Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Maar zeggen dat het beter voor een club is om failliet te gaan is echt totaal debiel natuurlijk.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Bram
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Standbeeld
    Mister PSV
    Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 03 May 2024, 19:53 Maar zeggen dat het beter voor een club is om failliet te gaan is echt totaal debiel natuurlijk.
    Nee hoor. Bij PSV ging het één keer mis. Bij Vitesse is het onderhand al de 3/4e keer in relatief korte tijd en nog steeds hebben ze niks geleerd van het verleden. Ik gun de supporters en de mensen die er werken een gezonde toekomst, maar de club mag van mij ook wel failliet. Genoeg potentie om weer snel terug te komen in het betaald voetbal.
    Last edited by Standbeeld on 03 May 2024, 20:01, edited 1 time in total.
    Thoresen
    Nationale topspeler

Ik denk dat Juancho de Rangers-route bedoelt.
    Fritske12
    Bankzitter

alle dure jongens eruit en aanvullen met jong vitesse en misschien enkele betere kkd spelers. of ze dan volgend seizoen 12 of laatste word maakt niet zoveel uit en dan proberen langzaam weer op te bouwen
    ShovingNE2
    Site Admin

Standbeeld wrote: 03 May 2024, 20:01Nee hoor. Bij PSV ging het één keer mis. Bij Vitesse is het onderhand al de 3/4e keer in relatief korte tijd en nog steeds hebben ze niks geleerd van het verleden. Ik gun de supporters en de mensen die er werken een gezonde toekomst, maar de club mag van mij ook wel failliet. Genoeg potentie om weer snel terug te komen in het betaald voetbal.
    Het is echt nooit 'beter'.

Er is niet eens een promotie degradatie regeling van de tweede divisie naar de KKD.

En wat jij uitspreekt is gevoel
    Net als Jan.

Qua business case is het echt heel debiel. Ik gun het Ajax.
    VeresRivne
    Vedette

Standbeeld wrote: 03 May 2024, 20:01
    ShovingNE2 wrote: 03 May 2024, 19:53 Maar zeggen dat het beter voor een club is om failliet te gaan is echt totaal debiel natuurlijk.
    Nee hoor. Bij PSV ging het één keer mis. Bij Vitesse is het onderhand al de 3/4e keer in relatief korte tijd en nog steeds hebben ze niks geleerd van het verleden. Ik gun de supporters en de mensen die er werken een gezonde toekomst, maar de club mag van mij ook wel failliet. Genoeg potentie om weer snel terug te komen in het betaald voetbal.
    Bij Twente is het ook misgegaan twee keer in 10 jaar tijd.In mijn ogen moeten we onze afkeer kanaliseren naar enerzijds de bedrijfsculturen die niet deugden en het megalomane gedrag mogelijk maakten en anderzijds naar het ook falend toezicht van de KNVB.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Juancho
    Mister PSV

Thoresen wrote: 03 May 2024, 20:01 Ik denk dat Juancho de Rangers-route bedoelt.
    Rangers heeft er 10 jaar over gedaan, toen de ze 1e keer tegen PSV weer CL behaalden.

Van Elgin City tot PSV: hoe Rangers in tien jaar uit Schotse kelderklasse kroop - https://nos.nl/l/2440846

Als Vitesse echt zo'n grote en belangrijke club is komen ze wel weer terug. Op deze manier doorgaan en elke keer weer gedonder in de tent heeft 0,0 zin. Dan verdien je ook een faillissement en kan je dmv terug naar de basis, alle banden met geld eisers verbroken, mafia zaken weg gebannen, weer opnieuw beginnen. Waar ze ooit op monnikenhuizen groot mee werden.

Dit Vitesse vind ik zelfs een schande voor de ED en verdienen het ook gewoon. Te lang kantje boord, te vaak hand boven het hoofd gehouden. Het houdt een keer op.

Er lopen in de 1e divisie zat prachtige clubs rond die de plek van Vitesse zo over kunnen nemen.

In Arnhem moeten ze hun verliezen pakken, realiteit accepteren, opnieuw vanaf 0 opbouwen.
    Last edited by Juancho on 03 May 2024, 20:23, edited 2 times in total.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    VeresRivne
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 03 May 2024, 20:16
    Standbeeld wrote: 03 May 2024, 20:01Nee hoor. Bij PSV ging het één keer mis. Bij Vitesse is het onderhand al de 3/4e keer in relatief korte tijd en nog steeds hebben ze niks geleerd van het verleden. Ik gun de supporters en de mensen die er werken een gezonde toekomst, maar de club mag van mij ook wel failliet. Genoeg potentie om weer snel terug te komen in het betaald voetbal.

Er is niet eens een promotie degradatie regeling van de tweede divisie naar de KKD.

Net als Jan.

:huil:
    SLAVA UKRAINE!!!
    Standbeeld
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 03 May 2024, 20:16

Net als Jan.

Faillissement is gewoon een keiharde mogelijke realiteit op dit moment. Het stukje gevoel beïnvloedt vervolgens slechts de conclusie die ik daaraan verbind. Zoals ik al zei: de supporters en het personeel gun ik wel, de club, eigenaren en directies niet.
    Standbeeld
    Mister PSV

VeresRivne wrote: 03 May 2024, 20:17
    Standbeeld wrote: 03 May 2024, 20:01
    Bij Twente is het ook misgegaan twee keer in 10 jaar tijd.In mijn ogen moeten we onze afkeer kanaliseren naar enerzijds de bedrijfsculturen die niet deugden en het megalomane gedrag mogelijk maakten en anderzijds naar het ook falend toezicht van de KNVB.
    De reden waarom ik het de supporters niet gun, maar de club wel. Eigenaren, directies, structuren, allemaal ruk al decennia lang.
    Juancho
    Mister PSV

Men wil er in Arnhem gewoon niet aan geloven. Vanuit supporters gedachte en de mensen op de club... Allemaal begrijpelijk. Maar het is goed dst ze zich eens gaan beseffen dat het nu echt gedaan is. Uithuilen, herpakken en sterker en vooral gezonder terug vechten.
    Standbeeld
    Mister PSV

Juancho wrote: 03 May 2024, 20:24 Men wil er in Arnhem gewoon niet aan geloven. Vanuit supporters gedachte en de mensen op de club... Allemaal begrijpelijk. Maar het is goed dst ze zich eens gaan beseffen dat het nu echt gedaan is. Uithuilen, herpakken en sterker en vooral gezonder terug vechten.
    Nou ja, als ze met een goed reddingsplan komen heb ik er ook vrede mee. Wat ik bedoel en wat mijn bescheiden mening is, is dat ik er ook prima mee kan leven als de club failliet zou gaan. Ik vind de supportersactie hartverwarmend en gun ze het beste, maar ik voel absoluut geen behoefte om ook een duit in het zakje te doen.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Grasmat
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Grasmat wrote: 03 May 2024, 19:49 Ik snap het punt van de Jan wel. Het is al sinds jaar en dag dweilen met de kraan open. Dan maar beter een keer de kraan resoluut dichtdraaien.
    Suggereer jij nu dat het allemaal aan Paul van der Kraan ligt?
    Juancho
    Mister PSV

Een reddingsplan schiet toch ook niet op joh. De huur van het stadion blijft veelste hoog, je haalt misschien wat hoognodige schulden weg maar never nooit alles. Dweilen met de kraan open en over een jaartje begint het geneuzel weer op nieuw. Heel leuk dat zakgeld wat ze nu ophalen maar dat is een druppel op een gloeiende plaat.
    ShovingNE2
    Site Admin

Juancho wrote: 03 May 2024, 20:24 Men wil er in Arnhem gewoon niet aan geloven. Vanuit supporters gedachte en de mensen op de club... Allemaal begrijpelijk. Maar het is goed dst ze zich eens gaan beseffen dat het nu echt gedaan is. Uithuilen, herpakken en sterker en vooral gezonder terug vechten.
    Wat een bullshit. Maar jij gunde het PSV dus ook. Mooi te weten.
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Niets zo opportunistisch als de voetbalwereld en in dat geval zou ik altijd faillissement proberen af te wenden. Suggereren dat het daarna wel beter wordt is pure speculatie, dat kent ook vele verliezers.
    VeresRivne
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 03 May 2024, 20:33
    Wat een bullshit. Maar jij gunde het PSV dus ook. Mooi te weten.
    PSV had het makkelijk gered ook zonder de gemeente.
  • These users thanked the author VeresRivne for the post:
    Franciscus
    SLAVA UKRAINE!!!
    Asterix
    Meervoudig international

Vitesse een beetje met onze prachtige voetbalclub gaan vergelijken. Dan heb je ze zelf echt niet alle 24 in een kratje. Vitesse is doordrenkt met malafide figuren en leugens van hier tot Tokio. Om over de connectie met Rusland maar te zwijgen. Structurele wanpraktijken gewoon.
    Ich liebe gegenpressung
    ShovingNE2
    Site Admin

VeresRivne wrote: 03 May 2024, 20:41PSV had het makkelijk gered ook zonder de gemeente.
    Er lag zeker een plan B.

Maar dat is niet wat voorligt. Je hebt kut beleid dus een faillissement is beter.

Wat je ook denkt of vindt. Een faillissement is nooit beter voor een voetbalclub in Nederland.

Echt nooit.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 03 May 2024, 20:46
    VeresRivne wrote: 03 May 2024, 20:41PSV had het makkelijk gered ook zonder de gemeente.
    Er lag zeker een plan B.

Maar dat is niet wat voorligt. Je hebt kut beleid dus een faillissement is beter.

Wat je ook denkt of vindt. Een faillissement is nooit beter voor een voetbalclub in Nederland.

Echt nooit.
    Je kunt zeggen wat je wil, maar RBC raakte zo wel definitief van Maaskant af…
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    deninho32
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Die eigenaar van het Gelredome is een eersteklas paardelul, als ik Vitesse was zou ik alles op alles zetten om ergens anders te spelen, desnoods zelfs in Nijmegen. Die gast heeft immers telkens het maximum aan huur uitonderhandeld - het feit dat Vitesse steeds verder in de shit zat gebruikte hij mooi als onderhandelingspositie terwijl ie datzelfde geld met geen mogelijkheid kan verdienen zonder Vitesse.

Als ze überhaupt iets te kiezen hebben dan he. Ze hebben wel een nieuw contract getekend tot 2030. Misschien zou een faillissement daarom nieteens zo slecht uitkomen, waarom is dat volgens jou een no go ShovingNE2?
  • These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post:
    ShovingNE2
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Standbeeld
    Mister PSV

ziege maar ook zagge wrote: 03 May 2024, 20:51 Die eigenaar van het Gelredome is een eersteklas paardelul, als ik Vitesse was zou ik alles op alles zetten om ergens anders te spelen, desnoods zelfs in Nijmegen. Die gast heeft immers telkens het maximum aan huur uitonderhandeld - het feit dat Vitesse steeds verder in de shit zat gebruikte hij mooi als onderhandelingspositie terwijl ie datzelfde geld met geen mogelijkheid kan verdienen zonder Vitesse.
    Ik ben daarin juist steeds meer van gedachte veranderd. Het is een eerlijke zakenman. Hij heeft niets met Vitesse en de eigenaren/directies die er een puinhoop van maken. Daarnaast heeft hij niets uitonderhandeld. Vitesse had eenzijdig het contract opgezegd in de hoop een betere deal te krijgen. Daar stond Vd Kuit niet tot nauwelijks voor open.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Standbeeld wrote: 03 May 2024, 21:00 Ik ben daarin juist steeds meer van gedachte veranderd. Het is een eerlijke zakenman. Hij heeft niets met Vitesse en de eigenaren/directies die er een puinhoop van maken. Daarnaast heeft hij niets uitonderhandeld. Vitesse had eenzijdig het contract opgezegd in de hoop een betere deal te krijgen. Daar stond Vd Kuit niet tot nauwelijks voor open.
    Eerlijk is geen tegenovergestelde. Je kunt heel eerlijk profiteren van andermans zwakte, dat is denk ik wat hier gebeurd is. En dan ook nog een plek in de RvC afdwingen, en wat heeft dat opgeleverd?
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Standbeeld
    Mister PSV

ziege maar ook zagge wrote: 03 May 2024, 21:04
    Standbeeld wrote: 03 May 2024, 21:00 Ik ben daarin juist steeds meer van gedachte veranderd. Het is een eerlijke zakenman. Hij heeft niets met Vitesse en de eigenaren/directies die er een puinhoop van maken. Daarnaast heeft hij niets uitonderhandeld. Vitesse had eenzijdig het contract opgezegd in de hoop een betere deal te krijgen. Daar stond Vd Kuit niet tot nauwelijks voor open.
    Eerlijk is geen tegenovergestelde. Je kunt heel eerlijk profiteren van andermans zwakte, dat is denk ik wat hier gebeurd is. En dan ook nog een plek in de RvC afdwingen, en wat heeft dat opgeleverd?
    Heeft hij die plek in de RvC gekregen? Volgens mij niet. Zijn doel is om inzage te krijgen in de cijfers. En waarschijnlijk de directie enigzins te kunnen controleren. Want laten we eerlijk zijn, met een vermogen van 200mln+ heeft Vd Kuit echt wel kaas gegeten van een toko leiden. Ik kan mij voorstellen dat zijn handen jeuken van het aanzien van het mismanagement bij Vitesse. Verder ben ik het niet met je eens over het profiteren van andermans zwakte. Eerder zei ik dit:
    Standbeeld wrote: 02 May 2024, 18:01Die Vd Kuit heeft daar naar mijn inziens bedrijfstechnisch ook gewoon gelijk. Vitesse maakt er een bende van en hij wordt maar als makkelijke eerste optie gezien om de sores van Vitesse mede op te lossen. Maar hij zegt dus laat ze eerst maar eens flink snijden in hun eigen personeelsbestand, het management minder loon uitkeren en minder dure spelers op de loonlijst. Dan kan je daarna aan tafel met externe stakeholders. Lijkt mij een gezonde en eerlijke voorwaarde. Maar het blijft een spel en Vitesse zal het vanzelfsprekend eerst voor het grootste deel bij anderen proberen te halen. Zo gaat dat. Iedereen wil de huid duur verkopen.
    Juancho
    Mister PSV

Joh projectontwikkelaars staan in de rij voor de locatie en grond van het Gelredome. Daarom gaat de huurprijs ook echt niet omlaag. Dat behoudt z'n waarde wel, desnoods met flinke winst verkopen.
    Post Reply