Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Juancho wrote: 20 Aug 2024, 12:01
Teletubby wrote: 20 Aug 2024, 10:57

Als je Boscagli verkoopt voor minimaal 15 dan heb je toch met Teze (11), duifje (3), Lozano (12). Al voor meer dan 40 miljoen verkocht? Laten we zeggen dat je Sepp haalt voor 15, montiel huurt met aankoop optie, nagalo voor 10 oppikt en nog een linksback huurt dan heb je in totaal 50 miljoen uitgegeven en 41 miljoen gevangen voor spelers.

Het is natuurlijk niet het meest ideale scenario maar door de absolute leegloop moet je nu wel investeren in de defensie.
Helaas werkt het zo niet. Volgens mij is PSV momenteel in zo'n situatie dat het ongeveer 60% van de inkomsten kan herinvesteren. En dat is misschien al iets aan de hoge kant.
Waar baseer je dit op?
Maikel
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 20 Aug 2024, 12:02

Helaas werkt het zo niet. Volgens mij is PSV momenteel in zo'n situatie dat het ongeveer 60% van de inkomsten kan herinvesteren. En dat is misschien al iets aan de hoge kant.
Waar baseer je dit op?
Zijn duim
  • These users thanked the author Maikel for the post (total 4):
    ArdbegLorenzo von MatterhornSensationNumber 8 On Tour
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Lorenzo von Matterhorn wrote: 20 Aug 2024, 11:56
    Sensation wrote: 20 Aug 2024, 10:49

Volgens diezelfde Serranoham wil Sevilla een huur met verplichte koop van 11mil en wil PSV dit naar 8mil lullen.

Verder geen idee wat Serranoham zijn functie is en waarom hij dit zou moeten weten, maar ik geloof hem op zijn blauwe vinkje :mrgreen:

Betekent Serrano niet letterlijk 'van den Berg'?
    Inception :alien:
    billyboy
    Bankzitter

Waar baseer je dit op?
    Op het feit dat PSV zelf jaarlijks aangeeft minimaal één "toptransfer" te moeten doen om vaste lasten te dekken. De begroting zal door CL-gelden natuurlijk veel meer dicht worden getrokken, maar ik kan bijna niet geloven dat PSV een negatief transferbalans zal accepteren...
  • These users thanked the author billyboy for the post:
    HHC Hardenberg
    Juancho
    Mister PSV

Nee hoor, dat is wel vaker aan bod gekomen hier. Voorheen was het nog geen 50% toen PSV financieel in wat zwaarder weer zat. Dat is ondertussen wat opgekrikt naar zo'n 60% of wat meer/minder. Wat ook vrij normaal/logisch lijkt voor een club als PSV en waar het vandaan kwam.

Maar denk vooral dat PSV mag herinvesteren van wat er binnenkomt. Ik denk dat je dan mega teleurgesteld gaat worden. 25 miljoen inkomsten van Boscagli & Teze betekent niet met 25 miljoen de markt op. Was het maar zo'n feest.
    Last edited by Juancho on 20 Aug 2024, 12:07, edited 2 times in total.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Søren
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Maikel wrote: 20 Aug 2024, 12:04

Waar baseer je dit op?
    Zijn duim
    Ja ik merk dat ik het irritant vind dat er van alles geschreven blijft worden en er helemaal niks qua onderbouwing wordt aangevoerd, vooral bij een aantal personen die echt op alles zeuren. Vandaar de vraag haha.
  • These users thanked the author DeEintovenaar for the post (total 2):
    ArdbegMaikel
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

billyboy wrote: 20 Aug 2024, 12:05

Waar baseer je dit op?
    Op het feit dat PSV zelf jaarlijks aangeeft minimaal één "toptransfer" te moeten doen om vaste lasten te dekken. De begroting zal door CL-gelden natuurlijk veel meer dicht worden getrokken, maar ik kan bijna niet geloven dat PSV een negatief transferbalans zal accepteren...
    Maar dat PSV één grote verkoop moet doen om afschrijvingen te dekken heeft niks te maken met de mogelijkheid om 60% te investeren. Het zou best kunnen kloppen maar dan moet dat te onderbouwen zijn, verder dan enkel: positieve transferbalans.
    Ivicii
    Bankzitter

de grote uitgaande transfer hoeft boekhouding technisch niet in augustus 2024 te vallen he, kan ook in Mei/ Juni 2025
  • These users thanked the author Ivicii for the post:
    Dutch Cowboy
    Juancho
    Mister PSV

DeEintovenaar wrote: 20 Aug 2024, 12:06

Maar dat PSV één grote verkoop moet doen om afschrijvingen te dekken heeft niks te maken met de mogelijkheid om 60% te investeren. Het zou best kunnen kloppen maar dan moet dat te onderbouwen zijn, verder dan enkel: positieve transferbalans.
    Is volgens mij vaker besproken in het financiele topic, maar dat moet ik even terug zoeken.
    RWeindhoven16
    Lid 2e elftal

Deze man zegt dat na de inmenging van PSV, hij alleen PSV wilt om de CL.
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Juancho wrote: 20 Aug 2024, 12:05 Nee hoor, dat is wel vaker aan bod gekomen hier. Voorheen was het nog geen 50% toen PSV financieel in wat zwaarder weer zat. Dat is ondertussen wat opgekrikt naar zo'n 60%. Wat ook vrij normaal/logisch lijkt voor een club als PSV en waar het vandaan kwam.

Maar denk vooral dat PSV mag herinvesteren van wat er binnenkomt. Ik denk dat je dan mega teleurgesteld gaat worden.
    Dat denk ik ook zeker niet en dat moet je als PSV zijde niet willen wat mij betreft. Wellicht dat je dat één jaar zou kunnen doen als je echt denkt bijvoorbeeld ver te kunnen komen in de CL maar dan zit je het jaar erop in de problemen.

Natuurlijk kan PSV niet 100% investeren, er zal ook een deel wegvloeien. Ik vraag me alleen gewoon sterk af waar je 60% op baseert.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Wat is een grote uitgaande transfer? Kan iemand dat definieren? Als Teze en Boscagli gaan voor 12 en 15 miljoen, geldt dat dan ook als 1 grote uitgaande transfer?
    StratumZuid
    Vedette

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    billyboy
    Bankzitter

DeEintovenaar wrote: 20 Aug 2024, 12:06

Haha als jij een toptransfer moet doen om een gedeelte van je vaste lasten/afschijvingen etc. te dekken, dan zou dat toch automatisch ook meteen betekenen dat je daar maar een gedeelte van kan herinvesteren. De discussie over wat dat % is, blijf ik uit, dat weet ik niet en zover zit ik niet in de materie. Het kan goed zijn dat je door de CL-gelden meer kan investeren in nieuwe spelers
    Leeuwarden1964
    Veelbelovend talent
    Favoriete speler: Luuk

Vanthaman18 wrote: 20 Aug 2024, 12:08 Wat is een grote uitgaande transfer? Kan iemand dat definieren? Als Teze en Boscagli gaan voor 12 en 15 miljoen, geldt dat dan ook als 1 grote uitgaande transfer?
    Lijkt me eerder een Veerman, Schouten, Bakayoko voor 40+
    koetje
    Legende

Die grote transfer is wenselijk maar met de (nog hogere) CL inkomsten niet broodnodig.

Daarnaast staat er veel kapitaal op het veld. Virtueel dan want je moet het wel ten gelde maken ooit.
    Maax
    Meervoudig international

Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Ik heb het gevoel dat dit helemaal goed gaat komen! Even drie weken stuntelend winnen door wat aanpassingsproblemen, maar daarna staat er een machine van jewelste.
  • These users thanked the author Lorenzo von Matterhorn for the post:
    DeefPeef
    Maax
    Meervoudig international

Edit; het is toch vrij simpel? Als er iemand verkocht wordt, is er ruimte om dat bedrag (deels) te herinvesteren. Als er een grote klapper plaatsvindt (Baka, Veerman of Schouten) kan je meer investeren. Quick maths bro!
  • These users thanked the author Maax for the post:
    Søren
    Juancho
    Mister PSV

Dat zeg niks, ik poste gister nog een interview van Brands waarin hij zegt dat een topverkoop wel nodig is. PSV heeft dat altijd nodig, ook nu. Of evt. vroeg in de volgende zomer.
    Maax
    Meervoudig international

Juancho wrote: 20 Aug 2024, 12:13
    Dat zeg niks, ik poste gister nog een interview van Brands waarin hij zegt dat een topverkoop wel nodig is. PSV heeft dat altijd nodig, ook nu. Of evt. vroeg in de volgende zomer.
    Volgens mij heeft Rik Elfrink dit ook echt al meerdere malen aangegeven. Er is een potje van een miljoen of 15 voor een extra CV, als dat potje leeg is dan is het ook leeg en moet je verkopen voor je kan kopen. Nu Teze weg is heb je extra ruimte en zal dat potje aangevuld worden.

Kan je dat artikel nog is plaatsen? Ik heb het nml niet voorbij zien komen.
  • These users thanked the author Maax for the post:
    Søren
    ShovingNE2
    Site Admin

Juancho wrote: 20 Aug 2024, 12:13Dat zeg niks, ik poste gister nog een interview van Brands waarin hij zegt dat een topverkoop wel nodig is. PSV heeft dat altijd nodig, ook nu. Of evt. vroeg in de volgende zomer.
    Er stond geen linkje bij. Doe de link even dan hebben we context. Want het staat rechttegenover van wat er gemeld staat.

Was het PSV inside wat verkeerd quote?
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
    SensationArdbeg
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Jammer dat blijkbaar deze discussie weer volledig overnieuw gevoerd moet worden. Je hebt inderdaad gelijk dat Brands die nuance heel duidelijk heeft gesteld en daarnaast zit er ook een stuk van blufpoker bij. Niet dat clubs denken dat er sale is eind augustus en onze spelers het hoofd op hol brengen zonder een flink bod.

Wat ik overigens wel opvallend vind als het nieuws wat betreft Montiel klopt is dat we dus dit jaar onderhandelen met Barcelona, Bayern, Liverpool en Sevilla naast de wat makkelijkere Utrecht en Excelsior. Het feit dat we bij die clubs om de tafel zitten zegt ook wel iets over ons salarishuis en de mogelijkheden. Kijk voor de grap even naar de clubs waar Feyenoord heeft aangeklopt. Of Ajax.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 2):
    SørenDutch Cowboy
    Ted Lasso
    Bankzitter
    Old name: FC Bavaria
    Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
    Favoriete speler: Olivier Boscagli

Lorenzo von Matterhorn wrote: 20 Aug 2024, 12:12 Ik heb het gevoel dat dit helemaal goed gaat komen! Even drie weken stuntelend winnen door wat aanpassingsproblemen, maar daarna staat er een machine van jewelste.
    Precies! En dan te bedenken dat onze grootste concurrenten met hun, zogezegd ingespeelde, geoliede machines, al punten hebben verspeeld tegen godbeten Willem II en NAC. Twee promovendi.

Was het sprankelend tegen RKC en Heracles? Nee, maar met een prima doelsaldo en 6 punten staan we weer waar we stonden: soeverein bovenaan.
  • These users thanked the author Ted Lasso for the post:
    Boszball1913
    Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
    Maax
    Meervoudig international

11 Tinus wrote: 20 Aug 2024, 12:18

Jammer dat blijkbaar deze discussie weer volledig overnieuw gevoerd moet worden. Je hebt inderdaad gelijk dat Brands die nuance heel duidelijk heeft gesteld en daarnaast zit er ook een stuk van blufpoker bij. Niet dat clubs denken dat er sale is eind augustus en onze spelers het hoofd op hol brengen zonder een flink bod.

Wat ik overigens wel opvallend vind als het nieuws wat betreft Montiel klopt is dat we dus dit jaar onderhandelen met Barcelona, Bayern, Liverpool en Sevilla naast de wat makkelijkere Utrecht en Excelsior. Het feit dat we bij die clubs om de tafel zitten zegt ook wel iets over ons salarishuis en de mogelijkheden. Kijk voor de grap even naar de clubs waar Feyenoord heeft aangeklopt. Of Ajax.
    Excuus als deze discussie al eerder (uitgebreid) is gevoerd, heb ik niet meegekregen.

Mij leek het wel duidelijk dat een grote verkoop wenselijk is/was, maar niet perse nodig. Dat er vervolgens wordt gedaan alsof we half blut zijn gaf mij de aanleiding om daarop weer te reageren.
    Post Reply