog: hij doet dit al zó lang, vanwaar ineens deze ingreep? (Nogmaals: gesteld dat die door PSV is geïnitieerd, want ook dat is volgens mij nog niet helder). Enfin, stormpje in een vingerhoedje water. Maar wel jammer: was/is van toegevoegde waarde vwb de beleving bij de jeugdelftallen. In mijn ogen danrjg1992 wrote: ↑13 Aug 2024, 19:18 Vind wel dat er iets meer begrip mag zijn voor wat PSV hiermee waarschijnlijk beoogt: talenten in alle rust, zonder allerlei perverse buitenwereld prikkels, zich laten ontwikkelen. Waarmee de schuchtere jongens zich veilig blijven voelen, en de blufferige jongens niet te arrogant worden. Waarin spelplezier de basis is van ontwikkeling, en niet eer en -geldzucht. En nieuwe Ilyas Zaidan, Mo Ihattaren of Dani van der Moot-jes te voorkomen.
-
- Basisspeler
- Favoriete speler: Sangare
-
- Regelmatige invaller
Rini de Groot is hoofd jeugd scouting bij PSV. Zal dus metname rondom stage lopers gaan. Waarbij ik enerzijds snap dat PSV dit het liefst buiten de media wil houden.
Vind de timing vooral opmerkelijk omdat hoewel de meeste relevante/recente stageloper (Amerikaanse jongen) ook door Dumfries gemeld is, had de vader speler dit al een dag eerder op twitter/x vermeld.
Als ik voor mijzelf spreek volg ik Dumfries ook metname voor de updates rondom de jeugd, puur omdat PSV hier zelf niks over deelt, zijn overige tweets spreken mij namelijk alles behalve aan.
Gok dat als PSV inderdaad afgelopen jaren duidelijk had verschaft rondom de jeugd, Dumfries nooit zoveel volgers had opgebouwd. Maar PSV lijkt juist steeds minder rondom de jeugd te willen publiceren. (Enkel contractnieuws wordt eigenlijk nog consequent gedeeld)
Vind de timing vooral opmerkelijk omdat hoewel de meeste relevante/recente stageloper (Amerikaanse jongen) ook door Dumfries gemeld is, had de vader speler dit al een dag eerder op twitter/x vermeld.
Als ik voor mijzelf spreek volg ik Dumfries ook metname voor de updates rondom de jeugd, puur omdat PSV hier zelf niks over deelt, zijn overige tweets spreken mij namelijk alles behalve aan.
Gok dat als PSV inderdaad afgelopen jaren duidelijk had verschaft rondom de jeugd, Dumfries nooit zoveel volgers had opgebouwd. Maar PSV lijkt juist steeds minder rondom de jeugd te willen publiceren. (Enkel contractnieuws wordt eigenlijk nog consequent gedeeld)
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
https://www.vi.nl/pro/veranderingen-in- ... rt-academy
Want wat nu wordt gekenmerkt als Bosz-ball moet, ook als de trainer PSV al lang en breed heeft verlaten, verankerd blijven in de identiteit van PSV. Niet alleen bij het eerste elftal, maar dus door de gehele club heen.
Kevin Balvers is door PSV aangetrokken om daar handen en voeten aan te geven. Balvers komt over van Arsenal waar hij de afgelopen drie jaren als Football Methodology Analyst werkte. In het verleden was hij bij Vitesse en Malmö FC actief als video-analist en bij PSV vervult Balvers de nieuw gecreëerde functie van Manager Methodology.
Of, in goed Nederlands, Manager Voetbalvisie. Balvers wordt er mede en onder meer verantwoordelijk voor dat de manier van spelen en de spelprincipes waar de club voor staat bij alle elftallen te zien zijn.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
In datzelfde stuk. Arme Rini was gewoon een beetje gefrustreerd.
Met de aanstelling van Wijnker lijkt er ook in de scouting wel wat te gaan veranderen. Zo praat hoofd jeugdscout Rini de Groot met PSV over andere rol binnen de club.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
Of t is zijn nieuwe rol
-
- International
- Favoriete speler: 12e man
Als hij verantwoordelijk is voor al die ellende die we de afgelopen 10 jaar hebben ‘gescout’ voor de jeugd lijkt me dat meer dan terecht.
- These users thanked the author iam for the post:
- Heissenberrug
- DonyellMalen
- Legende
Er zijn hele goed ontwikkelingen gaande in de structuur van de jeugdopleiding. Dat laat dit stuk ook weer zien.
Vooral zaak om nu door te pakken en toptalenten in de categorie 15-21 jaar oud te blijven binnenhengelen. Daar mag namelijk echt nog veel gebeuren. In ieder geval daad bij woord houden.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 6):
- Menno1 • LeandroBonfim • Standbeeld • ArounaKone • FritskePhilips • DaveB
-
- Lid scoutingsteam
Wie was die Zaidan dan?rjg1992 wrote: ↑13 Aug 2024, 19:18 Vind wel dat er iets meer begrip mag zijn voor wat PSV hiermee waarschijnlijk beoogt: talenten in alle rust, zonder allerlei perverse buitenwereld prikkels, zich laten ontwikkelen. Waarmee de schuchtere jongens zich veilig blijven voelen, en de blufferige jongens niet te arrogant worden. Waarin spelplezier de basis is van ontwikkeling, en niet eer en -geldzucht. En nieuwe Ilyas Zaidan, Mo Ihattaren of Dani van der Moot-jes te voorkomen.
Van der Moot was gewoonweg niet goed genoeg.
-
- Legende
We hebben vier grote opleidingen in NL. De afgelopen vijf jaar heeft Ajax daar het meeste geld uitgehaald maar PSV is een goede tweede. Op dit moment staat PSV wat betreft marktwaarde in de selectie toch echt op nummer een.
Ja, er kan en moeten dingen beter in de opleiding. Maar we zijn ook niet bepaald geleid door amateurs de afgelopen jaren. Die indruk krijg je hier soms.
Ja, er kan en moeten dingen beter in de opleiding. Maar we zijn ook niet bepaald geleid door amateurs de afgelopen jaren. Die indruk krijg je hier soms.
- DonyellMalen
- Legende
-
- Bankzitter
Vergeet AZ niet. Denk eerlijk gezegd dat die qua opleiding nog net wat hoger 'scoren'.koetje wrote: ↑14 Aug 2024, 17:05 We hebben vier grote opleidingen in NL. De afgelopen vijf jaar heeft Ajax daar het meeste geld uitgehaald maar PSV is een goede tweede. Op dit moment staat PSV wat betreft marktwaarde in de selectie toch echt op nummer een.
-
- Legende
Wat een amateuristisch gedoe zeg. Laat die man gewoon doen wat hij al jaren doet, hij doet geen vlieg kwaad. Had dat gewoon namens PSV met ome Dumfries zelf opgelost i.p.v. dat Denzel er nu ook bij betrokken wordt