Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

danko-lazovic wrote: 03 Sep 2024, 11:50Heel de window is gezegd dat het op het einde vloeibaar ging worden en er spelers beschikbaar zouden komen. Vervolgens is alleen maar gebleken dat het langer je deze window wacht, hoe duurder de spelers.
En toch was dat altijd wat gebeurde. Het is ook voor mijn gevoel op meerdere vlakken een ander window dan gebruikelijk. Ook qua buitenlandse transfers. Zullen ze moeten gaan evalueren en kijken hoe hier mee om te gaan ni het vervolg. Dat gaan ze ook doen zei Stewart volgens mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Søren
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

PSV heeft gewoon een hele matige window gehad.
De echte versterkingen voor de verdediging zijn er niet, en wat er wel is gekomen, is niet het (CL) niveau waar we op gehoopt hadden.
Als Dest niet geblesseerd was geweest hadden we die niet kunnen kopen, dus dat was vooral geluk.
Dat Benitez, Boscagli, Schouten, Veerman en Bakayoko nog in ons shirt spelen komt simpelweg omdat er geen (juiste) biedingen/clubs voor hen gekomen zijn.
Daardoor moet er volgende zomer te veel gaan gebeuren, en dat is niet goed.
De grote transfer die had moeten plaatsvinden is er niet gekomen.

Het kopen van Tillman dat is dan weer wel fantastisch gedaan.

Al met al een hele matige window, dikke onvoldoende, en (ambitieuze) topclub onwaardig.
Het lijkt er op dat Stewart en zijn team geen moment in controle zijn geweest over de situatie, en als een stel konijnen in de koplampen hebben zitten kijken, angstig voor wat er op hem af ging komen.
Dat sommige dingen dan toch nog goed uit pakken; Dest, en het aanblijven van de kernspelers, is meer geluk dan wijsheid.
Dit was HET moment om met onze mooie club de volgende stap te zetten, voorlopig afstand te nemen van de NLse concurrenten, en Europees meer aansluiting te vinden.
Gemiste kans!
Last edited by Søren on 03 Sep 2024, 12:04, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Søren for the post (total 3):
    NikiYuriforovBolinhoBombel500
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Sensation wrote: 03 Sep 2024, 11:55Zoals je het nu opschrijft is het heel stellig en gooi je het op timing, maar je hebt geen idee wat er in de tussentijd is gebeurt dus het is heel lastig oordelen. Misschien is het wel zoals jij zegt en heeft Stewart tussen 22 augustus en tussen 29 augustus geld zitten tellen of het bod hoger kon. Maar het kan ook te maken hebben met eerst een persoonlijk akkoord bereiken met Itakura voordat je een bod bij de club uitbrengt (is tegenwoordig beetje de standaard werkwijze in het voetbal), mss wilde PSV wel eerst van andere opties antwoorden hebben, eerst kijken wat er op andere posities zou gebeuren en of het geld er nog wel was etc. etc.
    Ja we kunnen dan beter over niks oordelen. Want we hebben geen idee wat er speelt bij PSV. Dus ook niet of het nu zo’n moeilijk window was of juist een normale vanuit PSV gezien. Zijn allemaal conclusies die getrokken worden op berichten die we lezen in de media. Dat is een beetje het leven van een voetbalsupporter.

Het enige wat ik doe is de informatie die we van Rik gekregen hebben in een soort tijdlijn zetten. Meer doe ik niet. Maar ik vind dat Itakura verhaal gewoon niet heel ijzersterk met de informatie die we hebben. Logisch dat een club een basisspeler niet op de laatste speeldag wil verkopen zonder dat er tijd is voor een vervanger.
  • These users thanked the author danko-lazovic for the post:
    Juancho
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Søren wrote: 03 Sep 2024, 12:02 PSV heeft gewoon een hele matige window gehad.
    De echte versterkingen voor de verdediging zijn er niet, en wat er wel is gekomen, is niet het (CL) niveau waar we op gehoopt hadden.
    Als Dest niet geblesseerd was geweest hadden we die niet kunnen verlengen, dus dat was vooral geluk.
    Dat Benitez, Boscagli, Schouten, Veerman en Bakayoko nog in ons shirt spelen komt simpelweg omdat er geen (juiste) biedingen/clubs voor hen gekomen zijn.

Al met al een hele matige window, dikke onvoldoende, en (ambitieuze) topclub onwaardig.
    Het lijkt er op dat Stewart en zijn team geen moment in controle zijn geweest over de situatie, en als een stel konijnen in de koplampen hebben zitten kijken, angstig voor wat er op hem af ging komen.
    Dat sommige dingen dan toch nog goed uit pakken; Dest, en het aanblijven van de kernspelers, is meer geluk dan wijsheid.
    Dit was HET moment om met onze mooie club de volgende stap te zetten, voorlopig afstand te nemen van de NLse concurrenten, en Europees meer aansluiting te vinden.
    Gemiste kans!
    Image
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 10):
    Smeets14SensationArdbegBoszball19130946351Ren HöekBattyboyPeeesjeeveeTrixmDutch Cowboy
    Kolkmania
    Regelmatige invaller

O Goleiro Grande wrote: 03 Sep 2024, 10:25
    Menno1 wrote: 03 Sep 2024, 10:05

Ze waren wel zeker verbaasd. Kijk maar wat Stewart in Mei zei; dat de verwachten dat de meesten zouden bijtekenen. En er stond niemand klaar om zowel hem als Boscagli op te volgen. Zelfs Ajax, met al hun problemen, weet snel te schakelen maar wij eindigen uiteindelijk met Karsdorp, een speler die in eerste instantie niet eens in beeld was.

En nu gaan we contracten verlengen? Eerst zien. Voorlopig heeft Stewart een uiterst belabberd track record wat betreft contract verlengingen en gezien de stampei die Vertessen, Teze, Benitez, Boscagli heeft gemaakt moet ik maar zien of dat echt gaat gebeuren.
    Of ze er nu werkelijk over verbaasd zijn dat genoemde spelers weg zouden willen maakt eigenlijk niet uit. Maar dat het niet opkwam om op zijn minst rekening te houden met dergelijke scenario's vind ik even merkwaardig als beangstigend. Sowieso ben ik er voorstander in de breedte spelers klaar te stomen voor een rol in de basis, voor het moment dat voor zekere basiskrachten en vooral steunpilaren een volgende carrierestap in zicht komt. Vorig jaar was de bezetting in de breedte met Mauro, Obispo, ABK en Sambo kwalitatief en w.b. fitheid naar mijn smaak niet van het juiste niveau, laat staan een garantie voor duurzame kwaliteit bij een eventueel vertrek van hun concurrenten. En dat je voortdurend aan het schuiven kwam met Schouten om dat Ramalho over de grens niet voldeed was ook al een teken aan de wand om eens in actie te komen.

Ik zeg niet dat we een voorbeeld moeten nemen aan Feyenoord en het is nog te voorbarig om hun keuzes een schot in de roos mogen noemen, maar in de kennelijk moeilijke markt voor deze posities - waar dat ook op mag slaan - kan het komend seizoen rekenen op de diensten van Gijs Smal, Hugo Bueno, Jordan Lotomba en Bart Nieuwkoop. Wat betreft hun transferbeleid op die plekken in het elftal hoor je intussen niemand over het 'overbruggen van een Hartman-loze periode.' En achter Hancko, Trauner en Beelen heeft Te Kloese Jeyland Mitchell en Facundo Gonzalez klaargezet.

Nogmaals, los van de kwaliteit waar elke speler/aanwinst voor staat, maar wat betreft de achterhoede heeft Te Kroese zijn trainer meer geholpen dan Stewart Bosz in mijn ogen. Met nog 19 wedstrijden voor de winterstop ben ik benieuwd in hoeverre Bosz zich tactisch in allerlei bochten moet wringen als gevolg van zowel de kwaliteit als de kwantiteit die hij tot zijn beschikking heeft. En of Stewart in januari opnieuw de markt opgaat als dit te gortig wordt.
    Maar ik denk dat hele punt is dat je het simpelweg niet los kunt zien vna de kwaliteit van een speler. Ja, er zijn spelers beschikbaar. Maar voegen ze daadwerkelijk ook wat toe?

Feyenoord heeft na het vertrek van Geertruida 5 CV's, waarvan de twee aankopen eigenlijk geen ervaring hebben op het hoogste niveau, terwijl de trainer in het verleden regelmatig heeft gespeeld met 3 CV's. Daarnaast ontbeert de selectie creativiteit, zeker als Stengs ook nog langdurig is geblesseerd. Een probleem dat ze vorig jaar al hadden en nu zijn ze Minteh ook nog kwijt. Dus ook daar zijn ze blijkbaar niet in staat geweest om fatsoenlijk te anticiperen.

De doorsnee Feyenoord supporter is veel gefrustreerder met de transferwindow dan PSV supporter hoor. Dat ze een dubbele bezetting met twijfelachtige kwaliteiten op de backs hebben doet daar niet aan af.
    danko-lazovic
    Meervoudig international

In men’s professional football, a total of more than USD 6.4 billion was spent on transfer fees, which is the second highest amount ever. Over 10,900 international transfers were registered in men’s professional football around the globe, an all-time record.

Feiten ;)
    DonyellMalen
    Legende

Als Dest niet geblesseerd was geweest hadden we die niet kunnen kopen, dus dat was vooral geluk.

Gemiste kans!
    Vind jouw schets wel heel erg zuur. Vergeet niet dat onze concurrenten allemaal een nog slechtere window dan wij hebben gehad.

Kritisch zijn is terecht, bij voorkeur was er een linksback gekomen, dat is een enorm hiaat in de selectie, zeker met het oog op de CL. We hebben niet alles uit de window gehaald wat mogelijk was, men had echt kunnen doorpakken. Maar om daar nou constant in te blijven hangen is het mij niet waard. We hebben alsnog een geweldige selectie staan waar wij dit seizoen onwijs van gaan genieten.

Earnest kan nu even op vakantie, maar mag daarna flink aan de bak met het verlengen van contracten. Genoeg te doen in ieder geval.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 5):
    GrasmatArdbegBoszball1913LenteMichel
    Vanthaman18
    Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 03 Sep 2024, 12:11

Gemiste kans!
    Vind jouw schets wel heel erg zuur. Vergeet niet dat onze concurrenten allemaal een nog slechtere window dan wij hebben gehad.

Kritisch zijn is terecht, bij voorkeur was er een linksback gekomen, dat is een enorm hiaat in de selectie, zeker met het oog op de CL. We hebben niet alles uit de window gehaald wat mogelijk was, men had echt kunnen doorpakken. Maar om daar nou constant in te blijven hangen is het mij niet waard. We hebben alsnog een geweldige selectie staan waar wij dit seizoen onwijs van gaan genieten.

Earnest kan nu even op vakantie, maar mag daarna flink aan de bak met het verlengen van contracten. Genoeg te doen in ieder geval.
    Het is toch de grootste prestatie dat het gelukt is om onze geweldige verdedigers (Dest, Boscagli), middenvelders (Tillman, Veerman, Schouten, Saibari, Til) en aanvallers (Noa, Bakayoko, Luuk, Pepi) te behouden. We hebben nu een geweldig elftal dat al zo goed op elkaar ingespeeld is. Dat er een linksback mist is klote en zuur ja, maar kom op, wie gaat ons kloppen in de competitie? En wie zegt dat we in de CL met dit elftal niet kunnen stunten?

Als ik dan zo'n zure post lees, denk ik echt dat de persoon in een andere wereld leeft. Meer geluk dan wijsheid dat onze toppers gebleven zijn? Bullshit.
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 2):
    DonyellMalenPeeesjeevee
    ShovingNE2
    Site Admin

DonyellMalen wrote: 03 Sep 2024, 12:11Vind jouw schets wel heel erg zuur.
    Ben je verbaasd? Hij is echt bijna altijd zuur. Je kan een hele vloot heftrucks dagelijks mee vullen.

Schromelijk overdreven. En zoals zo vaak: alles wat goed gaat is geluk of ligt aan iets buiten PSV.

Het is een ok-window. Ik geef het een 6,7. Had verwacht dat we serieus op het middenveld zouden inleveren wat forse gevolgen zou hebben. Dat is niet gebeurd. Mooi.

Op linker CV/linksback had ik graag iemand erbij gehad. Meer dan graag. Helaas.

Ik vond de analyse van Timmer wel goed. Voor de camera. Bij PSV staat de landstitel op 1,2 en 3. En dat gaat lukken. Hand wat op de kniphouden is ook een keuze. Ik had graag een transferwindow gezien wat zich meer richtte op presteren in de CL.

Hele lijstjes wat goed of niet goed is gegaan. Ik geloof het wel. Sommige zaken liggen buiten je macht. Zoals verlengen. Maar dat dringt bij sommigen nog niet door. Prima. Lekker de club affikken omdat je het zelf allemaal veel beter en sneller had gedaan. Ik moet er wel om lachen.

Is alles goed gegaan? Zeker niet. Maar snap dat PSV tevreden is. En van buitenaf wordt er ook genuanceerder tegenaan gekeken.

Benieuwd naar de komende maanden of we beweging in contracten gaan zien. Hoe gaan ze zich voorbereiden op een heel hectische window volgens jaar en of ze het anders gaan aanvliegen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 13):
    Jur1913SensationDonyellMalenGrasmatArdbegbeast66Boszball1913SKERLAMithrasRen HöekHammerDutch Cowboyrudrocker
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    DonyellMalen
    Legende

Totaal niet verbaasd, dacht reageer gewoon netjes.
    ShovingNE2 wrote: 03 Sep 2024, 12:23Ik had graag een transferwindow gezien wat zich meer richtte op presteren in de CL.
    Yep, dat had ik precies ook. Die verwachtingen heb je dan, ook omdat het moment echt daar was gevoelsmatig. Dat het dan uiteindelijk anders loopt is even teleurstellend, maar niet meer dan dat want er staat nog steeds een waanzinnig elftal waar we dit seizoen van gaan genieten. Zoals ik al zei, kritisch zijn mag en is niet meer dan terecht, maar blijven hangen in het negatieve is het mij niet waard.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 5):
    ShovingNE2danko-lazovicSmeets14SKERLAHammer
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

danko-lazovic wrote: 03 Sep 2024, 12:07

In men’s professional football, a total of more than USD 6.4 billion was spent on transfer fees, which is the second highest amount ever. Over 10,900 international transfers were registered in men’s professional football around the globe, an all-time record.

Feiten ;)
    Prima, maar zoals altijd is het interessanter om naar de details te kijken:
    Top 10 competities op basis van uitgaven deze zomer:
    Image

Top 10 competities op basis van uitgaven vorige zomer:
    Image

En wat zie je hierin? Precies zoals werd geschets:
    De Premier League en de Saudi League hebben minder uitgegeven en dat zijn vaak juist de landen waar het geld vandaan komt en wat de hele markt altijd op gang brengt.

Die twee competities hebben bij elkaar een miljard minder uitgegeven dan vorige zomer...
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
    Mr.UnibetMassimoTutti Frutti
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

Deze window voelt toch als een gemiste kans, gezien de op papier niet ongunstige CL-loting en het feit dat iedereen op het middenveld en aanval is gebleven. Met een goede verdediging had je Europees best weer iets leuks neer kunnen zetten, maar zonder linksback wordt het lastig.
    Ook razendbenieuwd naar de zomer van 2025, want dan zouden er zomaar zeven a acht basisspelers kunnen gaan vertrekken.
  • These users thanked the author Mick Jagger for the post:
    Juancho
    Chucky
    Vedette

Sensation wrote: 03 Sep 2024, 12:32

Feiten ;)
    Image

Image

De Premier League en de Saudi League hebben minder uitgegeven en dat zijn vaak juist de landen waar het geld vandaan komt en wat de hele markt altijd op gang brengt.

Die twee competities hebben bij elkaar een miljard minder uitgegeven dan vorige zomer...
    Dit verklaart eigenlijk alleen waarom Veerman, Bakayoko en Schouten (lees: hoge transferwaardes) hier nog onder contract staan. Ik kan niet geloven dat we om deze reden geen geschikte linksback hebben kunnen vinden in 4 maanden tijd.
  • These users thanked the author Chucky for the post:
    Juancho
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Sensation wrote: 03 Sep 2024, 12:32

Feiten ;)
    Image

Image

Het was niet naar jou bedoeld hoor haha. Iemand vroeg wat zijn feiten in het voetbal. En vond het wel een opvallend feit gezien de reacties op alles.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 03 Sep 2024, 12:28Yep, dat had ik precies ook. Die verwachtingen heb je dan, ook omdat het moment echt daar was gevoelsmatig. Dat het dan uiteindelijk anders loopt is even teleurstellend, maar niet meer dan dat want er staat nog steeds een waanzinnig elftal waar we dit seizoen van gaan genieten. Zoals ik al zei, kritisch zijn mag en is niet meer dan terecht, maar blijven hangen in het negatieve is het mij niet waard.
    Het gaat om dat unieke moment. Ik denk dat de meeste mensen begrijpen dat het om de landstitel gaat, dat dát de doelstelling is. Maar als je zo'n geweldig elftal bij elkaar kunt houden, op zwakkere plekken kunt doorselecteren (met name Ramalho) én je hebt er de tijd en middelen voor, dan vind ik ook dat je dat van PSV mag verwachten. Dat is dan niet ''even teleurstellend'' voor mij. Ik ben ook blij met de landstitel en we gaan ongetwijfeld weer heel erg genieten van PSV, maar hoe vaak ga je nog in deze positie komen waarin je met één of twee transfers een elftal neer kan zetten dat kan stunten in Europa? Dat heb je misschien eens in de 10, 15 jaar. Gewoon heel zonde dat PSV dan niet doorpakt.

Maar goed, er zal genoeg te genieten zijn. Dat is zo.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 12):
    Mick JaggerDe Realistdanko-lazovicPersepolisBadShakerSørenLeandroBonfimBoszball1913IttotLucky LucDaveBFieseFriedrich
    Juancho
    Mister PSV

Sensation wrote:

Itakura was haalbaar, maar BMG kon geen vervanger vinden, iets wat Stewart moeilijk bij elke speler en elke club kan uitdokteren. Hij is niet de td van BMG.
    Maar kan dat dan ook niet liggen aan het moment dat Stewart bij BMG aanklopt? Gewoon te laat, er gaat immers heel wat tijd zitten in een uitgaande transfer doen en als verkopende club de juiste speler als vervanger kopen. Dat zagen we toch ook bij PSV?

In dst proces kan Stewart best een grote inschattingsfout gemaakt hebben toch?
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    D.Millpants
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Van Nistelrooij

Juancho wrote: 03 Sep 2024, 13:21
    Sensation wrote:

Itakura was haalbaar, maar BMG kon geen vervanger vinden, iets wat Stewart moeilijk bij elke speler en elke club kan uitdokteren. Hij is niet de td van BMG.
    Maar kan dat dan ook niet liggen aan het moment dat Stewart bij BMG aanklopt? Gewoon te laat, er gaat immers heel wat tijd zitten in een uitgaande transfer doen en als verkopende club de juiste speler als vervanger kopen. Dat zagen we toch ook bij PSV?

In dst proces kan Stewart best een grote inschattingsfout gemaakt hebben toch?
    Maar moet die TD dan ook niet 'lijstjes' hebben klaarliggen, incl. de verwachtingen en doorlooptijden managen van de verkopende TD waar ze zaken mee willen doen en die verkopende TD moet dat dan ook weer doen...BMG klopt dan namelijk nog later aan bij een kandidaat dan PSV al doet.

Daarnaast was PSV vrij op tijd vind ik, je kunt Stewart niet verwijten dat de TD van BMG na het 1e bod van PSV nog geen contacten aan het leggen was met een opvolger voor Itakura.

Er zijn zoveel mitsen en maren te bedenken waarom iets loopt zoals t loopt. Dus ja, het kan daar aan liggen, maar dat kan ook niet het geval zijn. Het kan ook zomaar zijn dat de partner van de TD van BMG een einde aan de relatie heeft gemaakt en dat die TD met iets heel anders bezig was dan met zijn werk. Ook dat is een aanname...
    Trixm
    Vedette

Ykhim wrote: 03 Sep 2024, 13:09
    DonyellMalen wrote: 03 Sep 2024, 12:28Yep, dat had ik precies ook. Die verwachtingen heb je dan, ook omdat het moment echt daar was gevoelsmatig. Dat het dan uiteindelijk anders loopt is even teleurstellend, maar niet meer dan dat want er staat nog steeds een waanzinnig elftal waar we dit seizoen van gaan genieten. Zoals ik al zei, kritisch zijn mag en is niet meer dan terecht, maar blijven hangen in het negatieve is het mij niet waard.
    Het gaat om dat unieke moment. Ik denk dat de meeste mensen begrijpen dat het om de landstitel gaat, dat dát de doelstelling is. Maar als je zo'n geweldig elftal bij elkaar kunt houden, op zwakkere plekken kunt doorselecteren (met name Ramalho) én je hebt er de tijd en middelen voor, dan vind ik ook dat je dat van PSV mag verwachten. Dat is dan niet ''even teleurstellend'' voor mij. Ik ben ook blij met de landstitel en we gaan ongetwijfeld weer heel erg genieten van PSV, maar hoe vaak ga je nog in deze positie komen waarin je met één of twee transfers een elftal neer kan zetten dat kan stunten in Europa? Dat heb je misschien eens in de 10, 15 jaar. Gewoon heel zonde dat PSV dan niet doorpakt.

Maar goed, er zal genoeg te genieten zijn. Dat is zo.
    Wie zegt dat je met dit elftal niet kan stunten in Europa? Door nood geboren beslissingen hebben in het verleden heel vaak tot iets moois geleid.

Daarnaast wordt ook nog wel eens vergeten dat een vierde linksback in een elftal ook voor een vervelende dynamiek kan zorgen in een elftal. Het pakt niet altijd beter uit.
  • These users thanked the author Trixm for the post (total 2):
    Boszball1913JandeVakantieman
    Saibari is underrated.
    Søren
    Meervoudig international

ShovingNE2 wrote: 03 Sep 2024, 12:23Ben je verbaasd? Hij is echt bijna altijd zuur. Je kan een hele vloot heftrucks dagelijks mee vullen.

Schromelijk overdreven. En zoals zo vaak: alles wat goed gaat is geluk of ligt aan iets buiten PSV.

Het is een ok-window. Ik geef het een 6,7. Had verwacht dat we serieus op het middenveld zouden inleveren wat forse gevolgen zou hebben. Dat is niet gebeurd. Mooi.

Ik vond de analyse van Timmer wel goed. Voor de camera. Bij PSV staat de landstitel op 1,2 en 3. En dat gaat lukken. Hand wat op de kniphouden is ook een keuze. Ik had graag een transferwindow gezien wat zich meer richtte op presteren in de CL.

Hele lijstjes wat goed of niet goed is gegaan. Ik geloof het wel. Sommige zaken liggen buiten je macht. Zoals verlengen. Maar dat dringt bij sommigen nog niet door. Prima. Lekker de club affikken omdat je het zelf allemaal veel beter en sneller had gedaan. Ik moet er wel om lachen.

Is alles goed gegaan? Zeker niet. Maar snap dat PSV tevreden is. En van buitenaf wordt er ook genuanceerder tegenaan gekeken.

Benieuwd naar de komende maanden of we beweging in contracten gaan zien. Hoe gaan ze zich voorbereiden op een heel hectische window volgens jaar en of ze het anders gaan aanvliegen.
    Prima hoor, dat jij het het zuur vindt, en schromelijk overdreven. Dat mag.
    Als het goed is loop ik de polonaise, en als het niet goed is benoem ik dat ook.
    Dat hier alles maar recht geluld wordt, door mensen zoals jij, vind ik dan persoonlijk weer tenenkrommend.
    Het lijkt plots wel of Dams, Ledezma, en Oppegard geniale zetten zijn van de onfeilbare Stewart, en dat ze iedereen gaan verrassen.
    Prima als je daarop wil hopen, maar de realiteit is dat het pure armoede is, niet meer en niet minder.

En ja, we worden nog steeds kampioen, en zullen zeker weer een mooi jaar tegemoet gaan, maar deze window is en blijft wat mij betreft een gemiste kans op meer, op afstand nemen, op Europese progressie, op iets unieks.
    Bram
    Nationale topspeler

Ik denk dat deze zomer heel anders was gelopen als Liverpool eerder duidelijkheid had gegeven mbt vd Berg
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Bram wrote: 03 Sep 2024, 15:16 Ik denk dat deze zomer heel anders was gelopen als Liverpool eerder duidelijkheid had gegeven mbt vd Berg
    Ik denk het niet. Reeds aan het begin van het seizoen, na het aantrekken van Flamingo, is gezegd dat ze er nog een RCV bij willen halen en verder niets.

Wie weet was Itakura gekomen in plaats van Nagalo, maar ook dat is maar de vraag, aangezien het leek alsof Itakura in beeld was als vervanger van Boszcagli.
    Boszball1913
    Lid 2e elftal

Søren wrote: 03 Sep 2024, 15:13
    ShovingNE2 wrote: 03 Sep 2024, 12:23Ben je verbaasd? Hij is echt bijna altijd zuur. Je kan een hele vloot heftrucks dagelijks mee vullen.

Prima hoor, dat jij het het zuur vindt, en schromelijk overdreven. Dat mag.
    Als het goed is loop ik de polonaise, en als het niet goed is benoem ik dat ook.
    Dat hier alles maar recht geluld wordt, door mensen zoals jij, vind ik dan persoonlijk weer tenenkrommend.
    Het lijkt plots wel of Dams, Ledezma, en Oppegard geniale zetten zijn van de onfeilbare Stewart, en dat ze iedereen gaan verrassen.
    Prima als je daarop wil hopen, maar de realiteit is dat het pure armoede is, niet meer en niet minder.

En ja, we worden nog steeds kampioen, en zullen zeker weer een mooi jaar tegemoet gaan, maar deze window is en blijft wat mij betreft een gemiste kans op meer, op afstand nemen, op Europese progressie, op iets unieks.
    jij denkt alleen maar in uitersten ofni?
  • These users thanked the author Boszball1913 for the post:
    Sensation
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Gemiste kans!
    Ondanks dat 'meer geluk dan wijsheid' wel negatief klinkt ben ik het niet zozeer oneens.

Aankopen
    - Dest was nooit van ons geweest als hij niet geblesseerd raakte. De deal die Earnie eruit heeft gehaald is top.
    - Tillman is heel goed gedaan vorige zomer, één van mijn favoriete spelers, maar Bayern heeft de buy back optie laten verlopen. Helemaal goed maar je was wel afhankelijk van de slechte inschatting van Bayern. Ik vind dit dus top gedaan maar wel vorig jaar.
    - Flamengo, Driouech en Nagalo zijn alle drie aankopen voor de toekomst. Dit is precies de range waar ik nog meer spelers had willen zien. Maar het zijn geen directe versterkingen voor de basis zoals bv Itakura wel was geweest. Daarbij is Driouech gewoon 6 maanden te laat gekomen.
    - Karsdorp kan een homerun worden maar ook een nachtmerrie. Bij PSV hopen ze dat hij fit wordt en blijft. Ik vind dat gokken maar ok we gaan het zien. Qua kwaliteit wellicht wel tegen het maximale wat er voor handen was na de late transfer van Teze.
    - PSV wilde een absolute basisspeler halen voor RCV met Flamingo erachter. Dat lijkt (!) niet te zijn gelukt maar afhankelijk van de ontwikkeling van Flamingo/Nagalo kan het altijd nog wel zijn gelukt. We gaan het zien.
    - PSV wilde een linksback, hebben zelfs de spreekwoordelijke hengel uitgegooid in een zeer ambitieuze vijver. Maar uiteindelijk komt er niemand. Dus ik vind dat dit ook niet is gelukt als je blijkbaar wel de ambitie had.

Je mist dus nog 1 a 2 spelers waarbij beter geanticipeerd had kunnen/moeten worden. Als je de ambitie hebt om Pepi voor 10 miljoen te kopen terwijl je Luuk hebt en 9 miljoen wil betalen voor een back-up RB/RCV/CVM dan kan het niet dat je met deze backs het seizoen in gaat. Zeker niet met de tijd/budget wat we hadden. We willen toch vooruit? Als je dat nu al niet kan met behoud van alle topspelers en tijd/budget... dan wil je toch niet aan volgend jaar denken?

Verkopen
    - Teze, Lozano, Van Duiven is volgens mij allemaal prima. Er kwamen clubs met concrete interesse en een goed bod en dan is ook aan PSV om dergelijke spelers te laten gaan en te vervangen. Dit had bij Boscagli en Benitez ook gekund maar daar waren gewoon belachelijke biedingen op gekomen. Ik vind persoonlijk 'Nee' zeggen tegen biedingen van 8 a 10 miljoen Boscagli en 2 a 4 miljoen op Benitez niet 'knap'. Ik vind het zelfs geen prestatie om eerlijk te zeggen. We moeten even deze fase door om in de toekomst beter te cashen op spelers.
    - Veerman, Schouten, Bakayoko zijn spelers die we wellicht wel hadden kunnen verkopen als we niet te hoog in de boom hadden gezeten. Ik vind het prima dat we ze behouden hebben en de spreekwoordelijke huid duur hebben verkocht. Ik denk dat PSV zelf liever Veerman of Bakayoko had verkocht maar zolang daar niet de absolute hoofdprijs voor komt moet je het ook gewoon niet doen. Dus dit is wel goed gedaan in mijn ogen ondanks dat het totaalplaatje toch uit balans is qua uitgaande transfers.

Door nu geen grote verkoop te doen komt er meer werk op het bordje voor volgend jaar. En het lullige is dat de eerste spelers die weg gaan amper iets opbrengen. Gevolg is dat je veel nieuwe spelers moet halen zonder dat je al veel inkomsten hebt. Als we dan op de markt moeten wachten tot er iemand komt voor een grote verkoop dan zitten we met handen en voeten gebonden en moet het volgend jaar in de laatste weken van augustus gaan gebeuren. Maar dan niet één linie zoals nu maar alle linies. Ga er maar aan staan.

Ik heb het al eerder gezegd maar voor mij is deze periode in 2 delen op te delen. Tot het trainingskamp was er volledige controle, en praktisch alles wat er na 1 augustus gebeurde is onvoldoende. Dan kom je op een 5je uit denk ik.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Søren
    Ittot
    Internationale topspeler

Vorig jaar hebben we veel geluk gehad met een Teze die én bijna een heel seizoen in vorm was én nooit geblesseerd en dus alles kon spelen. Hierdoor is de rol van Sambo een beetje onderbelicht gebleven. Maar ook Sambo had vervangen moeten worden. Nu vervangen we een speler die altijd fit is en een heel hoog niveau heeft gehaald afgelopen 2 vd 3 jaar voor een speler die al 2 jaar niet dat niveau haalt en ook nog eens een historie heeft met blessures zónder dat we een back up halen. ofwel de vervanger van Sambo.

We gaan van een toprechtsback en een hele goede backup naar een grote gok qua niveau en qua fitheid. Daarnaast gokken we op de structureel geblesseerde Mauro op linksback. Ik vind het bijzonder risicovol, ook in de eredivisie spelend om de titel, om zo Europa in te gaan. Ik vind dat echt ondermaats.

Overigens valt er wel wat te zeggen dat we zuinig doen met het geld omdat het best onzeker is hoe de komende jaren gaat zijn mbt de transfers en de transfergelden vanuit de PL en de Saoedi League (?). Zoals al gezegd misschien ook wel de reden dat sommige spelers hier nog zijn. Je zag al een voorzichtige trend dat steeds meer spelers transfervrij vertrekken zoals in Amerikaanse spoten ook gebruikelijk is waardoor spelers meer in control zijn.
    DonyellMalen
    Legende

Ittot wrote: 03 Sep 2024, 15:47We gaan van een toprechtsback en een hele goede backup naar een grote gok qua niveau en qua fitheid.
    Karsdorp is echt geen gok qua niveau. Hoogstens qua fitheid. Vergeet niet dat Bosz Teze flink heeft opgepoetst.

Als er iemand heeft bewezen spelers beter te kunnen maken is het onze trainer wel. Beetje vertrouwen mensen.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 7):
    StratumZuidOmeAadArdbegComeOnPSVBoszball191310. NilisPaco Casal
    Post Reply